واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

مهارت های ارتباطی در مدیران

پیشینه تحقیق

1-2- مدیریت آموزش در گذر تاریخ........................................................................................ 14

2-2- تعریف مدیریت.............................................................................................................. 14                                                                                                                                                                                                                                                                                       

1-2-2-تعریف مدیریت آموزشی.......................................................................................... 14                       .............................................................................................................................................                       

2-2-2- ویژگی مدیر آموزشی.............................................................................................. 15                       .............................................................................................................................................             

3-2-2- بهبود مهارت های ارتباطی مدیران............................................................................ 15

3-2- ارتباطات....................................................................................................................... 17                       .................................................................................................................................................                        .................................................................................................................................................    

1-3-2- تعریف ارتباطات.................................................................................................... 18                       .............................................................................................................................................                       

2-3-2- اهمیت ارتباطات..................................................................................................... 20                       .............................................................................................................................................                       

3-3-2- فرایند ارتباطات...................................................................................................... 21                       .............................................................................................................................................                        .............................................................................................................................................

4-3-2- انواع ارتباطات........................................................................................................ 25                       .............................................................................................................................................                        .............................................................................................................................................

5-3-2- ارتباطات در سازمان............................................................................................... 27                       .............................................................................................................................................                       

6-3-2- موانع ارتباطات موثر................................................................................................ 29                       .............................................................................................................................................                       

7-3-2- موانع ارتباطات....................................................................................................... 31                       .............................................................................................................................................                       

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                                        صفحه

         

8-3-2- مدیر و ارتباطات موثر............................................................................................... 32                       ...............................................................................................................................................                       

1-8-3-2- مدیریت از نظر قرآن........................................................................................ 32

2-8-3-2- مدیریت از نظر معصومین................................................................................. 33

3-8-3-2- مدیریت از نظر مطهری.................................................................................... 34

4-8-3-2- مدیریت از نظر اسلام....................................................................................... 34

9-3-2- مهارتهای ارتباطی مدیریتی........................................................................................ 34

10-3-2-مهارتهای مدیران..................................................................................................... 35

11-3-2-  اهمیت ارتباطات برای مدیران................................................................................. 35                       ...............................................................................................................................................    

12-3-2- مهارت های ارتباطی............................................................................................... 36                       ...............................................................................................................................................             

1-12-3-2- اهمیت مهارت های ارتباطی........................................................................... 36                       ..........................................................................................................................................             

4-2-  مهارت کلامی.................................................................................................................... 37

5-2- هوش هیجانی..................................................................................................................... 37

1-5-2- چرا هوش هیجانی برای رهبران مهم است؟................................................................. 37

6-2- هوش فرهنگی.................................................................................................................... 38

1-6-2- نقش مدیران مدارس................................................................................................. 38

2-6-2- نقش اصلی مدیر مدرسه............................................................................................ 38                       ...............................................................................................................................................                        ...............................................................................................................................................

7-2- ویژگی های ارتباط کلامی.................................................................................................... 39                           .................................................................................................................................................    

1-7-2-مزایا و معایب ارتباط کلامی....................................................................................... 39                       ...............................................................................................................................................             

8-2- مهارت غیرکلامی................................................................................................................ 40                           .................................................................................................................................................             

9-2-  اهمیت مهارت غیرکلامی.................................................................................................... 41

1-9-2- زبان اندام چه می گویند؟.......................................................................................... 41

2-9-2- موانع گوش کردن..................................................................................................... 44

3-9-2- مهارت گوش دادن................................................................................................... 45

1-3-9-2- روش گوش دادن.............................................................................................. 45

1-1-3-9-2- گوش دادن برای رعایت ادب....................................................................... 45

2-1-3-9-2- گوش دادن برای قابل قبول بودن یا تأیید کردن............................................... 46

3-1-3-9-2- گوش دادن انتخابی...................................................................................... 46

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                                        صفحه

         

4-1-3-9-2- شنیدن با گوش های تیز شده........................................................................ 46

10-2- مهارت بازخورد................................................................................................................ 47

1-10-2- انواع بازخورد........................................................................................................ 48

1-1-10-2- شیوه بیان بازخورد......................................................................................... 49

2-10-2- ابزارهای برای بازخورد سازنده................................................................................ 49

11-12- مهارت خود افشایی........................................................................................................ 49

1-11-2- روش خود افشایی................................................................................................. 49

2-11-2- نظر چیکین و درلگا................................................................................................ 50

3-11-2- شاخص های کلی خود افشایی................................................................................ 50

4-11-2- توسعه ارتباطات و الگوی پنجره جوهری.................................................................. 50                       ...............................................................................................................................................    

