واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

مقاله درمورد جعل احادیث

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

بنام خدا

جعل احادیث

تبلیغات برضد شیعیان و مذهب تشیع بیشتر به اندیشه‌های شیعیان در باب مهدویت برمی‌گردد. رسانه‌های دشمنان تشیع چند حدیث مجعول را وسیله‌ای ساختند برای تهاجم به شیعیان.

تبلیغات برضد شیعیان و مذهب تشیع بیشتر به اندیشه‌های شیعیان در باب مهدویت برمی‌گردد. رسانه‌های دشمنان تشیع چند حدیث مجعول را وسیله‌ای ساختند برای تهاجم به شیعیان.تندترین مطلبی که در سال 2006 بر ضد اعتقاد به حضرت ولی‌عصر (عج) منتشر شد جزوه‌ای بود با عنوان «مهدی موعود یا موهوم؟» نویسنده این جزوه حدود سی شبهه در مورد امور مربوط به حضرت مهدی (عج) و سایر ائمه معصومین (ع) ایراد کرده است و یکی از اصول مسلم مذهب تشیع یعنی وجود و غیبت حضرت مهدی (عج) و نیز بعضی از فضایل ائمه اطهار (ع) را زیر سؤال برده و با تحریف و تمسک به روایاتی ضعیف و غیر مستند تهمت‌هایی به مذهب شیعه و علمای بزرگوار آن زده است. نویسنده یا نویسندگان این جزوه بر این امر تکیه می‌کنند که «مهدی موعود شیعیان، بنا بر احادیثی که خودشان قبول دارند، مردی است بسیار خشن که از قتل‌عام مردم ـ مخصوصاً عرب‌ها ـ باکی ندارد.» به خوبی معلوم است که نویسنده قصد دارد که اعراب را بر ضد شیعیان تحریک کند. وی به چند حدیث که رفید از امام باقر (ع) و امام صادق(ع) در مورد رفتار قائم با اعراب نقل کرده، ارجاع داده است، در حالی که محتوای این حدیث با ده‌ها حدیث درست و مستند که از عدالت حضرت مهدی (عج) سخن می‌گویند و هیچ‌گونه نژادپرستی را نمی‌پذیرند، در تعارض کامل است.تهمت‌هایی که به حضرت قائم می‌زننددر کتاب «موعود ادیان» به این تهمت‌ها که حضرت قائم (عج) را انسانی بسیار خشن، نژادپرست و ضد عرب معرفی کرده پاسخ داده شده است.  پژوهشگران در پایان نوشته‌اند: «با وجود روایات مستند و متواتر از پیامبر اکرم (ص) [در مورد رفتار مساوی حضرت مهدی (عج) با همه نژادها] و نظریات بزرگان اهل سنت در مورد حضرت مهدی (عج) و غیبت او، ‌ادعای نویسنده جزوه مبنی بر اینکه امام زمان شیعه جزئی از توطئه شعوبیه بر علیه اسلام و اعراب است چقدر سست و دور از حقیقت می‌باشد.مخالفان تشیع تهمت‌ها و افتراهایی دیگر مطرح می‌سازند که باید در فرصتی دیگر به آنها پاسخ دهیم. آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم پاسخ صحیح و متقن به کسانی است که از خشونت و بی‌رحمی امام فرزانگان، حضرت مهدی (عج)، سخن می‌گویند. احادیث صحیح و مورد پذیرش علمای شیعه نشان می‌دهد که حضرت مهدی (عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت است، زیرا پس از ظهور با مردم پیمان می‌بندد که همانند سیره پیامبر (ص) با آنها رفتار کند. (شیخ مفید، «ارشاد»، ج2، ص 382) و شیخ صدوق در «اکمال دین و تمام النعمه» (ج1، ص 282) احادیثی مطرح می‌سازد که براساس آن پیامبر اکرم (ص) فرمود: «مهدی، که برای اجرای عدالت قیام می‌کند، از فرزندان من، همنام من و هم‌کنیه من و در خلقت و سیرت شبیه‌ترین مردمان به من است.» من عقیده دارم که شناخت حضرت ولی‌عصر (عج) و شیوه رفتار او با مردمان برای اجرای عدالت بدون شناخت سیره رسول اکرم (ص) امکان‌پذیر نیست و خوشبختانه در زمان ما آثار بسیاری درباره سیره رسول اکرم (ص) منتشر شده است. تمام این کتاب‌ها و رساله‌ها و مقالات از مهرورزی، محبت و شفقت پیامبر اکرم (ص) سخن می‌گویند. در سوره آل‌عمران،‌ آیه 159 خداوند با صراحت به پیامبر (ص) می‌فرماید: «ای پیامبر به موجب رحمت و لطف الهی، تو نسبت به مردم مهربانی و اخلاق نرم و ملایمی داری و اگر درشتخویی سنگدل بودی، همه از دورت پراکنده می‌شدند. پس با آنها همیشه با بردباری و حلم و حسن خلق رفتار کن، برایشان آمرزش بخواه، در کارها با ایشان مشورت کن و آن‌گاه که بر کاری تصمیم گرفتی، توکل بر خدا کن، زیرا خداوند توکل‌کنندگان بر خویش را دوست دارد.» خوشبختانه احادیث و روایات صحیح و متقن نشان می‌دهد که حضرت مهدی (عج) ادامه‌دهنده راه محمد(ص) و علی (ع) است: راه دوست داشتن و محبت ورزیدن. احادیث و روایات دنباله‌روی حضرت مهدی از سیره پیامبر (ص) و امام علی (ع) آنقدر فراوانند که در این مقاله فقط به چند حدیث بسنده می‌کنیم. امام باقر (ع) فرمود: سیره او همانند سیره پیامبر است و آنچه رسول خدا انجام داد او نیز انجام می‌دهد (نعمانی، «الغیبه»، ص 231). امام صادق (ع) بارها این سخن پیامبر (ص) را درباره حضرت مهدی (عج) به یاد انسان‌ها می‌آورد که فرمود: مهدی روش مرا دنبال می‌کند و هرگز از روش من بیرون نمی‌رود.

