دانلود گزارش کارورزی حقوق و دستمزد
مرکز خدمات پارس الرمس
رشته حسابداری – کاردانی پیوسته
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 66
تاریخچه در مورد خدمات پس از فروش
امروزه با توجه به گسترش بازارهای رقابتی در جهان و تأثیر آن در اقتصاد کشور و همچنین توجه شرکتهای تولیدی و خدماتی به اهمیت ارائه خدمات برتر، ضرورت طراحی و تولید سیستمهای مکانیزه یکپارچه در رابطه با مدیریت خدمات پس از فروش دو چندان شده است. سازمانهایی که تا دیروز در فکر جذب مشتریان جدید بودند، امروزه به دنبال افزایش سطح رضایت مشتریان هستند، در شرایطی که خدمات پس از فروش به عنوان یکی از عوامل موفقیت شرکتها شناخته میشود.
در کشور ما هنوز توجه زیادی به معقوله نشده است. سازمانها در عرصه خدمات پس از فروش به دلیل گستردگی به این سمت رفتهاند که :
1ـ در مراکز استانها اقدام به تأسیس نمایندگی کنند.
2ـ با آموزش به مشتریان خود کیفیت خدمات پس از فروش را بالا ببرند.
به عنوان مثال میتوان از طریق آموزش نحوه نصب دستگاهها در منزل، به افزایش سطح کیفیت خدمات پس از فروش کمک کرد. با بررسی شرکتهای موفق دنیا مشخص میشود که اهداف و اصول این سازمانها حول ارائه خدمات برتر میگردد. به عنوان نمونه شرکت
آی . بی . ام . (IBM) که در سال 1991 در نیویورک با هدف تولید ماشین حساب و ماشین تحریر تأسیس شد، با برنامهریزی صحیح به یکی از بزرگترین شرکتها در عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات تبدیل شده است. توماس واتسون موسس آی بی ام بزرگترین ویژگی شرکت را تفکر اعلام کرده است. به گفته ایشان در شرایطی که ارائه خدمات پس از فروش در بسیاری از شرکتها معقولهای فراموش شده است. ما آی بی ام (IBM)را مترادف که ارائه خدمات میدانیم. در سال 2003 میلادی یک نظرسنجی در شرکت (IBM) صورت گرفت. و در این نظرسنجی از کارکنان شرکت سوال شد که ارزش ویژهای که این شرکت میتواند در نظر بگیرد چیست؟ پس از بررسی نتایج نظرسنجی عواملی که بیشترین امتیاز را به دست آوردند به ترتیب عبارت بودند از :
1ـ نحوة ارائة صحیح خدمات پس از فروش
2ـ از خود گذشتگی برای جلب رضایت مشتری
3ـ نوآوری
4ـ مسوولیت پذیری پرسنل
خدمات پس از فروش را به سه عامل تجلی پاسخگویی در صنایع ایجاد تصویر مناسب از نام محصول نزد مشتری و مزیت رقابتی میتوان تعریف کرد و چاشها و فشارهای محیطی بر خدمات پس از فروش در ایران را به موارد زیر تقسیم کردند.
1ـ کیفیت پایین محصولات
2ـ افزایش فرایند انتظارات مشتریان
3ـ عدم سرمایه گذاری سازمانها در این زمینه
4ـ تغییر قوانین
چهار عامل فوق باعث شده است که خدمات پس از فروش در ایرن با چالشهای فراوان مواجه شود.
آشنایی با مرکز خدمات پارس الرمس :
معرفی کلی مرکز : مرکز خدمات الرمس با هدف ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیرات لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه به وسیله چند تن از متخصصین این رشته در تاریخ 10/9/82 تأسیس گردید.
دو سال فعالیت تخصصی و حرفهای در عرصه تعمیرات، از الرمس، درختی تنومند ساخته است که ریشههای عمیق و محکم آن را پیوند با تکنولوژی، تعهد، احساس مسوولیت و صمیمت هر چه بیشتر با مشتری تشکیل میدهد. حضور هزاران مشتری وفادار به الرمس خود دلیلی بر اثبات این ادعاست. مرکز خدمات الرمس بعنوان نماینده رسمی شرکتهای معتبر در زمینه الکترونیک یکی از تخصصی ترین مراکز ارائه خدمات پس از فروش این شرکتها در کشور است و از آنجا که شرکتهای مذکور از بزرگترین عرضه کنندگان لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه در دنیا هستند و مجموعه بسیار کاملی از بهترینها را در هر گروه از محصولات خود ارائه مینمایند، مرکز خدمات الرمس نیز عملاً مهمترین مرکز خدمات پس از فروش این محصولات بشمار میرود. اینک این مراکز افتخار همکاری با بیش از 60 نفر کارشناس متخصص را دارد که علاوه بر دارا بودن مدارک رسمی علمی و سوابق ارزشمند کاری، مدارک معتبرترین بین المللی کیفیت و کمیت را نیز اخذ نمودهاند.
