واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

دانلود پروژه فرهنگسرا

دانلود پروژه فرهنگسرا

فرهنگ یکی از بنیادی‌ترین عوامل تأثیرگذاری بر شکل‌گیری محیط زندگی انسان است و فرهنگ جامعه بین آداب و رسوم و آیین‌هاست از طرفی ایجاد ارتباط نسل امروز و گذشته از طریق شناخت ساختارهای فرهنگی و انطباق آن با زمان حال و تعادل با دنیای امروز حائز اهمیت است. این مهم در جامعه‌ای که جوانان و نوجوانان سهم عمده‌ای از جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند بیشتر خودنمایی می‌کند. زیرا آنان نیاز به آگاهی و بینش صحیح همراه با نشاط، تحرک و پویایی دارند که این هدف در اثر آموزش و ارتباط میسر خواهد شد.

فرهنگ و هنر عنصری جدا از زندگی نبوده و فعالیت‌های مربوط به آن‌ها را باید در لابلای زندگی روزمره جستجو کرد تا از قالب پدیده‌ای تجملاتی به موضوعی جاری در روح و روان همگان مبدل شود. لذا وجود امکانات فعالیت‌های فرهنگی در لابلای زندگی مردم و در مناطق و نواحی مختلف مفید و مؤثر است.

وسائل ارتباط جمعی همچون تلویزیون، رادیو امواج فرهنگی خود را همه روزه داخل خانه‌ها انتشار می‌دهند لیکن بسیاری از امور فرهنگی تنها در مکان‌هایی مخصوص به خود صورت می‌پذیرد. مکان‌هایی همچون کتابخانه‌ها، سینماها، سالن اجتماعات و تئاتر امروزه جز فضاهای قطعی مجموعة شهری درآمده و بدون آن شهر از خلأ فرهنگی محسوس رنج خواهد برد.

این قبیل فضاها به لحاظ کمی مخاطبان کمتری نسبت به وسایل ارتباط جمعی دارند اما نمی‌توان مدعی شد که از نظر کیفی از اهمیت کمتری برخوردارند. مزیت عمده مراکز و مجموعه‌های فرهنگی نسبت به رسانه‌های گروهی در آن است که افراد ابتدا احساس علاقه کرده و سپس اراده می‌کند و در یک مرکز فرهنگی برای مشاهده و یا انجام یک کار گروهی می‌رود. بنابراین او با میل خود به سوی یک کار فرهنگی رفته لذا به نحور بارزتری از آن بهره‌مند می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مراکز فرهنگی از قدرت تأثیرگذاری بیشتری بر بروی فرد و جامعه برخوردارند و همچنین به علت قدرت انتخاب استفاده‌کننده از این مراکز باید واجد شرایط کیفی و جاذبه‌های خاص بوده تا بتواند استفاده‌کننده را به خود جذب کند و بعد از این مرحله قدرت تأثیرگذاری مجموعه‌های فرهنگی استفاده‌کننده به حداکثر می‌رسد.

 

فهرست

مقدمه

فصل اول

1-کلیات پژوهش

1-1 بیان مسئله

1-2 اهمیت مسئله

1-3اهداف پروژه

1-4پرسش‌های محوری

1- 5درآمدفصل

1-6- تحقیق در رشته معماری چه معنایی دارد

1-8- تعریف واژه های روش شناختی،راهبرد ها و تدابیر

2-1تعریف فرهنگ

 2-2تعریف واژه “ فرهنگ “ درفرهنگ های فارس

2-3تعریف فرهنگ نزدایرانیان

2-4خرده فرهنگ         

2-4-1فرهنگ عام

2-4-2فرهنگ خاص

2-5. فرهنگ

2-5مفاهیم و تعاریف فرهنگ

2-5-1. مفهوم فرهنگ

2-5-2تعریف و تبیین فرهنگ

2ـ6فرهنگ چیست؟

2-7 ساختار فرهنگ:

