لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 12
رابطة من و مشتریانم
چکیده
این مقاله به نگرش و فنون برخورد با مشتری میپردازد و نکات سودمندی برای کسب و کارهای کوچک ارائه میکند.
منبع : روزنامه همشهری، پنجشنبه 3 شهریور 1384، سال سیزدهم، شماره 3783 ، صفحه 10.
توضیح : این مقاله با عنوان «چگونه فروشنده موفقی شویم؟» در منبع مذکور منتشر شده است.
کلیدواژه : مشتری؛ ارتباط با مشتری؛ جلب مشتری
مقدمه
کسب و کارهای کوچک معمولاً با مشکلات زیادی روبه رو میشوند. برای مثال، شخصی که کار دو، سه یا چهار نفر را به تنهایی انجام میدهد، مسلم است که در کارش با مشکلات زیادی روبه رو میشود چرا که همزمان باید مشتریان را ملاقات کند، محصولاتش را بفروشد و در سمینارهای مختلف شرکت کند. جرالد کین درباره انجام دادن تجارت یک نفره به شوخی میگوید: «آقا بالاسر خود بودن خوب است، چرا که هم میتوانید فقط نصف روز کار کنید و یا در روز دوازده ساعت سر کار باشید».
نکتهای که باید تمام کاسبان و تاجران به آن توجه کنند این است که باید در زمان بسیار محدودی کارها و وظایف بسیاری انجام دهند و البته باید از حداقل کار بهترین نتیجه لازم را بگیرند یعنی کارشان باید بیشترین بهره داشته باشد. اما برای اینکه از کمترین زمان بهترین استفاده را برد چه باید کرد؟اگر شما دوست دارید که برنامهها و کارهایتان را به سریعترین و بهترین نحو انجام دهید بهتر است که به نکاتی که در این مقاله به آن اشاره میشود خوب توجه کنید و آنها را در رأس کارهایتان قرار دهید. البته برای اینکه خواندن این مقاله خسته کننده نباشد این نکات به صورت پرسش و پاسخ آمده است و فایده دیگر آن این است که به خاطر سپردن نکات آسانتر میشود.
پرسش اول
چگونه میتوانم مشتریان بیشتری بگیرم؟
پاسخ: گاهی اوقات برای جلب مشتریان بیشتر لازم است که کارهایی را که تاکنون برای این کار انجام دادهایم، متوقف کنیم. گاهی اوقات باید از روشهای مؤثری برای این کار استفاده کرد. البته روشهای استانداردی برای جلب مشتریان وجود دارد و نیز روشهای غیراستاندارد دیگر. اما این نکته را به خاطر داشته باشید: یک روش را بارها و بارها امتحان کنید. اگر انتظار داشته باشید که نتایج منفی به همراه داشته باشد پول و انرژی خود را از دست دادهاید. بنابراین آنچه که باید انجام دهید فقط کار کردن نیست. ذهنتان را متوجه اهداف و کارهای دیگر کنید. همان طور که پیشتر اشاره شد گاهی اوقات راه حل مشکل این نیست که چه کار دیگر باید انجام داد بلکه این است که برای گرفتن مشتریان بیشتر انجام چه کارهایی را باید متوقف کرد.
نکته مهمی که باید به ذهن بسپارید این است که قوانین و مقررات نامرئی در جهان وجود دارند. حتی اگر شخصی با ذهنیت متافیزیکی نباشید، میتوانید ببینید که نیروهای نامرئی بسیاری در زندگیهای ما وجود دارد. الکتریسیته، نور، گرما و غیره. یک بذر را در نظر بگیرید: به محض آنکه در دل خاک کاشته میشود، نیروهای نامرئی دست به کار میشوند و آن را به یک گیاه، درخت یا بوته تبدیل میکنند. تمام این نیازها چیزهای بسیار اساسی هستند که به بذر کمک میکند که قسمتهای دیگری به آن اضافه شود و باصطلاح رشد و نمو کند. اما بیشتر مردم
دانلود گزارش کارآموزی اداره کار و امور اجتماعی
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 53
گزارش کارآموزی اداره کار و امور اجتماعی :
پیشگفتار :
در طول دوره کارآموزی در اداره کار و امور اجتماعی استان قزوین ، با سیستم های حقوق و دستمزد در ادارات دولتی و سیستم حسابداری دولتی در یک ارگان با تعداد کارکنان بالا و پر مخاطب آشنا شدم که مشروح آموخته هایم را در این دوره که شامل مواردی از قبیل نحوه فعالیت سیستم های نرم افزاری ، نحوه ذخیره و بازیابی اطلاعات ، امنیت در شبکه های داخلی و مواردی دیگر از این قبیل بود .
