واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

مقاله. آشنایی با صنعت مترو و جوشکاری ترمیت

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 92

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول – آشنایی با صنعت مترو

فصل دوم – معیار های جوشکاری ترمیت در AREA

فصل سوم – جوشکاری جرقه ای در مترو

فصل اول – آشنایی با صنعت مترو

آشنایی با صنعت مترو و چگونگی ارتباط آن با صنعت برق

در جهان صنعتی امروز که تکنولوژی در شاخه های مختلف صنایع بطور لحظه ای دست خوش تحولات چشم گیری است، صنعت مترو و تکنولوژی ساخت و بهره برداری از آن نیز بطور روزافزون در حال تکامل و تکوین می باشد.

شاید سئوالاتی از قبیل: مترو چیست؟ لزوم وجود آن در شهرهای بزرگ و پرجمعیت در چه است؟ چگونه و با چه روشهایی ساخته می شود؟ چگونه مورد بهره برداری قرار می گیرد؟ چگونه ترافیک آن کنترل می شود؟ و غیره … ، از اساسی ترین سئوالاتی باشد که همواره در ذهن بسیاری از افراد جامعه مطرح و بدنبال پاسخی برای آن هستند.

در این مقاله سعی شده است چگونگی مراحل ساخت و بهره برداری پروژه عظیم مترو تهران و حومه که تماماً بدست مهندسین و متخصصین ایرانی انجام می شود، و همین طور ارتباط عینی این صنعت را با شاخه های مختلف صنعت برق



خرید و دانلود مقاله. آشنایی با صنعت مترو و جوشکاری ترمیت


روند طراحی نقشه های ساختمانیشرکت مشاوره ارکان توسعه 36 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 36

 

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد شهر ری

گزارش کار آموزی

موضوع

روند طراحی نقشه های ساختمانی

مکان :

شرکت مشاوره ارکان توسعه

استاد کار آموزی :

مهندس شهرام شایگان

تهیه کننده :

آفت میرزا رسول زاده

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد شهر ری

گزارش کار آموزی

موضوع

روند طراحی نقشه های ساختمانی

مکان :

شرکت مشاوره ارکان توسعه

استاد کار آموزی :

مهندس شهرام شایگان

تهیه کننده :

آفت میرزا رسول زاده

با سپاس و تشکر از اساتید و هیئت علمی دانشگاه

آزاد اسلامی واحد شهر ری

با سپاس و تشکر از اساتید محترم دانشگاه

آزاد اسلامی یادگار امام



خرید و دانلود  روند طراحی نقشه های ساختمانیشرکت مشاوره ارکان توسعه  36 ص


مقاله. اجزای ترانسفور ماتور

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 85

 

اجزای ترانسفور ماتور

با اصول مقدماتی و ساختمان ترانسفورماتورها باید توجه داشته باشید که به علت تلفات و مسائل اقتصادی و عوامل دیگر که در طراحی و ساختمان ترانسفورماتور هاموثرند، نمی توان به سادگی از فرمول هایی که تا بهحال ارائه شده است برای ساختمان ترانسفورماتور استفاده کرد . بنابراین ، در این جا به بررسی ساختمان و محاسبه ی عملی ترانسفورماتورها ی کوچک می پردازیم .

لازم به تذکر است که ترانسفورماتور ها را با توجه به کاربرد و خصوصیات آنها بهسه دسته کوچک ، متوسط و بزرگ دسته بندی می کنند .

ساختمان ترانسفورماتور های بزرگ و متوسط به دلیل مسائل حفاظتی و عایق بندی و امکانان موجود ، کار ساده ای نیست . لذا دراین جا ما فقط ترانسفورماتورهای کوچک ( تا قدرت 16 کیلو ولت آمپر تا 1000 ولت ) را بررسی خواهیم کرد .

موارد استفاده ی این ترانسفورماتورها امروز بسیار زیاد است ؛ مثلاً در یک سو سازها ، مصرف کننده های کم قدرت که به ولتاژ کم وصلمی شوند ، وسایل الکترونیکی ، اسباب بازی ها و ... از این ترانسفورماتورها استفاده می شود .

