واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

تحقیق در مورد کشور در حال توسعه 15 ص (word)

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 16

 

 

     گروه 8 کشور در حال توسعه روز 15 ژوئن سال 1997 و طى اجلاس سران دولتهاى عضو در استانبول موجودیت خود را اعلام کرد.

     هدف گروه 8، بهبود وضعیت اقتصادى کشورهاى در حال توسعه، تنوع بخشیدن و ایجاد فرصتهاى جدید در روابط تجارى، تقویت مشارکت کشورها در فرآیند تصمیم‏گیرى در سطح بین‏المللى و فراهم کردن استانداردهاى زندگى بهتر است .

     کشورهاى درحال توسعه گروه 8 از جمعیت جوان فراوانى برخوردارند و بازار نیروى کار به سرعت در حال رشد بوده و بر شمار نیروى کار متبحر افزوده شده است.

     در سالهاى اخیر صادرات و واردات کشورهاى گروه  D8که حدود 4 درصد کل تجارت جهانى را در برمى‏گیرد - همواره سیر صعودى داشته است. در خلال دوره شش ساله 1996 - 1990 جمع کل صادرات این کشورها 87 درصد رشد داشته است.

     حجم عمده‏اى از صادرات این کشورها را نفت وگاز، تولیدات کشاورزى و نساجى تشکیل مى ‏دهد.

    8Dکه 8 کشور در حال توسعه: بنگلادش، مصر، اندونزى، ایران، مالزى، نیجریه، پاکستان و ترکیه را شامل مى‏شود، ترتیباتى براى گسترش همکاریها میان اعضا است. همچنین تقویت روابط اقتصادى و اجتماعى میان کشورهاى عضو را باید از دیگر وظایف 8D دانست.

    به دنبال برگزارى «کنفرانس همکارى براى توسعه» در 22 اکُتبر سال 1996 و بعد از یک سلسله نشستهاى مقدماتى، گروه 8 کشور در حال توسعه روز 15 ژوئن سال 1997 و طى اجلاس سران دولتهاى عضو در استانبول موجودیت خود را اعلام کرد.

    هدف گروه 8، بهبود وضعیت اقتصادى کشورهاى در حال توسعه، تنوع بخشیدن و ایجاد فرصتهاى جدید در روابط تجارى، تقویت مشارکت کشورها در فرآیند تصمیم‏گیرى در سطح بین‏المللى و فراهم کردن استانداردهاى زندگى بهتر است .

    گروه 8 پیش از آن که ترتیبات منطقه‏اى باشد، در زمره ترتیبات جهانى قرار مى‏گیرد. این امر با نگاهى سطحى به ترکیب کشورهاى مؤسس آن، کاملاً آشکار است. عضویت سایر کشورهاى در حال توسعه در این گروه نیز آزاد است.

 ارکان

    ارکان عمده گروه 8 عبارتند از: اجلاس سران، شورا و کمیسیون .

    اجلاس سران عالى‏ترین رکن گروه 8 است که از سران دولتهاى عضو تشکیل شده و سالى یک بار برگزار مى‏شود. شورا از وزیران خارجه کشورهاى عضو تشکیل شده و رکن اصلى تصمیم‏گیرى سیاسى گروه 8 محسوب مى‏شود و با برگزارى اجلاسى، به طور گسترده به مسائل و موضوعهاى روز مى‏پردازد .

    کمیسیون رکن اجرایى گروه 8 است و از مقامات عالى رتبه‏اى که از سوى دولتهاى عضو معرفى شده‏اند، تشکیل شده است. هر کمیسیونر در قبال همکاریهاى ملى کشورش مسئول است.

    یک مدیر اجرایى نیز براى کسب اطمینان از برقرارى ارتباطات مناسب و به منظور شتاب بخشیدن و تسهیل جریان اطلاعات و برگزارى اجلاس نظارت مى‏کند.

 فعالیتها

    از ابتداى شکل‏گیرى 8D، 10 بخش به منظور گسترش همکاریها و توسعه طرحها ایجاد شده است که عبارتند از: تجارت، صنعت، ارتباطات راه دور و اطلاعات، تأمین مالى، بانکدارى و خصوصى سازى، توسعه روستایى، علوم و فن‏آورى، کاهش فقر، توسعه منابع انسانى، کشاورزى، انرژى و بهداشت.

    براساس تقسیم بندیهایى که در داخل گروه صورت گرفته، مسئولیت هر یک از بخشهاى یادشده به یک کشور عضو واگذار شده است.

    گرچه در اجلاس نخست سران 50 تا 60 پروژه براى اجرا در نظر گرفته شده بود، ولى 6 پروژه زیر اولویت یافتند تا هرچه سریعتر به آنها پرداخته شود:

     تأسیس یک شرکت بازرگانى و بازاریابى بین‏المللى

     برگزارى کارگاههاى آموزشى براى کاهش فقر

     ایجاد برنامه‏هاى تکفل (بیمه) از جمله همکاریهاى مشترک بین شرکتهاى وابسته به گروه 8

     همکارى در زمینه توسعه کشت آبى و ساحلى در کشورهاى عضو

     طراحى، توسعه، تولید و بازاریابى کشاورزى

    گفتنى است که پروژه‏هاى یادشده در حال اجرا است.

 جمعیت

    کشورهاى درحال توسعه گروه 8 از جمعیت جوان فراوانى برخوردارند و بازار نیروى کار به سرعت در حال رشد بوده و بر شمار نیروى کار متبحر افزوده شده است. کشورهاى عضو گروه 8 در



خرید و دانلود تحقیق در مورد کشور در حال توسعه 15 ص (word)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.