فصل اول – معرفی اداره کار و امور اجتماعی
تاریخچه:
درآبان ماه سال 1323دروزارت پیشه و هنر، اداره مستقلی به نام اداره کل کارتشکیل شد. این اداره کل ابتدا برای رسیدگی به اختلافات تصویبنامه ای تنظیم کردکه درفروردین ماه سال 1324به تصویب هیات وزیران رسید. اولین طرح قانون کاردر تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1325 و در زمان تعطیلی مجلس به تصویب هیات وزیران رسید.
ازآنجا که با تصویب قانون کار، سازمان کوچک اداره کل کار، قادر به حل و فصل امور کارگری نبود و از طرف دیگر یکی از گردانندگان حزب توده نیز در راس وزارت پیشه و هنر قرارگرفته بود و حکومت وقت به سبب مخالفتهای سیاسی حزب مزبور، مایل نبود امورکارگری کشور را سلطه و اختیار وی قراردهد. لذا با تصویب هیات دولت در 13/5/1325وزارتخانه جدیدی به نام ""وزارت کار وتبلیغات " از ادغام "اداره کل کار"، "اداره کل انتشارات و تبلیغات" و "اداره عمران و اصلاحات وزارت کشور" تشکیل و مامور اجرای قانون کارگردید. درسال 1325 مظفرفیروز به عنوان اولین وزیر وزارت کار و تبلیغات معرفی شد.
تاریخچه وزارت کار و امور اجتماعی را می توان به دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی 1325 تا 1357 و 1357 تا 1382 تقسیم کرد.
درسال 1325 بعد از تصویب وزارت کار و تبلیغات توسط هیات دولت، سرانجام درسال 1328 اجازه قانونی تاسیس وزارت کار از طرف مجلس به دولت داده شد و وزارت کار موجودیت قانونی پیدا کرد.
هدف و وظایف وزارت کار و تبلیغات در بدو امر با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان به شرح ذیل بود:
ایجاد مرجع بی طرف صلاحیتدار برای حل اختلافات کارگرو کارفرما و تمرکز امور مربوط به کار و مراقبت در تهیه اجرای مقررات قانون کار و قانون کار و قانون بیمه کارگران و حمایت و تامین بهداشت و رفاه کارگران و برقراری روابط با تشکیلات بین المللی کار.
منشور سازمان بین المللی کار :
در سال 1944 ، کنفرانس بین المللی کار بیانیه ای را تحت عنوان بیانیه فیلادلفیا تصویب نمود که این بیانیه به انضمام اساسنامه سازمان در حال حاضر منشور سازمان بین المللی کار را تشکیل می دهد . این بیانیه با تأکید مجدد بر اصولی که سازمان بر پایه آنها پی ریزی و تشکیل شد ، برنکات زیر تأکید ورزید :
1 – کارگر یک کالا نیست
2 – آرادی بیان و تجمع برای توسعه پایدار امری لازم و ضرروی است
3 – فقر در همه جا باعث ایجاد خطر برای خوشبختی می باشد
4 – همه افراد بشر حق دارند از از رفاه مادی و رشد معنوی در فضایی آزاد و مطمئن ، از امنیت اقتصادی و فرصتهای برابر برخوردار شوند .