2-7-1. سرچشمه دگرگونی‌های اجتماعی و فرهنگی

2-7-1-1محیط طبیعی

2-7-1-2فرهنگ و بحران اجتماعی

2-7-1.-3جوامعی با تمدن و فرهنگ‌های غنی

2-8. خصوصیات فرهنگ

2-8-1. فرهنگ عام

2-8-2. فرهنگ خاص

2-8-3. فرهنگ عام ولی خاص است

2-8-4. اکتسابی بودن و انتقال‌پذیری

2-8-5. فرهنگ ثابت ولی متغیر است

2-8-6. پذیرش فرهنگ، اجباری ولی اختیاری است

2-9. تمدن و فرهنگ

2-9-1. درآمدی بر فرهنگ و تمدن

2-9-2. ارتباط فرهنگ و تمدن

2-9-3. هویت فرهنگی

2-9-4. تعریف روابط فرهنگی

2-10. معنی واژه، تمدن، فرهنگ، اجتماع

2-10-1. تمدن

2-10-1-1. فرهنگ

2-10-1-2. اجتماع

2-11تعریف روابط اجتماعی

2-12. انسان و فرهنگ

2-12-1. تأثیر فرهنگ بر روابط انسانی

2-12-2. تأثیر آموزش بر فرهنگ

2-12-3. رابطه فرهنگ و آموزش

2-13. فرهنگ و هنر

2-14. تعریف و منشأ هنر

2-14-1. هنر به عنوان زیرساخت فرهنگ

2-15. معماری فرهنگسرا

2-15-1. معماری و فرهنگسرا

2-15-1-1. بیان ضرورت‌های احداث مجموعه فرهنگی در شهر

2-16. معماری و فرهنگ

2-16-1. رابطة معماری و فرهنگ

2-16-2. نقش معماری در ارتقاء فرهنگ در شهرها

2-16-3. تأثیر و بازتاب معماری در تبادل فرهنگ وتمدن

2-16-3. تأثیر فرهنگ بر کالبد معماری

2-17. فضا، معماری و فرهنگ

2-18. تأثیر فرهنگ در شکل‌گیری فضای معماری

2-18-1. معماری ایرانی، تجلی فرهنگ و هویت ایرانی

2-18-2.مراکز فرهنگی در گذشته و حال

2-18-2. معماری، فرهنگ و هویت

2-18-2-1. رویکردی به هویت معماری ایران در دوران حاضر

2-19. منشأ و سیر تحول فضاهای فرهنگی، هنری در ایران

2-20 کلیات

2-20-1معضلات تعطیلی مدارس در فصل تابستان

2-20-2اشنایی مختصربا فرهنگسرا

2-20-2اوقات‌ فراغت‌

2-20-2-1 مبانی نظری پیرامون جوانان و اوقات فراغت

2-20-2-2تعریف اوقات فراغت

2-20-2-3اوقات فراغت، مکمل نظام تعلیم و تربیتی

2-20-20-4- دلایل افزایش میزان فراغت در فصل تابستان 

2-20-2-5 فعالیتهای فراغتی جوانان در فصل تابستان

2-20-2-6موانع ساماندهی اوقات فراغت جوانان

 فصل سوم نمونه‌های موردی  و معرفی سایت                          

3ـ1. نمونه‌ها

3ـ1ـ1ـ نمونه‌های عملکرد داخلی

3ـ1ـ1ـ1. فرهنگستان ملی ایران

4ـ1ـ1ـ2. مرکز فرهنگی و تالار شیراز

3ـ1ـ1ـ3. مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع)

فرهنگسرای نیاوران

3ـ1ـ2. نمونه‌های عملکرد خارجی

3ـ1ـ2ـ1. مرکز ملی، فرهنگی و هنری ژرژپمپیدو ـ پاریس

3ـ1ـ2ـ2. مرکز فرهنگی ژان ماری تیبائو

3ـ1ـ2ـ2ـ1. فلسفه احداث مجموعه‌ها

3ـ1ـ2ـ2ـ2. موقعیت مکانی پروژه

3ـ1ـ2ـ2ـ3. بررسی کاربری‌های ویژه

3ـ1ـ2ـ2ـ4. انطباق با شرایط محیطی

3ـ1ـ2ـ2ـ5. بررسی و نقد پروژه

فصل چهارم جمع بندی ومبانی نظری طرح

4-1ماهیت فرهنگسرا

 4-2عملکرد فرهنگسرا

4-3آشنایی با فرهنگسراها

4-4ریشة فرهنگ

 4-4-1مفهوم فرهنگ

 4-4-2ویژگیهای فرهنگ

 فصل پنجم شناخت وتحلیل سایت،اقلیم وارائه روندطراحی

5-1استان مرکزی

5-1-1موقعیت جغرافیایی و وسعت استان

5-1-2شرایط اقلیمی و آب و هوایی

5-2استان مرکزی

5-2-1شهرستان مَحَلّات

5-2-2تاریخچه

5-2-3- جاذبه‌های طبیعی و گردشگری محلات

5-3شرایط اقلیمی شهر محلات

5-3-1- مشخصات جغرافیایی محلات

5-3-2 دما و رطوبت هوا

5-3-3 وزش باد

5-3-4 جهت استقرار ساختمان

5-3-5نمودار جهت استقرار ساختمان

5-3-5-1نتیجه گیری


5-4. سایت

فصل ششم برنامه ریزی فیزیکی طرح

6-9- جدول برنامه ریزی فیزیکی

منابع فارسی
 منابع خارجی  

 

این فایل به صورت word  و در 109 صفحه به صورت کامل همراه با تعدادی عکس ارائه شده است.

 



خرید و دانلود دانلود پروژه فرهنگسرا


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.