واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

پیشنهاد ارزشیابی با عنوان ارتقاء سطح خواندن و نوشتن در پایه چهارم ابتدایی

پیشنهاد ارزشیابی با عنوان:

ارتقاء سطح خواندن و نوشتن در پایه چهارم ابتدایی 

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

  تعداد صفحات 5

مقدمه

در مطالعات پرلز سواد خواندن به عنوان " فهم، استفاده و تفکر روی متون نوشتاری به منظور دسترسی به اهداف گسترش دانش و توانایی و مشارکت در جامعه " معرفی شده است . تمرکز در سواد خواندن بیشتر " خواندن برای یادگیری " است ، تا " یادگیری برای خواندن "  مهم ترین هدف آموزش زبان در دوره ابتدایی رشد نویسندگی و پیشرفت خواندن است . زیرا خواندن اساس یادگیری علوم دیگر و موضوعات دیگر درسی است. نکته مهم در امر خواندن توجه و تایید بر امر فهمیدن می باشد ، نه صرفا خواندنی که به صورت عادت در آمده است

       بررسی نتیجه آزمون پرلز 2001 و ضعف دانش آموزان ایرانی در درک و فهم و استنتاج مطالب خوانده شده و عدم توانایی ساخت معنا وگرفتن این نتیجه که عملکرد دانش آموزان ایرانی در مقایسه با کشورهای شرکت کننده به طور معنا داری پایین تر از میانگین بین المللی (500) است ، امری ساده و بی اهمیت نیست ، بلکه با توجه به اهمیت خواندن در دوره ابتدایی بررسی همه جانبه دلایل وجود این مشکل و ارائه راهکارهای مناسب برای حل این مشکل مسؤلیتی عظیم را به متولیان تعلیم و تربیت ما محول نموده است.

 سواد خواندن یکی از مهمترین توانایهایی است که دانش آموزان در طول یادگیری خود در سال های اولیه دبستان کشف می کنند و در رشد هر کودک نقش حیاتی دارد .باتوجه به این موضوع محقق سعی کرده که به انجام راه کارهایی در کلاس اول دبستان اقدام کرده تا پایه های خواندن دانش آموزان را در این پایه افزایش دهد. پرداختن به مهارتهای خواندن فقط در سالهای بالای دبستان نمی تواند به یکباره در نوع و روش یادگیری دانش آموزان تغییر ایجاد نماید.

در پژوهش گریفین (1987) در مدارس دولتی شیکاگو نشان می دهد که ناتوانی در خواندن اثر مستقیمی بر افت و ترک تحصیل دانش آموزان دارد.

[purchase_link id="91114" text="خرید" style="button" color="blue"]



خرید و دانلود پیشنهاد ارزشیابی با عنوان ارتقاء سطح خواندن و نوشتن در پایه چهارم ابتدایی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.