برنامههای توسعه مرکز :
الف ـ اعطاء نمایندگی به اشخاص حقیقی و حقوقی در شهرستانها جهت گسترش شبکه خدمات پس از فروش در سراسر ایران.
ب ـ دریافت و اعطاء نمایندگی محصولات معتبر و پرفروش
ج ـ افزایش سهم خود از بازار مشتری
راهبردهای مراکز :
مرکز خدمات الرمس برای میل به اهداف خود راهبردهای ذیل را مد نظر قرار داده است.
الف ـ تخصصی شدن هر چه بیشتر از طریق ارتقاء دانش همکاران و بروز نگهداشتن آنها.
ب ـ استفاده از سیستمهای جدید نرم افزاری و سخت افزاری
ج ـ تمرکز حول مشتریان .
مرکز خدمات الرمس در راستای اهداف و برنامههای خود در شهریور ماه سال 1383 یعنی حد.ود 9 ماه پس از تاریخ تأسیس، موفق به اهراز رتبه اول به مدت 5 ماه در خصوص خدمات پس از فروش در خاورمیانه از شرکت SONY گردیده است که این خود افتخاری بس بزرگ برای مدیریت و کارشناسان پر تلاش این مرکز به حساب میآید . الرمس جهت تحقق آرمان دیرینه خود که به غیر از جلب رضایت مشتری نمیباشد اقدام به کسب مدارک بین المللی ISO 9001 و ISO14001 و OHSA18001 نموده است که این نیز خود افتخار مهم دیگری برای مدیریت و کارشناسان این مراکز میباشد، چرا که الرمس تنها مرکز خدمات پس از فروش در خاورمیانه میباشد که اقدام به کسب این مدارک بین المللی نموده است.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 9
آموزش حسابداری - اصول حسابداری - 4
این مطلب از سری های آموزشی شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برداشت شده است. مطالب این سری ضمن سادگی، با نگرشی کلی به علم حسابداری و برای یادگیری سطوح مقدماتی و با استفاده از روش آموزش-پرسش و پاسخ تدوین شده اند.
مخصوص چاپ
آموزش
حسابداری-> آموزش حسابداری
بخش دوم
فصل ششم
حسابداری خرید و فروش
موسسه بازرگانی
یک واحد اقتصادی است که به منظور کسب سود، به خرید و فروش کالا می پردازد.
خرید و فروش کالا:
کالا: عبارت است از اجناسی که به منظور فروش به مشتریان، از تولید کننده یا عمده فروش خریداری می گردد.
خرید نسیه: خریدار پس از دریافت کالا تعهد می نماید بهای کالای مورد معامله را ظرف مهلت مقرر پرداخت نماید.
فروش نقدی: هر گاه فروشنده همزمان با تحویل کالا به خریدار بهای آن را نقداً دریافت کند، فروش نقدی نام دارد.
فروش نسیه: مبلغ فروش کالای مورد معامله پس از تحویل کالا به خریدار و در ظرف مدت مورد توافق طرفین، به فروشنده پرداخت می شود.
تخفیفات:
فروشندگان مبلغی از بهای متعارف کالای مورد معامله را کسر می کنند و یا قسمتی از بدهکاری خریدار را می بخشند.
1) تخفیف توافقی: هر گاه قیمت کالای مورد معامله بر اساس چانه زدن تعیین شود و خریدار کالا را به قیمتی کمتر از قیمت متعارف خریداری کند و از فروشنده مبلغی را تخفیف گیرد تخفیف توافقی گویند.
2) تخفیف تجاری: کاهش در قیمت فروش کالا نسبت به قیمت متعارف یا رایج آن که از جانب فروشنده به خریدار داده می شود.
3) تخفیف نقدی: به صورت درصدی از مبلغ صورتحساب فروش در نظر گرفته می شود و در شرط فروش نسیه نوشته می شود.
