واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

دانلود پاورپوینت ایدز

دانلود پاورپوینت ایدز

 

 

لینک دانلود و خرید محصول در پایین توضیحات

نوع فایل: POWER POINT

قابل ویرایش و آماده ارائه

 

تعداد اسلاید : 115 اسلاید

بسم الله الرحمن الرحیم HIV/AIDS مقدمه: در حالی که کشورهای پیشرفته جهان در طی چند دهه اخیر مشکل بیماریهای واگیردار  را تا حد زیادی حل کرده و تمامی توان و امکانات خود را برای مبارزه با بیماریهای غیر واگیر منجمله بیمارهای قلبی – عروقی و سرطانها متمرکز کرده بودند ، ناگهان در سال 1981 میلادی (1360 شمسی ) نوعی بیماری عفونی در دنیا پیدا شد که به سرعت درهمه نقاط جهان گسترش پیدا کرد و امید به ریشه کنی بیماریهای واگیردار را حتی در کشورهای پیشرفته تبدیل به یاس نمود.
این بیماری که بصورت یک مشکل عمده بهداشتی  خود را نشان داد ایدز نام دارد .
زمانی که ویروس ایدز وارد بدن می شود ،سلول های سیستم ایمنی را که نقش اصلی را در دفاع بدن در مقابل عوامل بیماری زا ایفا می کنند ، مورد حمله قرار می دهد و آنها را تخریب می کند .
در نتیجه دفاع بدن در مقابل انواع عوامل بیماری زا ضعیف شده و میکروب هایی که در حالت عادی نمیتوانند عارضه ای در فرد ایجاد کنند ، به ناگاه باعث بروز بیماری های شدید و کشنده می شوند و در نهایت فرد به علت ابتلا به بیماری های عفونی و سرطانها از پای در می آید .
ممکن است از زمان ورود ویروس به بدن تا بروز علائم بیماری ماهها و یا سالها طول بکشد و چه بسیارند افراد به ظاهر سالمی که در واقع ناقل ویروس ایدز هستند  و می توانند دیگران را آلوده کنند .
ایدز در همه کشورهای جهان، در گروه های سنی مختلف ، نژادهای متفاوت و نه فقط در هم جنس بازان بلکه در هر دو جنس مشاهده شده است و در واقع یک مشکل جهانی است که به کشور و گروه خاصی اختصاص ندارد.
.
راههای عمده سرایت بیماری ایدز عبارتند از : تماسهای جنسی (جنس مخالف – هم جنس بازان ) با افراد آلوده ، تزریق خون و فرآورد ه های آلوده آن، استفاده از سرنگهای مشترک ، بخصوص در بین معتادان تزریقی و بکار بردن ابزار و وسایل آلوده به ویروس ( ابزار پزشکی‌، دندانپزشکی ، حجامت و سوراخ کردن گوش و .
.
.
) انتقال از مادر آلوده به جنین بطور کلی دو گروه سنی بیشتر گرفتار می شوند: بالغین در سنین 20تا 45 سال شیر خواران و نوزادان مرگ و میر ناشی از ایدز در جوانان در کلیه کشورهای جهان بصورت یک مشکل خطر ناک در آمده است.
حدود 75تا 90 درصد آلوده به ویروس ایدز در گروه سنی 20تا 45سال که سن تلاش و سازندگی و فعالیت اقتصادی است، اتفاق می افتد .
افزایش میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی به ویروس ایدز و ابتلا به بیماری در جوانان و شیر خواران ، طول عمررا در بسیاری از کشورهای جهان کاهش خواهد داد.
عامل بیماری عامل بیماریزا ویروسی است که قدرت آلوده کنندگی و سرایت پذیری بالائی دارد و ویروسH.
I.
V یا نقص ایمنی انسان نامیده می شود، زیرا موجب ضعف دستگاه دفاعی بدن انسان می شود.
مبداء اولیه این ویروس بطور دقیق مشخص نیست.
ویروس ایدز در بدن انسان مراحل مختلفی را طی می کند که یکی از آنها دوره فعالیت پنهانی است ، در این مرحله ویروس در حال رشد و تکثیر است و پس از آنکه شرایط از هر نظر آماده شد، حملات خود را شروع می کند و سبب نابودی سلولهای دفاعی و مرگ انسان می شود .
آلودگی به ویروس در تمام دوران زندگی انسان ادامه پیدا می کند .
.
ویروس ایدز نمی تواند بمدت طولانی در

 

چون فقط تکه هایی از متن اصلی برای نمونه در این صفحه درج شده است ممکن است هنگام انتقال مطالب از فایل پاورپوینت به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است 

متن کامل با فرمت پاورپوینت power point را که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند می توانید در ادامه دانلود نمائید 



خرید و دانلود دانلود پاورپوینت ایدز


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.