واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

تحقیق در مورد کمردرد 12 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

مقدمه :

کمردرد به خودی خود یک بیماری نیست بلکه نشانه بیماری است . پیشرفت آن یعنی اینکه چیزی در جایی دچار مشکل شده است ، اگرچه ممکن است همیشه خیلی واضح نباشد که آن چیز چیست .

بیشتر ما در بعضی مواقع از کمردرد رنج می بریم . معمولاً این درد ناخوشایند و طاقت‌فرساست اما خیلی جدی نیست . این ناراحتی بعلت بعضی فشارها و یا صدمات در کمر ایجاد می شود که نبستاً هم به سرعت بهبود می یابد . طرز نشستن یا ایستادن نامناسب ، فشارهای زیاده از حد و مشکلات فرسودگی استخوانها ممکن است حداقل کمی مقصر باشند .

وقتی شما در می یابید که ستون فقرات شما متشکل از ساختارهای بسیار متفاوتی از جمله : استخوان ها ، دیسک ها ، رباط ها ، زردپی ها ، اعصاب و رگهای خونی و سایر بافتها است که همه آنها می توانند آسیب های مکانیکی تحت تأثیر قرار بگیرند و تبدیل به کمردید شوند ، دیگر نباید تعجب کنید از اینکه کمردید امری بسیار شایع و متداول است . در بیشتر موارد علت اصلی این ناراحتی زیاد مهم نیست . کمردرد یک نشانه بیماری است که برطرف خواهد شد و هدف از درمان تسکین درد و اطمینان حاصل کردن از این نکته است که هر چه زودتر بهبودی حاصل شود . گاهی اوقات ممکن است علت خطرناک‌تری نهفته باشد که تحقیقات مفصل برای تعیین روش درست جهت درمان فراهم می شود . فهمیدن اینکه چطور کمرحرکت می کند به ما کمک خواهد کرد یاد بگیریم چگونه از ستون فقراتمان مراقبت کنیم و کمردرد خود را بهبود بخشیم .

یک مشکل رو به رشد

کمردرد به طور قابل توجهی در بین مردم رایج و شایع است . در هر لحظه در حدود 30 تا 40 درصد از جمعیت دنیا دچار کمردرد می شوند و بین 80 تا 90 درصد از آنها آن را در زمانی در زندگی هایشان تجربه کرده اند . هر دو جنس مرد و زن و همین طور در همه سنین از کودک گرفته تا افراد مسن همه به این درد مبتلا می شوند اما این ناراحتی بیشتر در بین افراد میان‌سال شایع است .

کمردرد به دنبال بعضی از آسیب دیدگیها یا رگ به رگ شدن های ناگهانی ایجاد می شود .

ستون مهره ها :

ستون فقرات هر انسان مرکب از یک ستون قطعات استخوانی معروف به مهره پشت است که روی یکدیگر قرار گرفته اند و تشکیل ستون مهره ها را می دهند . هفت مهره گردنی در گردن دوازده مهره پشتی در بالا و وسط کمر و پنج مهره کمری در قسمت پایین ستون فقرات قرار دارد . پنجمین مهره کمری معروف به 5L است که روی استخوان خاجی قرار دارد جایی که در ادامه به استخوان دنبالچه متصل می شود . استخوان خاجی مرکب از چندین مهره است که به یکدیگر متصل شده اند . استخوان خاجی از پهلو به لگن خاصره متصل می شود .

شبکه عصبی :

سیستم عصبی به طریقی شبیه به یک شبکه تلفنی است که پیامها را از مغز شما

به قسمتهای مختلف بدنتان می رساند و دوباره بر می گرداند . پیامهایی که به اعضاب پایین



خرید و دانلود تحقیق در مورد کمردرد 12 ص


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.