واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

مقاله درمورد.. برنج

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 34

 

 

عنوان طرح :

برنج

مقدمه :

برنج ، یکی دیگر از غلات بسیار مهم و ارزشمندی است که به مطالعه ی آن می پردازیم. دانه ی این گیاه ، علاوه بر اینکه یکی از مواد غذایی مردم سراسر جهان می باشد ، غذای اصلی بیش از 3/1 جمعیت جهان را که اغلب از نژاد زرد دنیا و درصد عمدهای از نژادهای سیاه و سفید مناطق گرم و مرطوب هستند تشکیل می دهیم.

برنج هر چند از نظر تجارت جهانی و سطح زیر کاشت قابل مقایسه با گندم نمی باشد ، لیکن از نظر موارد مصرف و تولید کل ، کاملا قابل مقایسه است. در جهان در سال 1991 حدود 233 میلیون هکتار زمین زیر کاشت گندم و 148 میلیون هکتار زیر کاشت برنج بوده است. در حالی که در همین سال تولید جهانی گندم حدود 550 میلیون تن و برنج 519 میلیون تن بوده است. این آمارنشان می دهد که عملکرد برنج به طور متوسط دو برابر عملکرد گندم است. تولید کنندگان برنج دنیا ، اغلب مصرف کنندگان عمده ی برنج نیز می باشند زیرا برنج خوار واقعی ، کمتر گندم می خورد. به همین خاطر تجارت این محصول قابل مقایسه با گندم نمی باشد.

منشأ و تاریخچه :

به طور کلـی برنج را ، آسیای جنوب شرقی میرانند هر چند که در مورد محّـل دقیق آن اختلاف نظر است منشأ اولیه برنج به احتمال قوی هند و منشأ ثانویه آن چین یا میانمار می باشد. برنج در این سه ناحیه و به طور کلی آسیای جنوب شرقی . سابقه ی کاشت بسیار طولانی دارد و انواع وحشی آن نیز در این نواحی به وفور دیده می شود .

برنج بعدها از آسیا به آفریقا ( نیجریه ، مصر ، مراکش ) واروپا ( اسپانیا ) را می یابد. ازاسپانیا به سایر کشورهای اروپائی به خصوص ایتالیا - که امروزه یکی از کشورهای مهم تولید کننده ی برنج این قاره می باشد - برده میشود. در سال 1685 برای اولین بار زراعت برنج در آمریکا معمول گردید و به سرعت بر سطح زیر کاشت و به خصوص راندمان تولید آن افزوده شد .

زراعت برنج در ایران سابقه ی طولانی داشته و به زمان هخامنشیان می رسد. امروزه برنج در بیش از 12 استان کشور کاشته می شود . هر چند 85 درصد برنج مورد مصرف از دو استان گیلان و مازندران تأمین می گردد.

مأموریـّـت :

راه اندازی و تأسیس یک مکان

برای ایجاد شغل و کسب کار

خویش خرمائی

کمک به اقتصاد جامعه

تأمین نیازهای جامعه و مردم

شکوفا کردن استعدادها و اطلاعات خود

استفادهی مردم در تمام ایّــام سال از گیاهان

مربوط بودن آن به رشته ی تحصیلی ما

خدمت به جامعه

رشد و گسترش اقتصاد کشور

ارزش غذائی و اهمّــیت اقتصادی برنج :

برنج جزء مواد غذائی انرژی زاست ، زیرا حدود 77-70 درصد آن را نشاسته تشکیل می دهد. مواد تشکیل دهنده ی دانه ی برنج در جدول (1-4



خرید و دانلود مقاله درمورد.. برنج


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.