4) برگشت کالا و تخفیفات: گاهی اوقات در معاملات تجاری تمام یا بخشی از اجناس مورد معامله از سوی خریدار به فروشنده برگشت داده می شود. عدم تطابق کالای دریافتی با سفارش خرید نمونه ای از برگشت کالاست.
هزینه حمل:
کالای مورد معامله در محل فروشگاه یا کارخانه به خریدار تحویل می شود و حمل آن به عهده خریدار است. خریدار هزینه ای را که بابت حمل کالا متحمل می شود در حساب هزینه حمل کالای خریداری شده بدهکار می کند.
مثال: مصالح فروشی رودبار در سوم آذر 400 کیسه سیمان از کارخانه سیمان آبیک خریداری کرد. هزینه حمل کالای خریداری شده از کارخانه آبیک تا انبار مصالح فروشی رودبار (950000 ریال) به عهده خریدار است که در چهارم آذر ماه به موسسه حمل و نقل ساربان پرداخت شد.
دفاتر خریدار – مصالح فروشی رودبار
رویداد مالی – پرداخت هزینه حمل و نقل کالای خریداری شده در 3 آذر ماه به مبلغ 950000 ریال
مدرک مثبته: یک نسخه از بارنامه حمل سیمان از سوی موسسه ساربان و یک نسخه از حواله بانکی مبنی بر واریز 950000ریال از سوی مصالح فروشی رودبار به حساب جاری موسسه ساربان
ثبت در دفتر روزنامه خریدار:
تاریخ
شرح
عطف
بدهکار
بستانکار
4 آذر ماه
هزینه کالای خریداری شده
بانک
پرداخت هزینه حمل کالای خریداری شده در 3 آذر ماه به موسسه ساربان
950000
950000
- طبقه بندی و شماره گذاری حساب ها:
حساب هایی که موسسات مختلف برای ثبت و طبقه بندی رویدادهای مالی مورد استفاده قرار می دهند، بر مبنای نوع فعالیت، نوع اطلاعات مورد نیاز و حجم عملیات موسسه تعیین می شوند و به پنج گروه تقسیم می گردند:
1- گروه دارائی ها: نقد و بانک، حساب های دریافتنی
2- گروه بدهی ها: حساب های پرداختنی، پیش دریافت ها
3- گروه سرمایه: سرمایه مالک، برداشت
4- گروه درآمدها: درآمد حاصل از خدمات، فروش کالا
5- گروه هزینه ها: خرید کالا، هزینه حقوق
برای سهولت استفاده از حساب ها و پردازش اطلاعات برای هر یک از حساب ها شماره خاصی در نظر گرفته می شود.
پرسشها:
1- کالا چیست؟
عبارت است از اجناسی که به منظور فروش مشتریان، از تولید کننده یا عمده فروش خریداری می گردد.
2- حساب برگشت از خرید و تخفیفات در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟
در معاملات تجاری تمام یا بخشی از اجناس مورد معامله بنا به دلایلی از سوی خریدار به فروشنده برگشت داده می شوند مانند عدم مطابقت کالاهای دریافتی با سفارش خرید.
3- کدامیک از تخفیفات زیر در دفاتر خریدار و فروشنده ثبت می شود؟
الف) تخفیف تجاری
ب) تخفیف توافقی
√ ج) تخفیف نقدی
د) همه موارد
==============================================
اصول حسابداری1
بخش دوم
فصل هفتم
تنظیم صورت های مالی و بستن حساب ها
حسابداران برای گزارش وضعیت مالی یک موسسه در یک زمان معین و عملکرد مالی یک موسسه در یک دوره معین اقدام به تهیه صورت های مالی برای آن موسسه می نمایند.
صورتحساب سود و زیان:
در یک موسسه بازرگانی برای تعیین سود خالص دوره مالی تمام هزینه ها از فروش خالص، کسر می گردد. هزینه ها شامل بهای تمام شده کالای فروش رفته و هزینه های عملیاتی می باشد.
هزینه های عملیاتی هزینه هایی هستند که برای انجام امور و اداره عملیات موسسه بازرگانی صرف می شود.
برای محاسبه سود خالص یک موسسه بازرگانی «فروش خالص»، «بهای تمام شده کالای فروش رفته» و «هزینه های عملیاتی» سه جزء اصلی به شمار می آید.
در نمودار نحوه محاسبه سود و زیان را در موسسات بازرگانی ملاحظه می کنید:
فروش خالص:
اولین جزء، در صورتحساب سود و زیان است. برای محاسبه مبالغ برگشت از فروش و تخفیفات و همچنین تخفیفات نقدی فروش از مبلغ فروش ناخالص کسر می شود.
