لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 8
«طرح نمونه بمنظور طراحی سیستم های زیربنایی اطلاعاتی
بمنظور گردآوری و مشارکت ساخت و تولید»
خلاصه:
برای برقراری ارتباط مطلوب و نگهداشتن آن، سرویس دهی به مشتری یکی از موارد لازم و ضروری است. بسیاری از شرکتها تمایل دارند تا هزینه های مربوط به چنین خدماتی را (تا حد امکان) کاهش دهند. آنها با استفاده از ابزارهای IT بدنبال راه حلی کارآمد و مؤثر هستند. این مقاله در مورد اینکه چنین سرویس هایی، چگونه قابلیت انعطاف پذیری و میزان اطمینان از یک سیستم را می تواند افزایش دهد بحث کرده و چگونگی آن را توضیح می دهد.
مقدمه:
با عمومی شدن و توسعه اقتصاد جهانی، فرآیندها و عملیاتهای ساخت و تولید در زمینه کیفیت محصول نهایی و ارائه سرویس و خدمات پس از فروش به مصرف کننده با چالشهای بزرگی مواجه شده است. طراحی بر اساس حمایت بیشتر از مشتری و متمرکز کردن فرآیند تولید تا حد امکان صورت گرفته است. تلاش بر این است که مدت زمان سرویس دهی کالا را به (بیش از) 20 سال برسانند. سازندگان، برای بهره برداری بهتر از کالا توسط مصرف کننده و در نتیجه افزایش طول عمر کالا، توصیه هایی را به مشتریان ارائه کنند. تمامی موارد ذکر شده ارتباط مستقیم با کارآیی و سرویس دهی مطلوب دستگاه دارند. مطلب دیگر انجام تحقیق و بررسی در ارتباط با افراد مختلف و سلیقه های آنها می باشد. مورد دیگر ساده کردن کارکرد با وسیله بمنظور سهولت آموزش آن است. این خدمات برای هر دسته از افراد باید با زبان آنها مطرح و توضیح داده شوند، در این رابطه باید مسائلی از قبیل فرهنگ آنها مد نظر قرار بگیرند. این سیستم باید انعطاف پذیری لازم برای ارائه خدمات مورد نظر را داشته باشد. نکته مهم طول عمر وسیله است که در عرصه تجارت و فروش کالای تولیدی نقش مهمی را ایفا می کند. همواره تلاش شرکتها بر این است که محصول بهتر و با کیفیت بالاتر عرضه کنند تا در زمینه رقابت با سایرین بتوانند از آنها پیشی بگیرند. عملیات تولید و ساخت باید به گونه ای سازمان دهی شود که نهایت، رضایت مصرف کننده حاصل شود. در این رابطه ابزار و تجهیزات بکار گرفته شده، بسیار مهم و قابل توجه هستند. آگاهی و شناخت از تأثیر (اقتصادی) چنین عواملی و همین طور اجزاء و مؤلفه های تکنیکی و فنی مرتبط با آنها می توانند زمینه ساز دست یابی یک شرکت به هدف مورد نظر باشند.
خصوصیات و ویژگیهای سرویسهای راه دور:
یکی از خصوصیات این عملیاتها در آن است که سرویسهای پشتیبانی در محدودة دورتر از محل استقرار فیزیکی شرکت (مثلاً یک شهر) براحتی قابل دسترسی هستند. در بسیاری از موارد این سرویسها از راه دور به خریدار ارائه می شوند. مرور و بررسی این سرویس نشان می دهد که در مقایسه با موارد دیگر از کارآیی مطلوبی برخوردار است. بعنوان مثال می توان این سرویس را در مورد خدمات ماشینی یا سیستم های تلفنی (مخابراتی) ارائه کرد. محدودة پوشش این سرویس بدلیل پوشش کامل ماهواره ها و ارتباط ماهواره ای، سرتاسر جهان می باشد. در این موارد استفاده از یک شبکه ارتباطی مطلوب و پرسرعت و بدون نویز لازم و ضروری است. از طرف دیگر توانایی پاسخگوئی به هر نوع نیاز مشتری نباید نادیده گرفته شود. سیستم های هوشمند در ارائه این سرویس بصورت تخصصی قابل طراحی هستند، که از آن جمله می توان به سیستم های خبره، شبکه های عصبی و … اشاره کرد. با استفاده از چنین سیستم هایی تقریباً برای هر سؤال و درخواستی پاسخ مطلوب و جامع وجود دارد.
