واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

تحقیق در مورد تکنولوژی و نقش آن در آموزش و پرورش

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 108 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

فصل اول: کلیات

مقدمه

اهمیت مسئله

بیان مسئله

متغیر ها

اهداف تحقیق

سوالات تحقیق

تعریف متغیر ها و اصطلاحات

مقدمه

تدریس باید از صورت تحریک دانش آموز یا دانشجو به حفظ کردن حقایق به صورت تحریک به کشف حقایق و یادگیری مهارتهای تفکر انتقادی، تغییر یابد در این جهان متغیر آموزش و پرورش بهترین آماده سازی برای سازگاری است. به دست آوردن رغبت ها و مهارتهای تازه در سراسر زندگی آینده به کسانی تعلق دارد که شایستگی این را دارند که بارها باز آموزی کنند. زیرا قناعت کردن به معلومات موجود و کافی دانستن آنها برای زیستن در این جهان متغیر بودن تردید سرآغاز جهل و انحطاط است. اکنون تکنولوژی به مفهوم عام آن آفریده علم و آفریننده علم در زندگی روزانه انسان، تقریباً در همه نقاط کره زمین و شاید در برخی کره های آسمانی مسلط شده است. و تکنولوژی به مفهوم خاص آن تکنولوژی آموزشی یا تکنولوژی در حوزه اختصاصی آموزش و پرورش است که به چند و چون ابزارهایی می پردازد که عمدتاً فرایند یادگیری را اثر بخش می گردانند. چگونگی تربیت یا آموزش و پرورش در همه مراکز آموزشی و همه دورهای آموزشی مستقیماً به چگونگی یادگیری مخاطبان(محصلان) بستگی دارد . تکنولوژی آموزشی مستقیماً به این فرایند حیاتی توجه دارد. بنابراین در جهان امروز در حوزه آموزش و پرورش تکنولوژی آموزشی حرف آخر را می زند و چند و چون مهارتهای آموزشی یا تربیتی معلمان و مدیران و شایستگی مدارس و دانشگاه ها را می توان از میزان پرداخت ایشان به استفاده موثر از تکنولوژی آموزشی که طبعاً بر یافته های جدید علوم گوناگون مبتنی است دریافت. البته نه آراستن مدرسه با انواع مثلاً رایانه بلکه مهارت داشتن مدیران و معلمان و به تبع آن دانش آموزان و دانشجویان در کاربرد موثر تکنولوژی آموزشی به منظور تسهیل در یادگیری، تثبیت در یادگیری، تسریع در یادگیری و تعمیق در یادگیری. در آموزش و پرورش انسان مطرح است و محور تلاش کمک به تغییر رفتار انسان برای برخورداری از زندگی سالم و لذت بخش است. فرایند یادگیری در قلب این تغییر قرار دارد. تکنولوژی آموزشی هدفی جزء کمک به مدیران و معلمان در رسیدن به این هدف در کمترین زمان و به بهترین شکل و حتی کمترین هزینه ندارد. نادیده گرفتن آن در سرنوشت مخاطبان ما مستقیماً آثار منفی دارد. این علم به معنی شناخت راهکارها و روشهای کار و عمل است و یکی از تکنولوژی ها مخصوصاً تکنولوژی آموزشی و افزایش توانایی کاربرد وسایل بر هیچ کس پوشیده نیست. اما تکنولوژی آموزشی مخصوصاً کامپیوتر آموزش شدیداً وابسته به کاربرد اینترنت و لوح های فشرده cd که متناسب با فن آوری جدید و برنامه های جدید طراحی می شود می باشد. نظام آموزشی سنتی با تکنولوژی جدید و امکانات روز تطابقی ندارد. لذا برای استفاده بهینه از ابزارهای این عصر جدید باید نظامی هماهنگ با آن تدریس کرد. وقتی صحبت از تکنولوژی و نقش آن در آموزش و پرورش به خصوص آموزش ابتدایی می شود خود به خود با توجه به اهداف آموزش و پرورش آن در جهت تعلیم و تربیت عنوان«تکنولوژی آموزشی» خود را می نمایاند. در تغییر بنیادی نظام آموزشی همگام با پیشرفت ها و محصولات تکنولوژی آموزشی باید از شیوه ها و وسایل و مواد مناسب آموزش و پرورش مدارس استفاده شود و تسهیلات لازم برای تدوین شیوه های بهتر ونیز تولید بخشی این وسایل و مواد در حد توان و امکانات در خود محیطهای آموزشی فراهم شود. آموزش و پرورش در تمام سطوح بخصوص سطح آموزش ابتدایی تغییر و تحولات بنیادی و زیادی را در اهداف ساخت اداری و آموزشی برنامه درسی، روشهای آموزشی، ارزشیابی و ... به وجود آورده است. جایگاه تکنولوژی در آموزش و پرورش مخصوصاً آموزش ابتدایی همان مفهوم تکنولوژی آموزشی« یعنی استفاده از وسایل سمعی و بصری» مانیتور ها و صفحه کلیدهای رایانه است. در دایره المعارف تعلیم و تربیت تکنولوژی آموزشی با سه مفهوم سر و کار دارد. مفهوم اول به کارگیری رسانه های جدید آموزش(وسایل سمعی و بصری) در فرایند تدریس و یادگیری اعم از کلاس درس یا آموزش همگانی مورد استفاده است که به آن بُعد سخت افزاری می گویند. مفهوم دوم به فراگردها یا روشهای طراحی نرم افزارها و مواد آموزشی مربوط می



خرید و دانلود تحقیق در مورد تکنولوژی و نقش آن در آموزش و پرورش


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.