12-2- تعریف ارزشیابی............................................................................................................... 55                           .................................................................................................................................................                       

1-12-2-تاریخچه ارزشیابی و تعیین لیاقت و شایستگی........................................................... 55                       ...............................................................................................................................................

2-12-2- مبانی دینی ارزشیابی............................................................................................... 56                       ...............................................................................................................................................                       

3-12-2-  ویژگی های یک برنامه پویای ارزشیابی عملکرد....................................................... 57                       ...............................................................................................................................................

4-12-2- تعریف ماهیت عملکرد........................................................................................... 57                       ...............................................................................................................................................                       

5-12-2- دلایل استفاده از عملکرد......................................................................................... 58                       ...............................................................................................................................................                       

6-12-2- بررسی عملکرد کارکنان.......................................................................................... 59                       ...............................................................................................................................................                       

13-2-  انواع واکنش ها................................................................................................................ 59                           .................................................................................................................................................                       

14-2- ارزشیابی عملکرد.............................................................................................................. 60                           .................................................................................................................................................                       

1-14-2- اهداف استفاده از ارزشیابی عملکرد.......................................................................... 60

15-2- بهترین روش ارزشیابی کدا ماست؟..................................................................................... 61

16-2- مشکلات و خطاهای ارزشیابی عملکرد؟.............................................................................. 61

1-16-2- خطای هاله ای....................................................................................................... 62

2-16-2- خطای نرمش یا آسانگیری....................................................................................... 63

3-16-2- اشتباه یا خطای گرایش مرکزی................................................................................ 63

4-16-2- خطای وقایع اخیر.................................................................................................. 63

5-16-2- خطای تعصب شخصی........................................................................................... 64

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                                        صفحه

         

17-2- مشکل ارزشیابی عملکرد.................................................................................................... 64

18-2- آگاه کردن کارکنان از نتایج ارزشیابی................................................................................... 65   

19-2- معیارهای ارزشیابی عملکرد در دستگاه دولتی ایران.............................................................. 65                      

1-19-2- معیارهای رفتار شغلی............................................................................................... 66                                                                                                                                                         

2-19-2-  معیارهای رفتار شغلی سرپرستان............................................................................... 66                                                                                                                                           

3-19-2-  معیارهای رفتار اخلاقی................................................................................................. 67                                                                                                                                                   

20-2- پیشینه پژوهش های انجام شده........................................................................................... 67                                                                                                                                                            

21-2- پیشینه پژوهش های انجام شده به صورت میدانی............................................................. 68

22-2-جمع بندی و نتیجه گیری............................................................................................... 74

23-2- چهارچوب نظری تحقیق............................................................................................... 74                                                                                                                                                         

24-2- الگوی نظری تحقیق       75

پیشینه تحقیق

1-2- مدیریت آموزش در گذر تاریخ........................................................................................ 14

2-2- تعریف مدیریت.............................................................................................................. 14                                                                                                                                                                                                                                                                                       

1-2-2-تعریف مدیریت آموزشی.......................................................................................... 14                       .............................................................................................................................................                       

2-2-2- ویژگی مدیر آموزشی.............................................................................................. 15                       .............................................................................................................................................             

3-2-2- بهبود مهارت های ارتباطی مدیران............................................................................ 15

3-2- ارتباطات....................................................................................................................... 17                       .................................................................................................................................................                        .................................................................................................................................................    

1-3-2- تعریف ارتباطات.................................................................................................... 18                       .............................................................................................................................................                       

2-3-2- اهمیت ارتباطات..................................................................................................... 20                       .............................................................................................................................................                       

3-3-2- فرایند ارتباطات...................................................................................................... 21                       .............................................................................................................................................                        .............................................................................................................................................

4-3-2- انواع ارتباطات........................................................................................................ 25                       .............................................................................................................................................                        .............................................................................................................................................

5-3-2- ارتباطات در سازمان............................................................................................... 27                       .............................................................................................................................................                       

6-3-2- موانع ارتباطات موثر................................................................................................ 29                       .............................................................................................................................................                       

7-3-2- موانع ارتباطات....................................................................................................... 31                       .............................................................................................................................................                       

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                                        صفحه

         

8-3-2- مدیر و ارتباطات موثر............................................................................................... 32                       ...............................................................................................................................................                       

1-8-3-2- مدیریت از نظر قرآن........................................................................................ 32

2-8-3-2- مدیریت از نظر معصومین................................................................................. 33

3-8-3-2- مدیریت از نظر مطهری.................................................................................... 34

4-8-3-2- مدیریت از نظر اسلام....................................................................................... 34

9-3-2- مهارتهای ارتباطی مدیریتی........................................................................................ 34

10-3-2-مهارتهای مدیران..................................................................................................... 35

11-3-2-  اهمیت ارتباطات برای مدیران................................................................................. 35                       ...............................................................................................................................................    