این سازمان در طول سالیان متمادی با پشتکار و اعتقاد راسخ به اصول و قوانین خود پستی و بلندی های بسیاری را طی نمود اما هیچگاه در راه احقاق حقوق انسانی و بشری از پای ننشست و تاکنون 349 کشور به عضوت این سازمان در آمده اند و قوانین و اصول این سازمان در همه نقاط جهان به اجرا گذاشته می شود . این سازمان همواره با تلاش برای حرکت به سمت جهانی با صلح پایدار گام برداشته است ، چنانچه این سازمان برای آغاز قرن بیست و یکم 4 استراژی کلی تدوین و تعیین نموده که عبارتند از :
1 – ارتقا و تشخیص اصول بنیادین حقوق کار .
2 – ایجاد فرصتهای بیشتر برای زنان و مردان به منظور دستیابی به در آمد کافی و شغل مناسب .
3 – افزایش پوشش و کارآیی حمایت های اجتماعی برای همه .
4 – تقویت سه جانبه گرایی و گفت و گوهای اجتماعی .
سازمان بین المللی کار ، در قرن جدید بر تأمین اقتصادی و اجتماعی نیروی کار تأکید ورزید و این مسأله را لازمه کار مفید و حفظ کرامت انسانی در اقتصاد جهانی دانسته و در این راستا چارچوبی برای طراحی تمهیدات اجتماعی پایدار، شامل اصلاح و گسترش آنها ارائه داده است .
معرفی :
سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای در امور و کارگری برای حفظ و صیانت انسانی وظایف خود را بر اساس چهارچوب قانون کار در راستای تنظیم روابط کار و بازار کار ایفای نقش می کند.
شرح وظایف سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای :
رسیدگی به اختلافات و شکایات کارگری و کارفرمایی از طریق تشکیل مراجع حل اختلاف به منظور حل و فصل اختلافات با توجه به قانون کار و مقررات مربوطه .
راهنمایی و ارشاد کارگران و کارفرمایان در مورد چگونگی انعقاد پیمانهای دسته جمعی
تهیه و تنظیم خلاصه پرونده شاکیان حوزه عملکرد و ارسال آن به اداره کل نظارت و تنظیم روابط کار.
راهنمایی کارگران و کارفرمایان در زمینه مسائل قانون کار و مقررات مربوطه.
نظارت بر اجرای طرح های طبقه بندی مشاغل کارگری .
پیگیری دقیق و مستمر در خصوص تایید صلاحیت شرکتهای ارائه دهنده خدمات پشتیبانی.
بررسی طرحهای مزد و بهره وری و رسیدگی به قراردادهای پاداش افزایش تولید.
بازرسی مستمر از کارگاهها و کارخانجات حوزه عملکرد و برقرار کردن مبانی
حفاظتی و بهداشتی و ایمنی کار و انطباق شرایط کار با قوانین و مقررات مربوطه .
فراهم ساختن امکانات رفاهی جهت کارگران از طریق ترغیب و تشویق کارفرمایان به ایجاد تاسیسات و ارائه خدمات رفاهی در کارگاهها و ایجاد تسهیلات لازم در جهت تامین مسکن و انجام سایر اقدامات حمایتی
ایجاد مجموعه های ورزشی تفریحی و فرهنگی کارگران و توسعه و تجهیز مجموعه های موجود.
ثبت نام جویندگان کار و معرفی آنان به کارگاههای در خواست کننده نیروی انسانی به منظور بکارگماری.
اجرای قانون و آئین نامه های شوراهای اسلامی کار در سطح استان.
تهیه و تنظیم و اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی بر اساس اهداف و ضوابط دفتر امور فرهنگی به منظور پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در مجتمع های کارگری.
انجام امور مربوطه به انجمنهای صنفی با توجه به قوانین و مقررات و آئین نامه های مربوطه.