بهای تمام شده کالای فروش رفته:
دومین جزء، در صورتحساب سود و زیان است. موجودی کالای اول دوره، بهای تمام شده کالای خریداری شده و موجودی کالای پایان دوره سه جزء اصلی برای محاسبه هستند.
موجودی کالا در اول دوره + بهای تمام شده کالای خریداری شده = بهای تمام شده کالای آماده برای فروش = موجودی کالا در پایان دوره + بهای تمام شده کالای فروش رفته
برای تعیین بهای تمام شده کالای خریداری شده
سود ناخالص:
عبارت است از مازاد فروش خالص نسبت به بهای تمام شده کالای فروش رفته.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 23 صفحه
قسمتی از متن .docx :
کتاب ارزشمند و عظیم ((الغدیر))، اثر محقق بزرگوار و عاشق اهل بیت و مدافع بزرگ حریم ولایت و امامت ، علامه عبدالحسین امینى (1320 - 1390 ق ) از ذخائر گرانقدر شیعه است که بر اساس قرآن و حدیث و منابع تاریخى به دفاع از حق و رفع و دفع شبهات مخالفان پرداخته و از چنان تتبع و کاوشى عمیق برخوردار است که براى بعضى باور این نکته که این کار بزرگ و سترک از عهده یک نفر برآید، دشوار است . مباحث سودمند و ابتکارى که در الغدیر آمده ، سزاوار آگاهى عموم است . اصل کتاب به زبان عربى است و به فارسى هم ترجمه شده است . اما شاید بسیارى از علاقه مندان ولایت ، حوصله یا مجال مطالعه مجموعه عظیم و چند جلدى الغدیر را نداشته باشند.از این رو این موسسه بر آن شد که برخى از موضوعات بحث شده در ((الغدیر)) را، بصورت گزینشى و خلاصه ، تدوین و در اختیار عموم قرار دهد، تا ازاین چشمه فیض ، بهره مند شوند. در این کار، علاوه بر ترجمه ، نوعى تلخیص و چکیده نویسى به کار رفته است ، تا مباحث مبسوط و فنى و نقلهاى فراوان یک مساله از منابع بیشمار، براى خواننده فارسى زبان خسته کننده نباشد.امید است که این سلسله جزوات ، پیروان اهل بیت (ع ) را با معارف شیعى و دیدگاه ها و تحقیقات علامه امینى در اثر ماندگارش ((الغدیر)) آشناتر سازد و گامى در تقدیر از خدمات و زحمات این بزرگ مدافع ولایت علوى محسوب گردد و عنایات خاصه مولى الموحدین ، امیرالمؤ منین على بن ابیطالب (ع ) را فراهم آورد. ان شاء الله .معاونت پژوهشهاى فارسى
پیشگفتار مترجم
در اینکه ((امامت ))، تداوم خط نورانى ((رسالت )) و ضامن اجراى احکام خدا در جامعه است ، شکى نیست و بدون این پشتوانه ، دین الهى از حالت قانون به صورت اجرا در نمى آید.پیش بینى مکتب وحى براى این منظور، همان ((وصایت )) است که در مورد پیامبران گذشته نیز تحقق داشته و انبیاء الهى براى ادامه دین خداپس از خودشان ((وصى )) معرفى مى کردند تا هادى مردم و مبین شریعت باشد.در اسلام ، آن چه که در روز هیجدهم ذى حجه سال دهم هجرى در ((غدیر خم )) پیش آمد و حضرت رسالت ، به فرمان الهى امیرالمؤ منین على (ع ) را به امامت و وصایت و خلافت تعیین نمود، یکى از حلقه هاى همین سلسله نورانى و رشته مستمر ((وصایت )) بود. دراهمیت آن نیز، همین بس که خداوند به پیامبرش فرمان اکید داد که آن را به مردم ((ابلاغ )) کند و گرنه رسالت خدا را ابلاغ نکرده است . پس از انجام آن مراسم نیز، آیه ((اکملت لکم دینکم ...)) نازل شد که نشان دهنده جایگاه والاى ولایت و رهبرى در اکمال دین و اتمام نعمت است .غدیر، کاشتن بذر ولایت درجانها بود و نشان دادن خورشید، به گرفتاران ظلمتها. پیامبر خدا (ص ) در غدیر خم ، براى مسلمانانى که ((طاعت خدا)) را در ((اطاعت از رسول )) به اثبات رسانده بودند، رهنمود داد که ((اطاعت از اولى الامر)) را هم در این قائمه قرار دهند، که آن هم اطاعت از خداست .