12-3-2- مهارت های ارتباطی............................................................................................... 36                       ...............................................................................................................................................             

1-12-3-2- اهمیت مهارت های ارتباطی........................................................................... 36                       ..........................................................................................................................................             

4-2-  مهارت کلامی.................................................................................................................... 37

5-2- هوش هیجانی..................................................................................................................... 37

1-5-2- چرا هوش هیجانی برای رهبران مهم است؟................................................................. 37

6-2- هوش فرهنگی.................................................................................................................... 38

1-6-2- نقش مدیران مدارس................................................................................................. 38

2-6-2- نقش اصلی مدیر مدرسه............................................................................................ 38                       ...............................................................................................................................................                        ...............................................................................................................................................

7-2- ویژگی های ارتباط کلامی.................................................................................................... 39                           .................................................................................................................................................    

1-7-2-مزایا و معایب ارتباط کلامی....................................................................................... 39                       ...............................................................................................................................................             

8-2- مهارت غیرکلامی................................................................................................................ 40                           .................................................................................................................................................             

9-2-  اهمیت مهارت غیرکلامی.................................................................................................... 41

1-9-2- زبان اندام چه می گویند؟.......................................................................................... 41

2-9-2- موانع گوش کردن..................................................................................................... 44

3-9-2- مهارت گوش دادن................................................................................................... 45

1-3-9-2- روش گوش دادن.............................................................................................. 45

1-1-3-9-2- گوش دادن برای رعایت ادب....................................................................... 45

2-1-3-9-2- گوش دادن برای قابل قبول بودن یا تأیید کردن............................................... 46

3-1-3-9-2- گوش دادن انتخابی...................................................................................... 46

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                                        صفحه

         

4-1-3-9-2- شنیدن با گوش های تیز شده........................................................................ 46

10-2- مهارت بازخورد................................................................................................................ 47

1-10-2- انواع بازخورد........................................................................................................ 48

1-1-10-2- شیوه بیان بازخورد......................................................................................... 49

2-10-2- ابزارهای برای بازخورد سازنده................................................................................ 49

11-12- مهارت خود افشایی........................................................................................................ 49

1-11-2- روش خود افشایی................................................................................................. 49

2-11-2- نظر چیکین و درلگا................................................................................................ 50

3-11-2- شاخص های کلی خود افشایی................................................................................ 50

4-11-2- توسعه ارتباطات و الگوی پنجره جوهری.................................................................. 50                       ...............................................................................................................................................    

12-2- تعریف ارزشیابی............................................................................................................... 55                           .................................................................................................................................................                       

1-12-2-تاریخچه ارزشیابی و تعیین لیاقت و شایستگی........................................................... 55                       ...............................................................................................................................................

2-12-2- مبانی دینی ارزشیابی............................................................................................... 56                       ...............................................................................................................................................                       

3-12-2-  ویژگی های یک برنامه پویای ارزشیابی عملکرد....................................................... 57                       ...............................................................................................................................................

4-12-2- تعریف ماهیت عملکرد........................................................................................... 57                       ...............................................................................................................................................                       

5-12-2- دلایل استفاده از عملکرد......................................................................................... 58                       ...............................................................................................................................................                       

6-12-2- بررسی عملکرد کارکنان.......................................................................................... 59                       ...............................................................................................................................................                       

13-2-  انواع واکنش ها................................................................................................................ 59                           .................................................................................................................................................                       

14-2- ارزشیابی عملکرد.............................................................................................................. 60                           .................................................................................................................................................                       

1-14-2- اهداف استفاده از ارزشیابی عملکرد.......................................................................... 60

15-2- بهترین روش ارزشیابی کدا ماست؟..................................................................................... 61

16-2- مشکلات و خطاهای ارزشیابی عملکرد؟.............................................................................. 61

1-16-2- خطای هاله ای....................................................................................................... 62

2-16-2- خطای نرمش یا آسانگیری....................................................................................... 63

3-16-2- اشتباه یا خطای گرایش مرکزی................................................................................ 63

4-16-2- خطای وقایع اخیر.................................................................................................. 63

5-16-2- خطای تعصب شخصی........................................................................................... 64

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                                        صفحه

         

17-2- مشکل ارزشیابی عملکرد.................................................................................................... 64

18-2- آگاه کردن کارکنان از نتایج ارزشیابی................................................................................... 65   

19-2- معیارهای ارزشیابی عملکرد در دستگاه دولتی ایران......................

خرید و دانلود مهارت های ارتباطی در مدیران


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.