واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

سیستم حسابداری مخابرات

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

سیستم حسابداری مخابرات

مقدمه

این دستاور که در اختیار شماست در مورد سیستم حسابداری مدیریت مخابرات شهرستان ماهشهر می باشد . که خود این سیستم دارای چند شاخه می باشد از جمله حقوق و دستمزد دریافتها پرداختها امور دفتری صدور اسناد و غیره که توضیحاتی در مورد انان در صفحات بعد مشاهده خواهید کرد .

علاوه بر موضوع حسابداری شرکت مخابرات در مورد واحد معاملات و قراردادهای شرکت مخابرات و واحد ابونمان که از حساسیت فوق العاده ای در شرکت مخابرات دارد بحث شده است . نحوه جمع اوری گزارش بصورت پرسش از واحدهای مربوطه و تجربه کاری که در طی دوره کار اموزی در تابستان گذشته بدست اورده بودم گرد اوری شده است .

نحوه طرح کردن پرسش ها از واحدهای مربوطه که یکی از عمده ترین مشکلات برای تهیه گزارش من بوده و این به خاطر مطابقت نداشتن سیستم حسابداری مخابرات یا دروس دانشگاهی و پیچیدگی کارهای اداری است چون سیستم حسابداری که مخابرات از ان استفاده می کند ترکیبی از دروس دانشگاهی بوده ( حیابداری شرکتها-حسابداری دولتی و اصول حسابداری) در صورتی که ما انها را بصورت تفکیکی در دانشگاه گذرانده ایم- و می بایست موقع پرسش کارکرد حسابداری شرکتها و حسابداری دولتی و اصول حسابداری را درذهن خود مجسم کنیم .

تاریخچه ی سیستم مخابراتی در شهرستان ماهشهر

مخابرات خوزستان در سال 1303 با چند خط تلگراف فعالیت خود را شروع نمود در همان اوایل در شهر ماهشهر کارهای مربوط به تلگراف و مبادلات پستی توسط چند نفر در یک ساختمان کوچک انجام می گرفت در ان زمان مبادله پستی با استفاده از چهارپایان و به واسطه های بین راهی و پس از راه اندازی خط اهن به وسیله ی قطار انجام می گرفت در ان هنگام تلگراف از نوع ((مرس)) بود که بوسیله باطری تغذیه می شد . ( در ان ایام افراد تلگرافچی از احترام بیشتری برخوردار بودند به این جهت که همیشه از خبرهای دست اول اگاه بودند) . البته کار تلگرافچی نیز بسیار سخت بود چرا که وظع خطوط بسیار نامطلوب و ذر تغییر آب و هوا به دلیل انبساط وانقباظ اکثر اوقات خطوط قطع میشد .از سال 1336 به بعد که کارکنان تلفنخانه ماهشهر کمتر از ده نفر بودند امور مربوط به پست، تلگراف و تلفن را اداره می نمود . در ان زمان تلفن ها مغناطیسی (هندلی) شدند و حدود 376 شماره تلفن مغناطیسی در سطح شهر ماهشهر دایر گردید و در ان موقع برای برقراری ارتباط از یک شهر با شهر دیگر مشکلات فراوانی بر سر راه بود و تلفنخانه برای کنترل خطوط، واسطه هایی را بین شهرها قرار می داد و با این حال مثلاٌ شخصی که برقراری تماس با تهران به تلفنخانه مراجعه می کرد گاهی اوقات پس از گذشت ساعتها بدون برقراری ارتباط، تلفنخانه را ترک می نمود . از سال 1374 به بعد((مرس)) جای خود را به دستگاه تله تایپ داد و مقداری مبادلات تلگراف و ارتباطات شهری بهتر و سریع انجام می شد . در سال 1349 اولین مرکز خود کار در ماهشهر با 1000 شماره تلفنخانه اغاز نمود . در سال 1351 تعداد 1000 شماره دیگر به ان افزوده شد . در سال 1353 دستگاه تلفن بین شهری (std) در ماهشهر نصب و راه اندازی شد . در 1356 با نصب 4000 شماره ی دیگر ، تعداد شماره های منصوبه در ماهشهر 6000 شماره رسید .

اداره ی مخابرات ماهشهر از بدو تاسیس تا کنون در جهت پیشرفت و توسعه هیچ گونه کوتاهی نکرده و با کار و تلاش مداوم و بی وقفه، گامهای موثری برداشته است و همانگونه که استقامت و وفاداری خود را در طول دفاع مقدس به اثبات رسانده، اینک بر ان است تا در عرصه ی سازندگی و توسعه نیز پرچمدار و نمونه باشد و در حالیکه در ابتدای جنگ تحمیلی تعداد تلفنهای منصوبه ی ماهشهر و حومه تنها 6000 شماره بوده، این تعداد در پایان جنگ به بیش از سه برابر یعنی 18200 شماره رسیده و از پایان جنگ تا کنون به بیش از 65200 شماره افزایش یافته که تعداد 55000 شماره ان از نوع سیستم پیشرفته دیجیتال می باشد

چارت سازمانی مدیریت مخابرات

مدیریت



خرید و دانلود  سیستم حسابداری مخابرات


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.