سرویسها و خدمات مورد تقاضا:
در طی یک فرآیند تولیدی، از جمله موارد مهم این است که سرویس مورد درخواست مشتری در دستگاه در نظر گرفته شود. تحقیق CSIRO بر 4 زمینه صورت گرفت (در این رابطه) که بشرح زیر هستند: بازرسی و تشخیص از راه دور، ابزار تخصصی و حرفه ای راه دور، بهینه سازی فرآیند و آموزش از راه دور و کنترل دستی بصورت On- Line. نتایج بدست آمده از این تحقیقات بصورت یکپارچه و در چهارچوب کاری تکنولوژی های حمایت و پشتیبانی راه دور بکار گرفته شدند.
1-3- بازرسی ها و تشخیص های از راه دور:
این سرویس دامنه فعالیت گسترده ای دارد و از هنگام ورود مواد به چرخه تولید تا تولید محصول نهایی و استفاده آن توسط مشتری ادامه می یابد. در ابتدای فرآیند تولید، این بازرسی جنس مواد خام را بررسی کرده و نکات مهم را بازبینی می کند. در مراحل دیگر بر کیفیت ساخت نظارت می کند بعنوان مثال محصول نهایی یک دستگاه CNC را (از نظر دقت) مورد آزمایش قرار می دهد. در این رابطه از طرحها و نقشه های موجود نیز استفاده می کند. تجربه نشان داده که از یک سیستم متخصص و بسیار حرفه ای در این زمینه براحتی نمی توان برای پروژه های بعدی استفاده کرد.
2-3- ابزار تخصصی راه دور و بهینه سازی فرآیند:
این ابزار برای ارائه یک سرویس تخصصی، لازم و ضروری هستند. علاوه بر ابزار کارآمد و مفید باید دانش مهندسی را در سطح بالا در کنار آنها بکار گرفت. تا بتوان ملاحظات و بررسیهای مهم را در این سیستم انجام داد.
1-2-3- هدایت و مسیردهی سطح 3:
علاوه بر دانش کافی و تخصص لازم باید تکنولوژی جدید را در این عرصه به خدمت گرفت. سیستم ها دائماً در حال پیشرفت و تکامل هستند و در هر محصول جدید معایب قبلی برطرف می شوند و سعی در طراحی بر این است که قابلیت ارزیابی و تفکر این سیستم ها را افزایش دهند و تا حدی (هر چند ناچیز) به ذهن انسان نزدیک کند، تا بتوانند در موارد مهم تصمیمات مهم را اتخاذ کنند و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کند. در این زمینه یکی از موارد مهم، افزایش دانش و اطلاعات سیستم است. ساختار دانش آن باید به گونه ای طراحی شود که پاسخگوی نیاز مصرف کننده باشد.
مدلسازی نمونه ای:
مرحله تکامل و پیشرفت یک طرح سرویس از راه دور در شکل 1 نشان داده شده است. تخصص فرآیند ماشینی، امری مهم است که در نظر گرفته شده است. تحلیل گر سیستم باید در مرحله کاملاً توجیه شود تا بتواند در رابطه با عملکرد اجزا، تصمیم گیری کند. در این رابطه بحثها و تبادل نظرهای زیادی انجام شده است. برنامه نویسان تمامی ایده ها و نظرات مورد نظر را به زبان قابل فهم ماشین و سیستم در آن پیاده سازی می کنند. وقتی سیستم تکمیل شد، نتیجه عملکرد، به کاربر سیستم مربوط می شود و اینکه چگونه از توانمندی یک سیستم استفاده کند، امری که بسیار مهم