از این رو، غدیر خم ، عید ولایت و رهبرى ، عید عدالت و حق گسترى و عید بشریت و روز ((انسان )) است ، روز پیمان و میثاق با ((ولى خدا)) و ((دین خدا)) و ((رسول خدا)).دریغ است که بشر، سرچشمه ساز زلال ((ولایت على )) سیراب نشود.بدون ولایت على ، کشتى مسلمانان به ساحل نجات و امنیت نمى رسد. در دنیاى طوفان زده ما، نوح ، على (ع ) است که رهشناس است و موج آشنا و قاطع و هادى . امت بى امام ، رمه اى بى چوپان است و گله اى بى شبان و کشتى بى ناخدا و راه بى علامت و شب بى چراغ ! براى پیمودن این راه ، چه کسى رهشناس تر از ((مولود کعبه ))؟و قاطع تر از ((ابوتراب )) و پسندیده تر از ((مرتضى )) و والاتر از ((على ))؟این بودکه رسول اکرم (ص ) از سوى پروردگار فرمان یافت تا ((حق مجسم )) را آشکارا در بازگشت از ((حجة الوداع ))، به مردم معرفى کند و ((على بن ابى طالب )) (ع ) را به امامت و خلافت نصب نماید تا پس از وى ، مردم در حیرت و ضلالت نمانند. پس ، چه روزى شایسته تر از ((غدیر)) براى عید گرفتن و بزرگ داشتن و شادمانى کردن ؟آن چه مى خوانید، فشرده بحثى است که مرحوم ((علامه امینى )) در جلد اول کتاب ارزشمند ((الغدیر))، تحت عنوان ((عید الغدیر فى الاسلام )) (1) آورده و با استفاده از منابع فراوان اهل سنت و با تکیه بر روایات و نقلهاى راویان و بزرگان آن فرقه ، هم به عید بودن غدیر اشاره کرد، هم ریشه تاریخى موضوع را از زمان پیامبر اکرم (ص ) بررسى نموده است و این که این مساله ، از روزگار حضرت رسول و از زبان و زمان او مطرح بوده است ، نه آن که از اختراعات شیعه در قرون بعد و به دست معزالدوله باشد. تبریک و تهنیت گویى مسلمانان ، بخصوص ابوبکر و عمر را به على بن ابى طالب (ع ) در همان روز غدیر به صورت مستند آورده و بحثى محققانه هم درباره سلسله سند این نقلها وروایات و معتبر بودن راویان و ناقلان حدیث غدیر و حدیث تهنیت ، از دیدگاه خود اهل سنت انجام داده است .بخش ((عنایت خدا و رسول به غدیر)) از صفحه 12 همین جلد گرفته شده است .در مواردى که نقلهاى متعدد از منابع مختلف ، پیرامون یک موضوع آمده ، جهت پرهیز از طولانى شدن نوشته ، به ترجمه بعضى از آن نقلها اکتفا شده و به مضمون و محتواى بقیه موارد اشاره شده است .امید است که این نوشته ، خوانندگان گرامى را با گوشه اى از معارف والاى گنجینه پرگوهر ((الغدیر)) آشنا سازد و گامى کوچک در ارج نهادن به کار عظیم حضرت علامه امینى ((ره )) به شمار آید.قم - جواد محدثىدى 1375
عنایت خدا و رسول به ((غدیر))
خداى سبحان عنایتى فراوان داشت که حدیث و ماجراى ((غدیر خم )) علنى و آشکار باشد، تا زبانها و نقلهاى راویان پیوسته بر مدار آن بچرخد، تا آن که حجت و دلیلى آشکار براى حمایتگر بزرگوار دینش حضرت امام على (ع ) گردد.از این رو، ابلاغ این ماموریت را هنگامى به پیامبرش داد، که همراه جمعیت انبوهى از حج اکبر بازمى گشت . پیامبر خدا (ص ) نیز در حالى این دعوت را ابلاغ کرد که توده هاى وسیعى
دانلود گزارش کارورزی در محل احداث پارک
پیمانکار : شرکت آرمه تاب بنیان
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 14
ماشین آلات و وسایل مورد استفاده: مساحت پارک 12.000 متر مربع
لودر: برای انجام خاکبرداری های اولیه و تسطیح اولیه سطح خاک
بیل بکهو: برای اجرای کنده کاری کانال ها و تراشه های حمل کابل ای برق ، چراغ های پارک
تراکتور بیل: برای تسطیح خاک در محل های خاکریزی معابر پیاده رو
بتونیر: برای ساخت بتن، برای اجرای جدول کاری و بتن ریزی فونداسیون دفتر پارک
کامیون: برای محا مصالح (شن ، ماسه ، خاک ، کف پوش بتونی و ...)