انجام امور مربوطه به سوادآموزی مشمولین قانون کار با همکاری و مشارکت مراکز نهضت سواد آموزی استان.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 43
مقدمه :
اندازه گیری حجم کاری یک ماشین در مدت زمانی معین برای مدیران تولید امری ساده خواهد بود . در صورتیکه این مسئله در مورد نیروی انسانی متفاوت بوده و یافتن زمان عادلانه انجام کار بسیار دشوار ومتأثر مختلفی میباشد . منجمله این سؤال همیشه مطرح بوده که یک انسان متوسط چنانچه مقدار متوسطی از نیروی کار خود را طرف انجام کار معینی در شرایط متوسطی بنماید چهمقدار از کار را باید در یک زمان معین انجام دهد .
در حقیقت در زمان سنجی در پی یافتن زمان استاندارد انجام کارها هستیم به نحوی که هر کارگر متوسطی قادر باشد در مدت زمان استاندارد کار مربوطه را به انجام برساند .
اهداف زمان سنجی :
مدیران بخش های تولیدی و غیرتولیدی بدلایل گوناگون اقدام به دست یابی به اطلاعات حاصله از زمان سنجی می نمایند . زیرا بدون آگاهی از ظرفیت کار واحد تولیدی میزان کار نیروی انسانی تهیه طرح ها و برنامه های تولیدی و هماهنگی مراحل عملیات در خطوط تولید تقریباً غیرممکن می نماید . در زیر
عمده موارد استفاده از اطلاعات زمان سنجی بیان می شود :
1-بهبود در برنامه ریزی عوامل تولید و افزایش کارآیی
بر طبق مطالعات و آزمایشات تیلور درکارخانه فولادسازی بتهلم و تجربیات بعدی مشخص شده است ، در واحگدهائی که وظایف افراد و حجم کاری که بایددر مدت زمان معین انجام دهند معلوم می باشد. از راندمان و کارائی بیشتری نسبت به کارخانجاتی که روش انجام کار و زمان لازم برای انجام آن به عهده خود کارگران محول شده است برخوردارند .
2-ارزیابی و کنترل
با آگاهی دقیق و صحیح از میزان کاری که در هر واحد تولیدی باید انجام گیرد مدیران را قادر می سازد تا کارائی واحدها را مورد سنجش قرار داده و علل عدم دسترسی به اهداف تعیین شده را بررسی نمایند .
3-مقایسه و انتخاب کارها از نظر زمانی
در اغلب موارد امور تولیدی را می توان به شیوه های مختلفی انجام داد .
آگاهی از مدت زمان انجام کار وسیله ای مطمئن برای مدیران است تا بتوانند بهترین شیوة انجام کار را انتخاب نمایند .
4-موازنه خطوط تولید
بدون اطلاع از زمان لازم برای ساخت هر یک از اجزاء کاری طراحان سیستم های تولید قادر نخواهند بود تا ایستگاه های کاری وتعداد کار انجام شده در هر ایستگاه را تعیین و نهایتاً اقدام به موازنه خطوط مونتاژ یا تولید بنمایند.
