واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

تحقیق.. حالت کار ترمز الکترومغناطیسی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 46

 

حالت کار ترمز الکترومغناطیسی :

فرض مینمائیم طبق شکل ( 1 ) روتور ماشین آسنکرون پیوست یافته به شبکه بوسیله موتور کمکی در جهت خلاف میدان دوار شروع بگردش نماید . در اینحالت از دو سمت ا نرژی به آن میرسد. ا نرژی الکتریکی از شبکه و انرژی مکانیکی از موتور محرک ، این حالت کار را ترمز الکترو مغناطیسی مینا مند . و بازاء شروع شده و به طور تئوری تا ادامه پیدا میکند. بنابراین بازاء s= 0 تا ماشین آسنکرون بصورت ترمز مغناطیسی کار میکند. حالت را کار اتصال کوتاه ایدآل مینامند. در عمل از رژیم کار ترمز الکترو مغناطیسی هنگام پائین آوردن بار در جرثقیلها و آسانسورها استفاده میشود . بطور خلاصه رژیم های مختلف کار ماشین آسنکرون را بر حسب تغییرات لغزشی و مطابق جدول زیر میتوانیم داشته باشیم .

ماشین آسنکرون باردار ترمز شده :

اتصا لیهای رئوستای مدار روتور ماشین آسنکرون باردار را به وضع 3 قرار می دهیم شکل ( 2) . در این حالت ماشین آسنکرون شبیه به ترانسفورماتور باردارست و معادله نیروی الکتروموتوری استاتور آن به صورت زیر در می آید .

 

 

شکل 2

معادله نیروهای الکترو موتوری تبدیل شده روتور

 

مساوی مقاومت ظاهری تبدیل شده روتور به استاتور .

مقاومت ظاهری تبدیل شده ای است که به مدار روتور اضافه شده است .

معادلات نیروهای محرکه مغناطیسی ماشین آسنکرون بار دار ترمز شد ه .

 

 

در شکل ( 2) منحنی سینوسی نمایش تغییرات نیروهای محرکه مغناطیسی و که در یک جهت و با سرعت مساوی می چرخد نشان داده شده است . اختلاف فاز با به اندازه ای است که از حاصل جمع آنها نیروی محرکه مغناطیسی برای ایجاد فوران بع دست می آید . اگر معادلات نیروهای الکترو موتوری و نیروهای محرکه مغناطیسی را نسبت به جریانها حل کنیم چنین به دست می آید .

 

 

شکل (3)

 

شکل (4)

با قرار دادن در معادله نیروهای الکترو موتوری استاتور چنین نتیجه می شود .

 

مدار معادل ماشین آسنکرون باردار ترمز شده شبیه به مدار معادل ترانسفورماتور باردار یعنی مطابق شکل ( 4 ) است . فقط مقاومت مدار روتور یک مقاومت اهمی است . دیا گرام برداری مدار معادل در شکل ( 5 ) ترسیم شده است .

جریان یعنی جریان در بار مصرف برده شده به طرف اول را در امتداد محور عرضها و در جهت مثبت می کشیم و در همان جهت بردار را مساوی جدا می کنیم . بردار به اندازه 90 در جه قرار می گیرد و حاصلجمع و بردار را مشخص می نماید. بردار به اندازه 90 درجه پشت است . جلوتر از قرار می گیرد وزاویه اختلاف فازش با آن به تلفات آنی بستگی دارد. است. حاصلجمع هندسی

و و یعنی افت فشارهای اهمی و القائی استاتور مساوی ولتاژ است .



خرید و دانلود تحقیق.. حالت کار ترمز الکترومغناطیسی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.