نیسان وانت: برای حمل سیمان پاکتی و حمل آهن آلات و سایر مصالح در ابعاد کوچک
جرثقیل: برای حمل و جابجایی کانکس دفتر اجرایی
غلتک دیزل یا تن: برای متراکم سازی خاک های دستی ریخته شده در محل زیر جداول و همچنین فیرهای اجرائی کپوش بتنی برای جلوگیری از نشت خاک
دستگاه جوش برقی : برای اجرای اسکلت فلزی ساختمان دفتر پارک
ویبراتور بنزینی : برای ویبره کردن بتن فونداسیون دفتر پارک
بیل و کلنگ و فرغون و انبر آرماتوربندی و ... نیز سایر وسایل مورد استفاده می باشند.
قاب فلزی : جهت قالب بندی کنار جدول برای بتن تقویتی و پایه چراغ های بتنی اقدامات مورد نیاز برای اجرای موضوعات پیمان:
اجرای جدول کاری
اجرای کفپوش بتنی
اجرای سنگ کاری
اجرای ساختمان دفتر پارک با جزئیات زیر :
اجرای فوندانسیون
اجرای اسکلت فلزی
اجرای دیوار آجری
نصب چارچوب درب و پنجره ها
لوله کشی و تاسیسات
اجرای سقف کاذب رابیس
اجرای گچ و خاک دیوارها
سیم کشی برق و تلفن
سفید کاری
اجرای کاشی و سرامیک و تاسیسات مربوط به سرویس
حفر چاه های فاضلاب و ارت
شرح جزئیات :
برای شروع کار ابتدا عملیات نقشه برداری برای بدست آوردن سطح اولیه کار پروژه توسط دوربین های نقشه برداری نیوو و تئودولیت انجام شد و پس از بدست آوردن سطح مناسب عملیات خاکبرداری توسط لودر انجام شد و خاکهای مازاد برداشته شد و به محل گود انتقال یافت و سپس در محل های لازم خاک جدی مرغوب ریخته شد. به دلیل وجود آسفالت در قسمت های مختلف زمین ، خاک برداشت شده نامناسب تشخیص داده شد و به گود انتقال پیدا کرد و قابلیت استفاده مجدد برای --- مورد نظر را نداشت و به همین سبب مجبور به حمل توسط پیاده سازی نقشه و گچ ریزی در محل توسط بیل انجام شد و خاک های حاصل از این خاکبرداری در کنار تراشه های مذکور قرار گرفت تا پس از عملیات کابل کشی مجدداً به داخل محل ها برگردادنده شود.
البته عملیات کابل کشی مجدداً به داخل محل ها برگردانده شود.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 7
آموزش حسابداری - اصول حسابداری - 2
این مطلب از سری های آموزشی شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برداشت شده است. مطالب این سری ضمن سادگی، با نگرشی کلی به علم حسابداری و برای یادگیری سطوح مقدماتی و با استفاده از روش آموزش-پرسش و پاسخ تدوین شده اند.
مخصوص چاپ
آموزش
حسابداری-> آموزش حسابداری
اصول حسابداری1
بخش اول
فصل سوم
تجزیه و تحلیل و ثبت رویدادهای مالی
حساب:
به منزله پرونده ای مفصل از تغییراتی است، که در یک دارائی خاص، یک بدهی خاص یا سرمایه صاحب موسسه، طی یک دوره زمانی رخ می دهد و ابزار اصلی ثبت و خلاصه کردن اطلاعات مالی است.
برای اینکه امکان دسترسی به اطلاعات موجود در حساب ها آسانتر شود، همه حساب های مربوط به یک واحد اقتصادی در یک دفتر خاص به نام «دفتر کل» نگهداری می شود.