سه روایت جعلیبگذارید با سه جعال حدیث و روایت که امام مهدی (عج)، پیام‌آور مهرورزی و مجری عدالت، راآدمی بسیار خشن و خونریز معرفی کرده‌اند آشنا شویم. آنانی که امروزه از خشونت حضرت مهدی (عج)‌سخن می‌گویند به احادیث و روایات افرادی کذاب همچون محمد بن علی کوفی و یا ناشناخته و مجهول همچون احمد بن‌ محمد ایادی و یا وابسته به یکی از مذاهب باطل همچون علی بن ابی‌حمزه بطائنی تکیه می‌کنند که احادیثشان دروغ و باطل‌اند. استاد علی‌اکبر مهدی‌پور، پژوهشگر مشهور مهدویت، در مقاله «بررسی چند حدیث شبهه‌ناک درباره عدالت آفتاب عالمتاب» در فصلنامه علمی تخصصی «انتظار موعود» (شماره 14، زمستان 83) به بررسی زندگی این کذابان یا ناشناخته‌ها پرداخته است و به خوبی نشان می‌دهد که روایات این دروغگویان درباره بی‌رحمی و خشونت حضرت مهدی (عج) چگونه وارد کتاب‌های روایی شده و بسیاری از افراد ناآگاه آن را تکرار کرده‌اند. از جمله احادیث دروغینی که از قول یک تن از جعال معروف به نام محمدبن‌علی کوفی آمده روایتی است که از امام باقر (ع) نقل می‌کند که «حضرت قائم با فرمانی جدید، کتابی جدید و داوری جدید قیام می‌کند. پذیرفتنش بر عرب بسیار سخت است. او کاری جز شمشیر ندارد و توبه احدی را نمی‌پذیرد.» و عجیب اینجاست که مهدی ساخته و پرداخته این جعال دروغ‌پرداز تنها در اندیشه «قتل‌عام اعراب» است. حدیث دیگری که باز هم محمد بن ‌علی کوفی از امام باقر (ع) نقل کرده است آن است که «قائم ما با کشتار رفتار می‌کند. به او امر شده که کشتار را پیشه سازد و توبه احدی را نپذیرد.» این دو حدیث کاملاً معارض است با روایات فراوانی که می‌گوید حضرت قائم (عج) دقیقاً همانند سیره رسول اکرم (ص) رفتار می‌کند. این دو روایت که متأسفانه با روایات مهدویت خلط شده است و حتی برخی از دوستان نادان آن حضرت گاه آنها را تکرار می‌کنند و بهانه به دست دشمنان تشیع می‌دهند، به نقل از کسی است که مرحوم نجاشی، حدیث‌شناس مشهور، او را «فاسد‌العقیده» می‌نامد که در هیچ چیز نمی‌توان به او اعتماد کرد. مرحوم شیخ طوسی، علامه حلی، تفرشی و بوعلی حائری او را از «دروغگویان مشهور دانسته‌اند. در دوران ما نیز حضرت آیت‌الله خویی او را از دروغگویان مشهور نامیده است («معجم الرجال‌الحدیث»، ج 16، ص 296).



خرید و دانلود مقاله درمورد جعل احادیث


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.