برایساختن ترانسفورماتورها ی کوچک ، اجزای آن مانند ورقه های آهن ، سیم و قرقره را به سادگی می توان تهیه کرد .

برای محاسبه و ساخت یک ترانسفورماتور می توان با استفاده از عوامل و روابط موجود ، مجهولات مطلوب را محاسبه کرد . علاوه بر این برای ترانسفورماتورهای مشخص و استاهدارد شده نیز جداول یا منحنی هایی وجود دارد که به سادگی می توان از روی آن ها مجهولات را به دست آورد .

در این جا به بررسی هر یک از این روش ها برای ساختن یک ترانسفورماتور یکفاز می پردازیم .

اجزای تشکیل دهنده ی یک ترانسفورماتور به شرح زیر است .

1- هسته ی ترانسفورماتور :

هسته ی ترانسفورماتور متشکل از ورقه های نازک است که سطح آن ها با توجه به قدرت ترانسفورماتور محاسبه می شود . برای کم کردن تلفات آهنی ، هسته ی ترانسفورماتور را نمی توان به طور یک پارچه ساخت . بلکه معمولا آن ها را از ورقه های نازک فلزی که نسبت به یک دیگر عایق اند ، می سازند .

این ورقه ها از آهن بدون مماسند ( ورق دیناموبلش ) با آلیاژی از سیلیسیم ( حداکثر 5/4 درصد ) که دارای قابلیت هدایت الکتریکی کم و قابلیتهدایت مغناطیسی زیاد است ساخته می شوند . در اثر زیاد شدن مقدار سیلیسیم ، ورقه های دیناموبلش شکننده میشوند . برای عایق کردن ورقه های ترانسفورماتور ، قبلاً از یک کاغذ نازک مخصوص که در یک سمت این ورقه چسبانیده می شد ، استفاده می کردند اما امروزه بدین منظور در هنگام ساختن و نورد اینورقه ها یک لایه ی نازک اکسید ، فسفات یا سیلیکات به ضخامت 2 تا 20 میکرون به عنوان عایق در روی آن ها می مالند و با آن روی ورقه ها را می پوشانند . علاوه بر این ، از لاک مخصوص نیز برای عایق کردن یک طرف ورقه ها استفاده می شود . ورقه های ترانسفورماتور دارای یکلایه عایق هستند ؛ بنابراین ، در موقع محاسبه یسطح مقطع هسته باید سطح آهن خالص را منظور کرد . ورقه های ترانسفورماتور را به ضخامت های 35/0 و 5/0 میلی متر و در اندازه های استاندارد به شکل های مختلف می سازند .

معمولی ترین ورقه های استاندارد شده به شکل های El و M هستند . این ورقهها به صورت یک تکه ساخته شده و دور ریز آن ها زیاد است . لذا از این فرم تا استاندارد 102M ( ارتفاع 102 میلی متر ) ساخته می شود . در ضمن ، این نوع ورقه ها دارای شکاف هوایی 3/0 ، 5/0 یا 2 میلی متر هستند . ورقه های ترانسفورماتور به فرم El را به علت دورریز کم تر برای استانداردهای بالا نیز درست می کنند . این ورقه ها را باید در داخل قرقره به طور متناوب از دو طرف جا زد تا بدین ترتیب فاصله ی هوایی در نتیجه ، تلفات پراکندگی کم شود . باید دقت کرد که سطح عایق شده ی ورقه های ترانسفورماتور همگی در یک جهت باشند . علاوه بر این ، تاحد امکان نباید در داخل قرقره فضای خالی بماند . لازم است ورقه ها با فشار داخل قرقره جای بگیرند تا از ارتعاش و صدا کردن آن ها نیز جلوگیری شود .

