واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

هیدرولوژی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 104 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

مقدمه :

از آنجا که آب یکی ار منابع اصلی و پایه تولید در کشور است، ضرورت و اهمیت مطالعه دقیق و شناخت منابع کشور روشن می گردد. با توجه به جایگاه و اهمیت منابع آب زیر زمینی و سطحی، در کشور ما باید از نظر کمی و کیفی به دقت مطالعه شود و با روشهای صحیح مورد بهره برداری قرار گیرند و نهایتا به درستی و با بالاترین کارائی به مصرف رسند با توجه به بحث کم آبی و در نهایت بحران آب یک واقعیت عینی در کشور محسوب می شود که این پدیده طبیعی همچون دیگر پدیده های طبیعی به مدد دانش آگاهی، برنامه ریزی و مدیریت صحیح قابل کنترل می باشد در حال حاضر حجم متوسط بارندگی سالانه در سطح کشور حدود 420 میلیارد متر مکعب برآورد گردیده که بخش اعظم آن تبخیر و بخش دیگر به صورت رواناب از دسترس خارج می شود و تنها بخش اندکی از ان در بخش اندکی از ان در بخشهای کشاورزی، شرب و صنعت و آنهم به روش غیر علمی مورد استفاده قرار می گیرد. که با مهار سیلابها، تغییر سیستم آبیاری و انتخاب الگوی کشت مناسب می توان به صورت بهینه از این منابع استفاده نمود.

چگونگی وضعیت منابع آبهای سطحی و زیر زمینی گویای آن است که به منظور بهره وری مناسب از منابع آبی به برنامه ریزی و تلاشی وسیع نیازمند می باشیم.

شناخت خصوصیات زمین شناسی (لیتولوژی) که ار تباط مستقیم با کمیت و کیفیت منباع آب خصوصیات شکل زائی، ایجاد اشکال مختلف فرسایش و شبکه هیدروگرافی دارد می تواند در ارزیابی قابلیتهای حوضه و برنامه ریزی اقتصادی، فنی و همچنین ژئوتکنیکی نظیر سد اسزی، طرحهای آبخیزداری و غیره واقع شود.

حوضه رودخانه که همان یکی از سرشاخه های اصلی رودخانه الشتر می باشد و این رودخانه خود از شاخه های رودخانه کشکان که جزئی از حوضه آبریز کرخه در شمال استان لرستان جز رشته کوه های زاگرس به حساب می آید.

مجموعه حاضر در پنج فصل تدوین شده است فصل اول مربوط به کلیات تحقیق، فصل دوم پیشینه و مبانی نظری تحقیق، فصل سوم ویژگیهای جغرافیای منطقه شامل ز مین شناسی، آب و هوا، شرایط خاک و پوشش گیاهی حوضه و فصل چهارم مربوط به ژئومورفولوژی، فیزیوگرافی و هیدرولوژی و منابع آب حوضه و فصل پنجم که در واقع فصل پایانی می باشد به بررسی فرضیات رساله با توجه به مطالعه انجام گرفته پرداخته و در نهایت نتیجه گیری و پیشنهاداتی جهت بهره برداری صحیح از این منابع و همچنین در زمینه ایجاد یک منطقه سالم گردشگری با توجه به مسائل زیست محیطی بیان می کند.

فصل اول

کلیات تحقیق

1-1- بیان مسئله

از جمله پیش نیاز طرحهای آسایش سرزمین، برنامه ریزی منطقه ای و سایر برنامه های توسعه، نیازهای اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل اطلاعات بصورت ارقام، جداول و نمودارها، نقشه ها و فایلهای کامپیوتر است که در دهه های اخیر رشد فزاینده ای یافته است.

در این راستا یکی از پیش نیازهای هر توع برنامه ریزی، بررسی ساختار تشکیلات زمین شناسی فرمهای ناشی از تاثیر عوامل طبیعی و غیر طبیعی از قبیل اقلیم، هیدرولوژی، فیزوگرافی، توپوگرافی و فعالیتهای انسان است که بصورت مستقیم و غیر مستقیم موجب ظهور انواع فهرستهای زمین می گردد هرلند دارای ویژگیهای خاص زمین شناسی پوشش گیاه خاک ، شیب و ارتفاع و... است.

با توجه به ویژگی های خاص حوضه رودخانه کمان که در تامین آبهای سطحی و زیر زمینی دشت الشتر نقش بسزایی دارد. لذا بروی ژوئوموربوژی ابن حوضه و تاثیر آن روی منابع آب دشت انتخاب گردید.

انگیزه تحقیق

علت دائمی بودن رودخانه کهمان نسبت به رودخانه های دیگر منطقه الشتر که بیشتر آنها فصلی هستند



خرید و دانلود  هیدرولوژی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.