ثبت رویدادهای مالی در حسابها:
برای اینکه اثر هر رویداد مالی را بر اجزای معادله حسابداری نشان دهیم از شکل حساب T استفاده می کنیم، که دارای سه قسمت است:
1- عنوان حساب
2- سمت راست یا بدهکار
3- سمت چپ یا بستانکار
- قاعده ثبت افزایش و کاهش در حسابها:
افزایش هر دارائی در سمت راست (بدهکار) حساب آن دارائی، ثبت می شود.
کاهش هر دارائی در سمت چپ (بستانکار) حساب آن دارائی، ثبت می شود.
افزایش هر بدهی و سرمایه مالک در بستانکار حساب مربوط، ثبت می شود.
کاهش هر بدهی مالک در بدهکار حساب مربوط، ثبت می شود.
دارائی ها = بدهی ها + سرمایه مالک
مثال :
در مثال قبل (تعمیرگاه تلویزیون ماهر)، رویداد مالی ثبت گردید و تجزیه و تحلیل شد. اکنون از روش دیگری استفاده می کنیم.
رویداد مالی 1: سرمایه گذاری نقدی آقای ماهر به مبلغ 000/000/ 30 ریال
تجزیه و تحلیل : دارائی (نقد و بانک) افزایش یافته است - سرمایه مالک افزایش یافته است
قاعده : افزایش دارایی، بدهکار می شود - افزایش سرمایه، بستانکار می شود
تشخیص : بدهکار: نقد و بانک 000/000/30 ریال - بستانکار: سرمایه آقای ماهر 000/000/30 ریال
==================================================
اصول حسابداری1
بخش اول
فصل چهارم
ثبت رویدادهای مالی در مدارک و دفاتر حسابداری
اسناد و مدارک مثبته:
به اسناد و مدارکی که دلالت بر وقوع یک معامله یا رویداد مالی مشخص دارد، «اسناد مثبته» گفته می شود. مانند فاکتور فروش، رسید بانکی، قبض آب و برق و ......
سند حسابداری:
برگه ای است که اطلاعات مربوط به یک یا چند رویداد مالی قبل از ثبت در دفاتر حسابداری، در آن نوشته می شود و سپس بر اساس اطلاعات مندرج در سند حسابداری دفاتر حسابداری تنظیم می گردد.
دفاتر حسابداری:
کلیه رویدادها در دفاتر حسابداری ثبت می شوند. دفاتر حسابداری را می توان به دو گروه تقسیم کرد:
گروه اول، دفاتر رسمی یا قانونی، شامل دفتر روزنامه عمومی و دفتر کل می باشد و گروه دوم، دفاتر غیر رسمی یا کمکی، که شامل دفاتر تامین و سایر دفاتر مورد نیاز حسابداران می گردد.
1- دفتر روزنامه عمومی: دفتری است که کلیه معاملات و رویدادهای مالی یک واحد اقتصادی روزانه به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت می شوند.
مثال :
خانم فضیلت اخیراً پس از کسب مجوزهای لازم اقدام به تاسیس موسسه آموزش زبان دانا کرده است و طی آبان ماه 1376فعالیت های زیر در موسسه انجام شده است.
13 آبان ماه – افتتاح حساب جاری شماره 3520 بانک رفاه کارگران شعبه وحدت و واریز 32000000 ریال به این حساب بابت سرمایه موسسه دانا، در قبال واریز این مبلغ به حساب جاری موسسه دانا، بانک یک برگ رسید بانکی به خانم فضیلت تحویل داد.
6 آبان ماه – خرید نقدی یک دستگاه آپارتمان به بهای 30000000 ریال در قبال تحویل چک شماره 21501 مورخ 6 آبان ماه 1376 به مبلغ 30000000 ریال از حساب جاری موسسه دانا، یک برگ رسید امضا شده از آقای معتمدی فروشنده آپارتمان دریافت گردید. همچنین تصویری از سند انتقال آپارتمان به عنوان سند مثبته این رویداد مالی تهیه شد.
7 آبان ماه – خرید نسیه مقداری اثاثه از فروشگاه مجیدی به بهای 3500000 ریال. آقای مجیدی فاکتور فروش شماره 1703 مورخ 76/7/8 را به موسسه دانا تحویل داد.
8 آبان ماه – آقای فرشاد، مبلغ 10000000ریال به عنوان وام به حساب موسسه دانا واریز کرد. بانک یک برگ رسید بانکی مبنی بر واریز 10000000 به حساب 3520 موسسه دانا به آقای فرشاد تسلیم نمود که ایشان به موسسه تحویل داد.