2- سیم پیچ ترانسفورماتور :

معمولا برای سیم پیچ اولیه و ثانویه ی ترانسفورماتور از هادی های مسی با عایق ( روپوش ) لاکی استفاده می کنند . این هادی ها با سطح مقطع گرد و در اندازه های استاندارد وجود دارند و با قطر مشخص می شوند . درترانسفورماتورهای پرقدرت از هادی های مسی که به صورت تسمه هستند ، استفاده می شود . ابعاد این گونه هادی ها نیز استاندارد است .

سیم پیچی ترانسفورماتور های کوچک بر روی قرقره در طبقات مختلف پیچیده می شود . در صورتی که ماکزیمم ولتاژ بین دو حلقه بیش از 25 ولت باشد ، باید بین طبقات عایق قرار داد . بین سیم ها ی مجزا از یک دیگر – مثلاً سیم پیچی های اولیه و ثانویه – نیز حتماً باید عایق قرار گیرند . در روی آخرین لایه نیز باید نوار عایق پیچیده شود و مشخصات ترانسفورماتور بر روی این لایه ثبت گردد . برای استفاده از حداکثر فضای قرقره ، سیم ها تا حد ممکن باید پهلوی یک دیگر پیچیده شوند و بین آنها فضای خالی نباشد . چگالی جریان که برای ترانسفورماتور های کوچک انتخاب می شود ، بین A/mm 1 تا A/mm 4 است . سر سیم پیچی ها را باید به وسیله ی روکش ها ی عایق ( وارنیش یا ماکارونی ) از سوراخ های قرقره خارج کرد تا بدین ترتیب سیم ها قطع ( خصوصاً در سیم های نازک و لایه های اول ) یا زخمی نشوند . یکطرف این روکش ها باید در داخل قرقره زیر سیم قرار گیرند و خوب محکم شوند . علاوه بر این ، بهتر است رنگ روکش ها نیز متفاوت باشد تا در ترانسفورماتورهای دارای چندین سیم پیچ ، به راحتی بتوان سر هر سیم پیچ را مشخص کرد .

بعد از اتمام سیم پیچی یا تعمیر سیم پیچ های ترانسفورماتور باید آن ها را با ولتاژهای بالاتر



خرید و دانلود مقاله. اجزای ترانسفور ماتور


حسابداری شهرداری (کارآموزی) 77 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 113

 

پیشگفتار

تهران که از سال1210 هـ .ق. آقا محمد خان قاجار آن را به پایتختی برگزید در طول حیات سیاسی- اجتماعی خود چنان رشد سریع و غافل گیرانه ای داشت که کمتر کسی چنین تصوری برایش ممکن بود. تهران امروز که به عنوان یکی از ابر شهرهای دنیا محسوب می شود و جمعیتی بالغ بر ده میلیون نفر را در خود جای داده است، متأسفانه از گذشتة نه چندان دور خود، نشانه های کمی سراغ دارد.

تاریخچه تهران و شهرداری

تا سال 1284 هـ .ق. شهر تهران همچنان در حصار کهن شاه تهماسبی قرار داشت، و به حداکثر گسترش خود رسیده بود. افزایش روزافزون جمعیت ، کمبود زمین برای خانه سازی ، ایجاد و گسترش باغها و خانه های مسکونی در خارج حصار شهر، و سرانجام نیاز به شهری که درخور پایتختی ایران باشد، ناصرالدین شاه قاجار را بر آن داشت تا اندیشة گسترش تهران را به مرحلة اجرا در آورد.

اجرای طرح توسعة تهران به عهدةمیرزا یوسف مستوفی الممالک صدراعظم و میرزا عیسی وزیر دارالخلافه گذاشته شد. دراین دوره بود که شهرداری معنا پیدا کرده و آغاز به کار کرد. که در دوران ناصرالدین شاه قاجار نام آن احتسابیه بوده و رییس آن نیز شخصی به نام محمد کریم خان مختار السطنه بوده است.

جمعی از معماران ایرانی و مهندسان خارجی زیر نظر یک مهندس فرانسوی به نام بهلر طرح توسعة شهر را مهیا ساختند برابر طرح تازه شهر تهران را حصاری هشت ضلعی با دوازده دروازه محصور می کرد.

