واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

پاورپوینت استخدام و گزینش درسازمانها

پاورپوینت استخدام و گزینش درسازمانها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 34 اسلاید

 قسمتی از متن .ppt : 

 

استخدام و گزینش درسازمانها

مقدمه:

در مرحله برنامه‌ریزی با مشخص شدن اهداف ، تعداد و نوع کارکنان مورد نیاز سازمان معلوم می‌شود . و بعد از آن نوبت به مرحله کارمندیابی است که با استخدام افراد این نیاز رفع می‌شود .

استخدام:

استخدام به مفهوم مصدری آن یعنی به خدمت درآوردن یک نیرو دریک شرایط خاص و با یک قرداد معین.

استخدام (نظام جذب نیروی انسانی); به معنای تامین و دراختیار داشتن و به کار گرفتن واجد شرایط ترین متقاضیان مشاغل سازمان می باشد.وشامل مجموعه عملیات : برنامه ریزی نیروی انسانی،کارمند یابی،انتخاب(گزینش)وانتصاب در سازمان است.

ازنظرمیرکمالی استخدام یعنی به خدمت در آوردن نیروهایی که ویژگیهای آنها با ویژگیهای مندرج درقوانین ومقررات استخدامی انطباق دارد از طریق صدور حکم رسمی برای آنها که به موجب آن کار راهه شغلی قرار می گیرند و متعهد به انجام وظایف خاص می گردند و از حقوق و مزایای ویژه ای برخوردار می شوند.

کارمندیابی:

فرایند جذب و بکارگیری ، به موقع نیروی انسانی به تعداد مورد نیاز و کشف افراد شایسته جهت رفع کمبود نیروی انسانی سازمان است .

کارمندیابی یک فرایند واسطه‌ای است یعنی طی آن کسانی که جویای کارند (متقاضیان کار) و کسانی که خواهان نیروی کارند (استخدام کنندگان) برای نخستین بار با یکدیگر روبرو می‌شوند تا طی فرایند بعدی (انتخاب و گزینش) توانایی واقعی آنها برای احراز شغل و ورود به سازمان تعیین گردد .



خرید و دانلود پاورپوینت استخدام و گزینش درسازمانها


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.