واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

پاورپوینت در مورد پاورپوینت بررسی تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان

پاورپوینت در مورد پاورپوینت بررسی تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 8 اسلاید

 قسمتی از متن .ppt : 

 

پاورپوینت بررسی تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان

ضمیر بازار - ضمیر بازار یاب ها - ضمیر مصرف کنندگان

« ضمیر بازار » تازه ترین واژه در حوزه بازاریابی است که در ایران به تازگی مورد توجه

قرار گرفته است .

واژه ای که حاصل مطالعات بین رشته ای در حوزه « بازاریابی » و « روان شناسی » است .

بازاریابی و روان شناسی

بازاریابی با سه کلمه « شناسایی » ، « شناساندن » و « رضایت » قابل تعریف است . برای توفیق

در فرآیند شناساندن ، قدرت ارتباط فروشنده مهم است . ارتباط شایسته و موثر با بهره وری

از روان شناسی ارتباط با مشتریان میسر می شود .

روانشناسی عبارت است از : مطالعه علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی .

ضروری است تاکید شود روان شناسی افزون بر مطالعه مشکلاتی نظیر افسردگی ، اضطراب ،

وسواس ، اختلالات خوردن که جنبه های منفی رفتار متمرکز است ، با جنبه های مثبت رفتار

نیز سروکار دارد . جنبشی که امروزه به جنبش روان شناسی مثبت نگر از آن نام می برند .

« بازار » به معنای دقیق کلمه جایی نیست که در آن تعارض رخ دهد بلکه برقراری تعامل میتواند

سازمان را به سمت اهداف بازاریابی سوق دهد.

« بازاریاب » تنها در پناه شناخت تیپ شخصیتی خود و تیپ شخصیتی دیگران است که می تواند

ارتباطی مطلوب با دیگران برقرار سازد . این ارتباط در جهت تعامل بیشتر و تعارض کمتر شکل

خواهد گرفت .

تقسیم بندی تیپ های شخصیتی انسانها :

1- تیپ A و تیپ B (رهبر، مقلد)

2- تیپ برون گرا و تیپ درون گرا

3- تیپ نه گانه ( مدل Anagram )

جنبش روان شناسی مثبت نگر بر سه موضوع کلی تاکید دارد:

(ادامه) بازاریابی و روان شناسی

1- تجاربی که مردم برای آنها ارزش قائل هستند مثل امید ، خوش بینی ، شادی

2- صفات فردی مثبت مثل ظرفیت عشق ، کار ، فعالیت ، قریحه و مهارتهای میان فردی .

3- ارزشهای مثبت گروهی و شهروندی مثل مسئولیت پذیری ، دلگرمی دادن و شکیبایی .

تیپ های نه گانه را می توان به سه تیپ « حرکتی » ، « احساسی » و « ذهنی » تقسیم بندی کرد .

تیپ های حرکتی:

1- انسانهای عالی طلب و جدی هستند .

2- دوست دارند تمام کارها به نحو احسن انجام شود .

3- مسئولیت پذیر هستند .

4- سخت گیر هستند .

5- جدی در مدیریت و بدون تعارف .

6- کار برای آنها در درجه نخست قرار دارد .

7- صفت مشخصه آنها خشم است .

8- مناسب شغلهای پرچالش هستند .

9- تمایل به کسب و کارهای مستقل دارند .

رفتار بازاریاب در مقابل مشتریان « حرکتی » :

در مقابل تیپ های حرکتی ، بازاریاب باید همه چیز را آماده کند ، با چیرگی صحبت کند ،

از افراد یا مشتری اش انتقاد نکند . این نوع افراد تعریف مثبت و به جا را بسیار دوست دارند . این افراد چون جدی هستند در کنار آنها نباید از غم و اندوه حرف بزنند .



خرید و دانلود پاورپوینت در مورد پاورپوینت بررسی تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.