5-برقراری سیستم های تشویقی مناسب و عادلانه
با استفاده از اطلاعات حاصله از زمان سنجی و آگاهی ازحجم و میزان کاری که هر یک از واحدها و افراد باید انجام دهند ، معیار کمی دقیقی در اختیار مدیران قرار می گیرد که به استناد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 117
فهرست مطالب
فصل اول : ............................................................................................................................................................................................................4
1-1پیشگفتار: 5
فصل دوم 8
دیگ بخار و تجهیزات آن 8
2-1- مقدمه: 9
2-2-دیگ بخار و انواع آن: 9
2-2-1- دیگ های بخار لوله آتشی: 10
2-2-2 دیگ های بخار لوله آبی: 15
2-2-2-1 دیگ های بخار تک گذره: 16
2-2-2-2- دیگ های بخار درام دار : 17
2-3- تجهیزات یک دیگ بخار: 19
2-3-1- کوره یا محفظه احتراق: 19
2-3-2 لوله های دیواره آبی: 20
2-3-3- درام : 20
2-3-4- لوله های سوپر هیتر : 22
2-3-4-1- انواع سوپر هیترها از نظر نحوه جذب حرارت: 22
2-5- لوله های ری هیتر : 23
2-3-6- اکونومایزر: 24
2-3-7-مشعل: 25
2-3-8- فن گردش مجدد دود: 26
2-3-9- دوده زدا: 27
فصل سوم 27
مروری بر خرابی های معمول در یک دیگ بخار و مراحل آنالیز آنها 27
3-1- مقدمه: 28
3-2- اطلاعات و اقدامات مورد نیاز جهت آنالیز خرابی یک دیگ بخار: 29
3-2-1 سوابق بهره برداری: 29
3-2-2- بررسی های محلی : 29
3-2-3- نمونه گیری: 30
3-2-4- انجام آزمایش و تست های مختلف: 31
3-2-5- ارائه نتایج و پیشنهادات: 33
3-3- مروری بر خرابی های مهم در دیگ های بخار : 34
3-3-1- خرابی های دما بالا : 35
3-3-2- خوردگی : 35
3-3-3- سایش : 37
3-3-4- کاویتاسیون: 38
3-3-5- خستگی : 39
3-3-6- خرابی های ناشی از انتخاب ماده نامناسب : 40
فصل چهارم 41
معرفی فرآیند بیش گرمایش در 41
دیگ های بخار 41
4-1-مقدمه: 42
4-2- معرفی و تعریف فرآیند بیش گرمایش: 42
4-3-تأثیرات وقوع بیش گرمایش در دیگ های بخار: 43
4-3-1-خزش: 44
4-3-2- گرافیته شدن زنجیره ای : 48
4-4- بررسی علل وقوع بیش گرمایش در دیگ های بخار: 49
4-4-1- انتخاب نادرست لوله های یک دیگ بخار: 50
4-4-2- رسوب گذاری: 53
4-4-3- جوشش لایه ای ناپایدار : 59
4-4-4- تنظیم نبودن مشعل ها: 60
4-4-5- کاهش دبی جریان سیال (آب یا بخار) در لوله ها: 63
4-4-6- طراحی نامناسب ضریب گردش آب دیگ بخار: 64
4-4-7- عدم دقت در هنگام راه اندازی دیگ بخار: 65
4-4-8- کاهش قطر نازل مشعل ها: 65
4-4-9- افزایش ناگهانی میزان سوخت ورودی به مشعل ها: 66
4-4-10- بی توجهی به لوله های در معرض بیش گرمایش: 66
فصل پنجم 67
بررسی انواع بیش گرمایش و شیوه های جلوگیری از وقوع آنها 67
5-1- مقدمه 68
5-2-بیش گرمایش بلند مدت: 68
5-2-1-مقدمه وتعریف: 68
5-2-2- محل های وقع بیش گرمایش بلند مدت : 70
5-2-3- عوامل موثر بر بیش گرمایش بلند مدت : 70
5-2-4- بررسی ظاهر شکست در بیش گرمایش بلند مدت : 71
5-2-5- شیوه های جلوگیری از بیش گرمایش بلند مدت: 74
5-2-6- بررسی یک نمونه بیش گرمایش بلند مدت در صنعت : 75
5-3- بیش گرمایش کوتاه مدت: 79
5-4-1 مقدمه: 79
5-3-2- محل های وقوع بیش گرمایش کوتاه مدت: 79
5-3-3- بررسی ظاهر شکست در بیش گرمایش کوتاه مدت : 80
5-3-4- شیوه های جلوگیری از بیش گرمایش کوتاه مدت: 84
فصل ششم 85
بررسی شیوه های مختلف انتقال حرارت در یک دیگ بخار 86
6-1- مقدمه: 87
6-2- تشعشع: 87
6-3 - هدایت : 90
6-4-جا به جایی : 92
6-5- بررسی انتقال حرارت در لوله های یک دیگ بخار : 94
ضمیمه 101
بررسی رژیم های شیمیایی به کار رفته در دیگ های بخار درام دار جهت جلوگیری از رسوب گذاری 101
فهرست منابع 109
فصل اول
پیشگفتار