کار توسعة شهر با ویران سازی با روی کهن، و پر کردن خندقهای دور شهر آغاز شد، و ایجاد باروی جدید و کندن خندقهای تازه به دور آن، و ساختن دروازه های نو بیش از ده سال به درازا کشید. تهران جدید یکباره از نظر وسعت چندین برابرشد. محیط شهر از سه کیلو متر به نوزده کیلومتر ، و وسعت آن از چهار میلیون متر مربع به بیش از هیجده میلیون مترمربع رسید. محله های قدیمی به تدریج توسعه یافت، و با گشایشی که با افزوده شدن زمینهای تازه در کار شهر پدید آمد معابر ، باغها و خانه های جدید ساخته شد. بخش شمالی شهر از نظر آبادانی پیشرفت و سرعتی روزافزون داشت، اما در بافت شهر کهنة تهران دگرگونی اساسی پدید نیامد. مشکلات بزرگی چون بی نظمی، تنگی و باریکی و پرپیچ و خمی کوچه ها و معابر، تاریک بودن آنها در شب، خاک آلود بودن در فصلهای خشک ، و پر گل بودن آنها درزمستان و مشکلات بسیار دیگر همچنان در بخش کهنة شهر تهران موجود بود. اما در بخش شمالی شهر ایجاد خیابانهای تاره چون لاله زار، علاءالدوله و مریضخانه و چراغ گاز و بنای ساختمانها وپارکها و میدانها ی جدید چون پارک ظل السطان و عمارت مسعودیه، پارک و عمارت اتابک ، پارک امین الدوله، باغ وعمارت بهارستان و میدانهای توپخانه و مشق به تدریج به تهران چهرة یک شهر تازه بخشید.

همزمان با توسعة شهر و در سالهای پس از آن ابنیة مهمی چون تکیة دولت، دروازة دولت (درشمال ارگ در جای دروازة ارگ) سر در الماسیه، موزه یا تالار سالم، ساختمان گالری، اندرون یا فرح آباد و… در داخل محوطة ارگ. عشرت آباد، سرخه حصار و کامرانیه نیز در خارج از تهران ساخته شد.

درفاصلة سالهای 1248 تا 1309 هـ . ق. جمعیت تهران از 160000 تن به 250000 تن افزایش یافت. در همین سال شمار خانه های تهران به 18000 باب رسید که از این تعداد 9000 باب آن در بخش جدید شهر ایجاد شده بود.

روند توسعة تهران در آغاز سدة چهاردهم هجری رو به آهستگی نها د تا جایی که در طول پادشاهی مظفر الدین شاه یعنی از سال 1313 تا 1324 هـ . ق. به جز ساختمان قصر فرح آباد آن هم در خارج از حصار شهر، بنای قابل توجه دیگری در نهران ساخته نشد. و از آن پس نیز تا پایان دورة سلطنت سلسلة قاجار به سبب ناپایداریهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ، تهران نه تنها روبه آبادانی و گسترش نداشت، بلکه آنچه در طول سدة سیزدهم واوایل سدة چهاردهم هجری ساخته شده بود، روبه ویرانی و فرسایش نهاد.



خرید و دانلود  حسابداری شهرداری (کارآموزی) 77 ص


آبلیمو گیری صنعتی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 50 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

تفسیر مشکل

آبلیمو گیری صنعتی

تفسیر مشکل

-چگونه تفسیر مشکل را تحلیل کنیم.

(1-1) انتخاب موضوع:

این محصول اکثراً در جلوی مغازه ها و فضاهای بازار مانند کاربرد دارند و بخصوص برای گرفتن آبلیمو و آبغوره از آن استفاده می شود. اکثر مراجعین خانم می باشند. محصول بسیار لخت و عریان می باشند و هیچگونه فرم خاصی برای آن قائل نشده اند و مشکلات زیادی در زمینه طراحی و فرم و آرگونومی ... دارد و چون این محصول، محصولی است که مردم زیاد با آن سر و کار دارند و باعث آلودگی بصری و... می شود می تواند موضوع مناسبی برای پروژه (1) باشد.