11 آبان ماه – خرید نسیه 7500000 ریال اثاثه از فروشگاه حسن پور. آقای حسن پور فاکتور فروش شماره 2211 مورخ 76/8/11 برای موسسه دانا ارسال کرد.
14 آبان ماه – صدور تحویل چک شماره 21502 مورخ 76/8/14 به مبلغ 3000000 ریال به آقای مجیدی بابت طلب ایشان از موسسه دانا. در قبال تحویل این چک در همان روز یک برگ رسید چک دریافت گردید.
18 آبان ماه – خریدی نقدی550/000 ریال صادر کرد و پس از اخذ رسید چک آن را به آقای کریمی تحویل داد.
مرحله 1- این رویداد به شرح زیر تجزیه و تحلیل می شود.
دفتر کل:
عبارت است از مجموعه حساب هایی که برای ثبت و خلاصه کردن اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی یک واحد اقتصادی استفاده می شود. نوشتن دفتر کل بعد از رویدادهای مالی در دفتر روزنامه انجام می گیرد.
برای ثبت رویدادهای مالی در دفتر کل ابتدا رویداد مالی ثبت شده در دفتر روزنامه مشخص و سپس مراحل انتقال به ترتیب زیر انجام می شود:
1- پیدا کردن صفحه حسابی که در دفتر روزنامه بدهکار شده است.
2- نوشتن شماره رویداد مالی (شماره روزنامه) در ستون مربوطه در حساب دفتر کل
3- ثبت تاریخ رویداد مالی در ستون تاریخ
4- درج مبلغ بدهکار در ستون بدهکار
5- نوشتن شرح مختصری از رویداد مالی در ستون شرح
6- نوشتن شماره صفحه دفتر روزنامه در ستون عطف حساب
7- درج شماره صفحه ای از دفتر کل که ردیف بدهکار رویداد مالی در آن نوشته شده، در ستون عطف دفتر روزنامه
8- محاسبه و نوشتن مانده حساب در ستون مربوط
9- تعیین نوع مانده حساب در ستون تشخیص با نوشتن کلمه «بد» به جای بدهکار یا «بس» به جای بستانکار نمونه ای از انتقال رویداد مالی موسسه دانا به حسابهای دفتر کل شرح داده شده.
حساب: نقد و بانک دفتر کل صفحه 1
شماره صفحه روزنامه 1
تاریخ 1376
شرح
بدهکار
بستانکار
مانده
تشخیص
3ابانماه
سرمایه گذاری اولیه خانم فضیلت
32000000
32000000
بد
6ابانماه
خرید یک دستگاه آپارتمان
30000000
2000000
بد
8ابانماه
دریافت وام از آقای فرشاد
10000000
12000000
بد
14ابانماه
پرداخت قسمتی از طلب آقای مجیدی
3000000
9000000
بد
18ابانماه
خرید ملزومات اداری
550000
8450000
بد
دفتر معین:
حساب های معین، مجموعه حساب های کمکی یا مکمل برخی از حساب های دفتر کل هستند.
حساب های معین حساب دفتر کل
در شکل می بینید که یک حساب دفتر کل (حسابهای پرداختنی) دارای چند حساب معین است، که در هر یک اطلاعاتی در مورد تک تک بستانکاران نوشته می شود. دفتر معین مستقیماً از روی سند حسابداری نوشته می شود. برای نشان دادن نحوه نوشتن دفتر معین از اطلاعات موسسه دانا استفاده می کنیم.
موسسه آموزش زبان دانا
سند حسابداری
شرح
عطف معین
معین
بدهکار
بستانکار
اثاثه
حساب های پرداختنی
فروشگاه مجید
خرید مقداری اثاثه از فروشگاه مجیدی
1
3500000
3500000
3500000
3500000
3500000
دفتر معین حساب های پرداختنی
حساب: فروشگاه مجید صفحه: 1
شماره سند حسابداری
تاریخ
شرح
بدهکار
بستانکار
تشخیص
مانده
3
1376
7ابانماه
خرید نسیه اثاثه
3500000
بس
3500000
تراز آزمایشی حساب های دفتر کل
فهرستی از نام و مانده کلیه حساب های دفتر کل در یک زمان مشخص، را تراز آزمایشی حساب های دفتر کل گویند، که معمولاً در پایان هر ماه تهیه می شوند و برای تهیه آنها مراحل زیر انجام می شود.
1- نوشتن عنوان، شامل نام موسسه، نام گزارش و تاریخ گزارش
2- نوشتن نام و مانده حساب های دفتر کل