امروزه، سازمانها نباید خود را در به کارگیری منابع نظیر: منابع اطلاعاتی، سرمایه، مواد خام و دانش، محدود کنند، بلکه باید زمینه لازم برای جریانها و عوامل تسریعکننده جهانی را ایجاد کنند. زیرا رقابت در زنجیره ارزش صورت میگیرد و سازمان به تنهایی رقابت نمیکند. بنابراین اگر مشتریان اطلاعات مربوط به تقاضای خود را ارسال کنند، سازمانهای همبسته در زنجیره ارزش میبایست بلافاصله به آن پاسخ دهند، محصول مورد نظر آنها را در کوتاهترین زمان، طراحی و تولید کرده و از این طریق شایستگی کل زنجیره ارزش را توانمند کنند. همراه با توسعه اینترنت، نیازهای مشتریان نیز متفاوت شده است. به بیان دیگر، مشتریان خواهان محصولات منحصر بفرد، تحویل در کوتاهترین زمان و ارائه خدمات در سطح بینالمللی هستند. در شرایط کنونی، سازمانها اقدام به کوتاه نمودن دوره طراحی و تولید محصولات با هدف تأمین نیازهای متفاوت مشتریان کردهاند. زیرا از طریق ارائه پاسخ سریع به نیازهای بازار میتوانند از شایستگیهای قویتری برخو ...
پاورپوینت