بررسی مفهوم و ضرورت وجودی هر یک از موضوعات مختلف: فلسفه وجودی

از قدیم مردم خود آبلیموی مورد نیازشان را تهیه می کردند که امروزه این کارها کمتر توسط خود خانواده ها انجام می شود. با پیدایش کارخانه های ابلیمو گیری این خواسته مردم، کاملاً از بین نرفت چون قیمت آبلیموی ساخت کارخانه زیاد است به همین دلید این نیاز به وجود آمد که جایی باشد تا آبلیموی مورد نیاز مردم را در حجم و سرعت زیاد و با قیمت کم تولید کند. از این رو دستگاه های موجود توسط کارگاه های صنعتی کوچک تولید و به بازار عرضه شد.

قابل ذکر است که مطمئن بودن مردم از کیفیت و تمیز بودن لیمو خود یک نکته مثبت و برتری دهنده نسبت به روش تولید کارخانه ای است.

از این وسیله برای گرفتن آبلیمو و آبغوره به نسبت تقریباً زیادی استفاده می شود. چون در کشور ما به دلیل حفظ لغت ها و فرهنگ های گذشته عادتاً به مواد طبیعی علاقه دارند پس بنابراین وجود این محصول امری ضروری است و ضرورت آن در جامعه کاملاً حس می شود.

(3-1) گرد آوری اطلاعات گوناگون پیرامون موضوعات انتخاب شده:

برای جمع آوری اطلاعات لازم راجع به موضوع انتخاب شده بایستی از طریق مصاحبه و گفتگو با کسانی که مستقیماًبا محصول سرو کار دارند، همچنین با کسانی که به صورت مشتری و به سراغ این محصول می آیند و همچنین از طریق کارخانجات و کارگاههای تولید این محصول و نیز منابع مانند اینترنت و ... استفاده نمود.

از این دستگاه معمولاًدر فصل تابستان و پائیز که فصل لیمو ترش هستند استفاده می شود ساعت کاری با این دستگاه متغییر است و نمی توان گفت زمان و ساعت شخصی برای کار با دستگاه در طول روز تعیین کرد.

میزان ابلیموی بدست تقریباًبه ازای هر 1 کیلو لیمو ترش 500 گرم آبلیمو بدست می آید که البته بایستی ذکر شود که آبلیموی بدست آمده تلخ است.

از کاربران که در مورد مشکلات دستگاه سوال می شود می گفتند که دستگاه هیچ مشکلی ندارد فقط چند سال یک بار بلیرینگ آن باید عوض شود.

همچنین با توجه به اظهارات کاربران دستگاه هر هفته 2 بار دستگاه را تمیز می کنند در حالیکه دستگاه ظاهری کاملاًکثیف و آلوده دارد.

گردآوری اطلاعات (آبلیمو گیری)

(4-1)ثبت درخواست ها و نظرات استفاده کنندگان:

در این مرحله بایستی با استفاده از روش های مختلف به جمع آوری اطلاعات کلی درباره موضوع انتخاب شده پرداخت پس بایستی کلیه نظرات استفاده کنندگان و مصرف کنندگان و سازندگان این محصول را از طریق مصاحبه و مشاهده استفاده کرد و ثبت نمود.

در این قسمت نظرات و خواسته های استفاده کنندگان از این محصول را یادداشت می کنیم.

بدنه پوشیده تری داشته باشد.

دستگاه بهداشتی باشد

خروجی آن متناسب با ظروف باشد.

...

(5-1) پالایش و دسته بندی اطلاعات براساس نوع واهمیت آن:

در این مرحله بایستی مجموع اطلاعات بدست آمده از محصول را بر اساس انواع آن ها از یکدیگر تفکیک و بترتیب اهمیت یادداشت کنیم- این محصول بدلیل استفاده در فضای آزاد ز لحاظ محیطی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

بدین صورت که هم محیط بر محصول و هم محیط بر محصول تاثیرات مستقیم دارند و این تاثیرات را نباید نادیده گرفت – همچنین از نظر نیاز نسبتاً نقش مهمی دارند- از نظر استیتیکی نیز اهمیت زیادی دارد و بترتیب باقی وارد از درجه اهمیت پایین تری برخوردار بوده اند.

