واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

دانلود گزارش کار آموزی، بتن آرمه.

دانلود گزارش کار آموزی، بتن آرمه.

 

گزارش کار آموزی بتن آرمه

فرمت فایل:ورد

تعداد صفحات:20

 

 

 

 

 

مقدمه:

اولین نیاز بشر بعد از غذا، مسکن و یا محلی است که بتواند در آرامش و بدور از آسیبهای محیط اطراف به حیات خود ادامه دهد این نیاز از دیر باز مد نظر بوده و با تکامل زندگی و پیشرفتهای روز افزون اهمیت خود را بهتر مشخص کرده است. چنانکه در سیر سلسله حیات بشری از عصر حجر تا کنون بشر به روشهای مختلف مشکل مسکن را در زندگی خود بر طرف ساخته است. تا امروز که بدلیل پیشرفت و بالا رفتن انتظارات از زندگی به سبکهای مدرن‌تری در سدد حل این مشکل بر آمده است.

از انواع سیستمهایی که به وسیله آن بتوان راه حلی برای این طرح نمود سیستم سازه‌ای بتن آرمه یا بتن مسلح است این سیستم نیز به نوبه خود دارای معایب و مزیتهایی گوناگونی می باشد که با بررسی این مزایاو معایب به شرح و تفضیل، دلایل بشر امروز در استفاده از این نوع سازه را بیان می کنیم.

 

مزایای سیستم سازه‌ای بتن آرمه

به چند لحاظ این سیستم اقتصادی است:

مصرف کمتر آهن یا فولاد در سازه بتنی در مقایسه با سازه فولادی، نکته قابل توجهی است چرا که عنصر آهن و یا فولاد به لحاظ ارزش اقتصادی جهانی می‌تواند در جاهای بهتر به صورت بهینه استفاده می‌شود و می تواند ارز آوری بیشتری برای مملکت داشته باشد.

اجرای این سیستم به صورت مرحله‌ای که در شروع نیاز به مصالح کمتری می باشد در نتیجه سرمایه اولیه‌کمتری نسبت به انواع دیگر سازه‌ای نیاز داریم (سرمایه گذاری تدیجی).در صورتی که در سازه های فلزی سرمایه گذاری به صورت متمرکز می باشد.

دارا بودن عمر بسیار طولانی این سیستم بدلیل در تماس نبودن فولاد مصرفی با جو محیط

افزایش مقاومت سازه باگذشت زمان

رفتاری مناسب و بهتر در برابر نیروهای وارده به دلیل یک پارچه و همگی بودن مصالح مصرفی

مقاومت قابل توجه در مقابل آتش سوزی؛در رابطه با مقاومت در مقابل آتش سوزی شاید توجه به این نکته جالب باشد که در حرارت حدود 1000درجه سانتیگراد،حداقل یک ساعت طول می کشد که دمای فولاد داخل بتن ،که با یک لایه بتنی به ضخامت 2.5سانتیمتر پوشیده شده است ، به 500 درجه سانتیگراد برسد.تجربه نشان داده است که در آتش سوزی های با شدت متوسط ، سازههای بتن آرمه تنها دچار خسارتهای سطحی می شوند وخللی در مقاومت وظرفیت باربری آنها وارد نمی آید.

 

معایب سیستم سازه‌ای بتن آرمه

سرعت اجرای آن کم بوده و در مقایسه با انواع دیگر وقت‌گیر می‌باشد.

امکان تغییر کیفیت و اصلاح قطعات ریخته شده در مراحل مختلف اجرا بسیار کم می باشد.

وجود مشکلات معماری در سازه‌ هنگام نازک کاری وفضا گیر بودن این نوع از سازه ها.

 

 

 

مشخصات پروژه

شرکت تعاونی مسکن بسیجیان شبستر به منظور تامین مسکن برای بسیجیان منطقه تاسیس شده که در حال حاضر پروژه های نگین ، آسمان ، باکری و پردیس جزو طرح های این شرکت می باشد. محل کارآموزی اینجانب کارگاه آسمان می باشد.در کارگاه آسمان، 3برج 13طبقه مسکونی با 2طبقه پیلوت و 11طبقه مسکونی و1ساختمان 6 طبقه با کاربری تجاری در حال ساخت می باشندکه معماری طبقات تیپ بوده وهر طبقه دارای 9 واحد می باشد.زمان شروع احداث پروژه ها سال 84 بوده که در حال حاضر برج آسمان 1 در مرحله اجرای ستونهای طبقه یازدهم بوده برج آسمان 2 در مرحله اجرای ستونهای طبقه اول بوده آسمان 3 در حال اجرای سقف طبقه چهارم و آسمان 4 نیز در مرحله اجرای بتن نظافت پی سازه می باشد.

محاسب این پروژه ها گروه مشاورین آذر شیز سهند بوده که بدلیل حجم بالای پروژه وشرایط ژئوتکنیکی وزمین شناسی- زمین ساختی سایت پروژه سه حلقه چاه دستی در قسمت های احداث زمین مورد نظر تا عمق 13.5متر از کف زمین حفر شده که در ادامه بخشی از گزارش ژئوتکنیکی محل مورد نظر پیوست شده است. طبق گزارشات ژئوتکنیکی پروژه جهت دفع فاضلاب بهتر است از شبکه فاضلاب شهری در صورت امکان استفاده شود که در صورت عدم این امکان بنا به نظر کارفرما و مشاور طرح از سیستم سپتیک بهره گیری خواهد شد.

به دلیل حجم بالای بتن ریزی در این کارگاه از سیستم بتن ساز مرکزی (بچینگ کراس) برای ساخت بتن مورد نیاز استفاده شده ونیز جهت حمل بتن ساخته شده به طبقات بالاتر از تاورکرین بهره گرفته می شود. یکی از انواع سقف های رایج در ساختمان های مسکونی (فولادی یا بتنی ) سقف های تیرچه بلوک می باشد که جهت نظارت مستمر بر نحوه ساخت تیرچه های پیش ساخته ، ساخت آنها در خود کارگاه آسمان انجام می پذیرد



خرید و دانلود دانلود گزارش کار آموزی، بتن آرمه.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.