واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

دانلود پاورپوینت درمورد بیماری های مهم گیاهی

دانلود پاورپوینت درمورد بیماری های مهم گیاهی

دانلود پاورپوینت درمورد بیماری های مهم گیاهی

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 7

 

 

 

 

 

بیماری های گیاهی: فیزیولوژیکی، عفونی، پارازیتی
بیماری های فیزیولوژیکی در اثر عوامل غیر زنده شامل عوامل فیزیکی، شیمیایی و یا محیطیکه برای رشد و نمو گیاه مضرر می باشد، بوجود می آید.
عوامل مولد بیماری های فیزیولوژیکی: تنش های حرارتی و رطوبتی، تغذیه ی نا متعادل، نور نامناسب(از نظر کمی و کیفی)، باد، تراکم خاک، مواد شیمیایی سمی از جمله آلودگی های جوی و یا خسارت های فیزیکی مانند تگرگ و غیره.
نکته: بیماری های فیزیولوژیکی از گیاهی به گیاه دیگر انتقال نیافته و عوامل آن تکثیر نمی شود. این بیماری ها تولید علایم سریعی مانند توقف رشد، سوختگی یا تغییر رنگ برگ و پژمردگی برگ ها و بوته ها موده و باعث مرگ گیاه می شود.

uعلایم بیماری فیزیولوژیکی ممکن است مانند علایم بیمار یهای عفونی باشد مثلا: علایم خسارت علف کش ها ممکن است شبیه بعضی از بیماری های ویروسی باشد و یا علایم کمبود مواد غذایی یا تنش رطوبتی مانند علایم بیماری های عفونی ریشه باشد.uگیاهانی که دچار بیماری های فیزیولوژیکی باشنددر مقابل عومل عفونی حساس تر و آسیب پذیر تر بود اند.uبیماری های عفونی: توسط موجودات پارازیتی که عامل بیماری (پاتوژن) نامیده می شوند و به گیاه " میزبان" حمله می کنندو از آن تغذیه می نمایند، به وجود می آبند.uمهم ترین عوامل مولد بیماری های عفونی: قارچ ها، باکتری ها، ویروس ها، نماتدها، میکوپلاسماها، شبه ریکتسیاها و پروتوزواها.uاین عوامل قابل تکثیر می باشند و می تونن به گیاه سالم منتقل شوند.

خرید و دانلود دانلود پاورپوینت درمورد بیماری های مهم گیاهی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.