(6-1) تدوین اطلاعات پالایش یافته و طبقه بندی شده بر اساس اهداف پروژه:

با توجه به موارد ذکر شده در قسمت فوق در می یابیم که این محصول از لحاظ محیطی از اهمیتی بالا برخوردار است. سپس نیاز و سپس استیتیک و... پ طراح باید توجه کند که ابتدا به قسمتی که از اهمیت بیشتری برخوردار است بپرداز و فکر خود را به آن قسمت بیشتر از سایر موارد معطوف کند. جنس این محصول بدلیل آنکه از فلز می باشد و معمولاً از آلیاژهای آهن هستند پس بنابراین درمقابل عوامل جوی محیطی مانند باران و... پایداری خوبی ندارند، همچنین تولید پس مانده ها و تفاله های لیمو، غوره نیز می تواند برای محیط مضر باشند.

و نیز بدلیل آنکه این محصول نیاز جامعه را برطرف می سازد پس اقشار مختلف جامعه با آن سرو کار دارند پس هم از نظر نیاز از اهمیت برخوردار است و هم از نظر زیبایی و استیتیک اهمیت دارند. بدین ترتیب بایستی نیازها را بر طبق اطلاعات و اهمیت آن ها دسته بندی نمود.

(7-1) تعریف و شرح مشکلات هر یک از موضوعات بر پایه 9 جزء:

نام تولید: دستگاه آبلیموگیری

زمان مکان تحقیق : تبریز – چهار راه طالقانی

مدت مجاز: تا زمانیکه دستگاه قابلیت داشته باشد

مدت زمان استفاده : حدود 13 سال

اشکال: 1- ایمنی نبودن اجزاء اصلی دستگاه آبلیمو گیری اجزاء ورودی و خروجی که شامل محفظه ورودی لوله ها خروجی و ظروف جمع آوری آبلیمو 2- لرزش شدید دستگاه در هنگام روشن بودن و آبگیری 3-بدلیل جدا نبودن محفظه ورودی از قسمت حلزونی آبلمو گرفته شده ناخالص می باشد و در واقع شامل تفاله های لیمو می باشد همچنین گفتنی است که به دلیل جدا نبودن پوست لیمو ها از لیمو ها آب لیمو تلخ و تیره می باشد. 4- بخش الکتریکی محصول در مجاورت رطوبت قرار داشته و از ایمنی لازم و عایق بودن کافی برخوردار نمی باشد 5- کلید قطع و وصل برق دتگاه به صورت یکسره بر روی بدنه فلزی نصب شده است که در صورت اتصال خطر آفرین می باشد. 6- عدم ثبات چرخها منجر به حرکت کردن محصول می شود . 7- دهانه خروجی دستگاه غیره مناسب برای ظروف مختلف می باشدو کاربر برای تعویض آنها با مشکل مواجه است .

وضعیت ثانویه: 1- دستگاه بهداشتی نیست و اطراف آن کثیف می باشد 2-در هنگام استفاده لرزش دارد 3- در هنگام استفاده لرزش دارد رنگ آن روشن است آبلیموی گرفته شده تلخ است آبلیمو خالص است

بخش الکتریکی عایق نمی باشد. 5- کلید در جای است قطع و وصل در جایگاه مناسبی قرار ندارد 6-عدم ثبات چرخها منجر به حرکت کردن محصول می شود . 7- دهانه خروجی دستگاه غیره مناسب برای ظروف مختلف می باشدو کاربر برای تعویض آنها با مشکل مواجه است .

وضعیت ثانویه: دستگاه تیز و بهداشتی می شود 2- در هنگام استفاده دیگر لرزش ندارد 3- رنگ آن روشن استآبلیمو ی گرفته شده شده تلخ نیست آبلیمو خالص است 4- عایق می باشد 5- کلید قطع و وصل در جای مناسبی است



خرید و دانلود  آبلیمو گیری صنعتی