واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

تحقیق درباره «تطابق چینه شناسی مقاطع مورد مطالعه»

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 13

 

«تطابق چینه شناسی مقاطع مورد مطالعه»

تطابق سازندها

نتیجه گیری

ستونها و پروفیلها

تطابق سازندها:

1-5 تطابق و مقایسه سازندهای البرز مرکزی در دو مسیر چالوس و هراز ( مبارک آباد و امام زاده هاشم )

برای مقایسه و تطابق سازندهای دیده شده در این مسیرها ابتدا اسامی سازندهایی که در این مسیرها رخنمون دارند به ترتیب مشاهده می نویسیم و سپس آنها را با هم مقایسه می کنیم.

2-5 مسیر تهران – چالوس

1- توفهای سبز کرج 7- جیرود 13- لار

2- دولومیتهای پایینی سلطانیه 8- درود

3- باروت 9- روته

4- زاگون 10- الیکا

5- لالون 11- شمشک

6- میلا 12- دلیچای

3-5 مسیر تهران – آمل (هراز) مقطع مبارک آباد

1- لالون 6- روته

2- میلا 7- معادل نسن

3- جیرود 8- شمشک

4- مبارک 9- دلیچای

5- درود 10- لار

4-5 مسیر تهران – آمل ( هراز ) مقطع امام زاده هاشم

1- توفهای سبز کرج 8- مبارک آباد 15- گدازه های دماوند

2- کنگلومرای فجن و توده های آذرین 9- عدسی های معادل نسن

3- باروت 10- الیکا

4- زاگون 11- شمشک

5- لالون 12- دلیچای

6- میلا 13- لار

7- جیرود 14- آهکهای کرتاسه ( تیز کوه )

همانطور که از ترتیب فوق پیداست برخی سازندها در مسیری رخنمون داشته و یا در مسیری دیگر وجود ندارد که اکنون به شرح آنها می پردازیم.

در طول حرکت به سمت شمال در مسیر چالوس از ابتدای جاده تا میدانک توفهای سبز کرج به سن ائوسن را مشاهده می کنیم. این توفها در مسیر هراز تا ده مبارک آباد نیز دیده می شود.

بعد از این توفها در مسیر چالوس شیلها و دولومیتهای سازند سلطانیه به سن کامبرین و در مسیر هر از بعد از توفها کنگلومرای فجن و گابروی ( توده آذرین ) مبارک رخنمون دارد. وجود این دو سازند بعد از توفهای ائوسن نشانه عملکرد گسله مشاء – فشم می باشد که باعث تفاوت برونزد سازند در این دو منطقه می باشد. به عبارت دیگر حذف شدن سازند سلطانیه قبل از سازند باروت در جاده هراز نشانه عملکرد گسل مشاء – فشم می باشد.

در مسیر چالوس بعد از دولومیتهای سلطانیه به ترتیب سازندهای باروت، زاگون، لالون و میلا دیده می شود که این توالی در مسیر هراز هم مشاهده می شود. اما ضخامتهای متفاوتی دارد. در دره مبارک آباد هم یکی از شاخه های فرعی گسل مشاء – فشم سازند لالون را بر روی میلا نشانده است و سازند میلا در این برش ضخامت قابل توجهی دارد و لایه کوارتزیتی آن در دره مبارک آباد ارزش اقتصادی داشته و معادن سیلیس مبارک آباد را می سازند.

در مسیر چالوس بعد از سازند میلا جیرود قرار می گیرد. در حالیکه در جاده هراز بعد از سازند میلا سازند جیرود به سازند مبارک تغییر رخساره داده و ضخامت زیادی از سازند مبارک دیده می شود. این در حالی است که سازند مبارک در جاده چالوس حذف شده است. در ضمن در دره مبارک آباد هم ضخامت کمی از سازند جیرود رخنمون دارد. این حالتهای تفاوت ضخامت سازندهای جیرود و مبارک در 3 مقطع مورد مطالعه معرف حالت تداخل بین انگشتی می باشد و نبود یا حذف سازند مبارک می تواند بستگی به شرایط رسوبگذاری و عملکردهای تکتونیکی داشته باشد.

بعد از سازند جیرود در مسیر چالوس برش میدانک سازندهای درود – روته و الیکا را می بینیم و سازندی تحت عنوان نسن در منطقه وجود ندارد. در حالیکه در گردنه امام زاده هاشم بعد از آهکهای مبارک سازند الیکا را داریم و سازندهای روته و درود در این منطقه حذف شده و عدسی های قرمز رنگی که از نظر سنی معادل سازند نسن هستند، با ضخامت کم درون سازند مبارک مشاهده می شود. سازند درود و روته و معادل نسن در دره مبارک آباد با ضخامت کم رخنمون دادند. با این وصف می توان گفت که حذف شدن



خرید و دانلود تحقیق درباره «تطابق چینه شناسی مقاطع مورد مطالعه»


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.