واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

تحقیق در مورد اصفهان از گذشته های دور به لقب

تحقیق در مورد اصفهان از گذشته های دور به لقب

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .docx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 2 صفحه

 قسمتی از متن .docx : 

 

اصفهان از گذشته های دور به لقب 'نصف جهان' در ایران و جهان شهره بوده است؛ وجود بیش از شش هزار اثر تاریخی با قدمت صدها و هزاران سال در کنار مناطق بکر طبیعی می تواند دلیل مناسبی برای اعطای این عنوان از دید جهانیان به این خطه ارزشمند از سرزمین ایران باشد.

آثار تاریخی و تنوع بی نظیر صنایع دستی که از قرن ها پیش در نقاط و شهرهای مختلف این استان نسل به نسل منتقل شده و امروز به عنوان میراثی گران بها در اختیار ما قرار گرفته، اصفهان را به موزه ای هنری، تاریخی و طبیعی تبدیل کرده که بازدید از آن آرزوی گردشگران فرهنگ دوست در سراسر جهان است.

یادگارهای پیشینیان ما در این نقطه از کشورمان حاصل موجودیت تاریخی و فرهنگی است که قدمت بیشتر آنها به هزاره سوم پیش از میلاد می رسد. وجود تپه های باستانی ازجمله تپه های تاریخی سیلک گواه این مطلب است.تپه سیلک زیگورات یا محل عبادت اقوام باستانی بوده که از گل رس و سفال ساخته شده است. این بنای تاریخی در سال ۱۳۱۰ شمسی درپی کاوش های باستان شناسی کشف شده است.

در خرابه‌های تپه باستانی سیلک چند اسکلت انسان و ظروف قدیمی پیدا شده است که این اشیا در موزه‌های لوور فرانسه، موزه ملی ایران، موزه باغ فین و موزه ایی در کنار این بنای باستانی نگهداری می شوند.وجود خرده سفال‌های چند هزار ساله بر روی زمین و اطراف این تپه‌ها نشان از زیست انسان ها در هزاران سال پیش در این منطقه دارد.

قدمت طولانی و معماری ارزشمند بناهای تاریخی اصفهان نیز سبب شده که برخی از آثار تاریخی این منطقه مانند میدان امام خمینی (ره) نقش جهان در فهرست آثار ثبت شده، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) قرار بگیرند.

میدان نقش جهان میدان بزرگ مستطیل شکلی در شهر اصفهان است که بوسیله بناهایی از دوره صفوی محصور شده ‌است. اگرچه نقش جهان پیشینه‌ای کهن‌تر از دوران صفوی دارد، ولی میدان نقش جهان به شکل امروزی آن در دوره سلطنت شاه عباس صفوی پایه‌گذاری شده‌ است.

در گذشته این میدان جایگاه برگزاری آیین‌های گوناگون و بازی چوگان بوده ‌است که امروزه به‌صورت یک گردشگاه همگانی و جایگاهی برای برگزاری نماز جمعه و آیین‌های ملی و مذهبی تبدیل شده ‌است.

بناهای تاریخی موجود در میدان نقش جهان شامل عالی‌قاپو، مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه است. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه در اطراف میدان واقع شده ‌است که جایگاه عرضه صنایع دستی و سوغات اصفهان هستند.



خرید و دانلود تحقیق در مورد اصفهان از گذشته های دور به لقب


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.