واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

تحقیق درباره: اثر گل بابونه در درمان بیماریها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

اثر گل بابونه در درمان بیماریها

چای بابونه ، تسکین دهنده سیستم عصبی

اگر ورم معده ،سرماخوردگی ،میگرن و دندان درد دارید، بابونه مصرفکنید.گل بابونه اثر تسکین دهنده سیستم عصبی و دستگاه گوارش را دارد .از بابونه،روغن ،قطره و چای نیز تهیه می شود که همگی آنها تاثیرات مطلوبی در بدن دارند. بهگزارش ایسکانیوز، بابونه از نظر طب قدیم گرم و خشک است.در قرون وسطی نیز از بخوربابونه برای ضدعفونی کردن فضای قصر ها و سالن های بزرگ استفاده می شد.

 

بابونه اثر ضدعفونی کننده، ضدالتهاب، ضدحساسیت و آرام بخشی و تسکین دهنده دردهایعصبی در بدن ایفا می کند. یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معدهاست.همچنین مقوی مغز، تب بر، تسکین دهنده درد و تقویت کننده معده واعصاب است. بابونه برطرف کننده بی اشتهایی است و در رفع ورم و کرم معده و روده نیز موثر است. برای تسکین دردهای عضلانی چای بابونه بنوشید.برای رفع بی خوابی و داشتن یک خوابآرام و راحت، کافی است ده دقیقه قبل از خواب یک فنجان چای بابونه بنوشید.چای بابونهدرمان کننده کم خونی نیز می باشد.

عصاره<بابونه>و ویتامین<ث>عوارض ترک اعتیاد را کاهش می دهد.

مصرف عصاره گیاه<بابونه>وویتامین<ث>عوارض و آثار ترک اعتیاد را کاهش می دهد.این محقق در گفت وگو باایرنا، اظهار داشت: عوارض ترک اعتیاد نظیر دردهای عضلانی، تحریک پذیری شدید عصبی،تشنج و اضطراب به قدری غیرقابل تحمل است که در بسیاری از موارد معتادان دوباره بهمصرف موادمخدر روی میآورند.وی با بیان اینکه بابونه موجب کاهش درد و اضطراب میشود،

 مطالعات نشان می دهد این گیاه خاصیت شبه بنزودیازپینی دارد، بنزودیازپینها داروهایی است که به طور گسترده برای درمان اضطراب و بی خوابی به کار می رود،بنابراین بابونه تاثیر به سزایی در کاهش درد و آثار ترک اعتیاد دارد.این محققخاطرنشان کرد: براساس تحقیقات ما، مصرف عصاره بابونه در هر سه دز<پایین، متوسطو بالا>درحالت مصرف حاد و مزمن مرفین (تریاک) موجب کاهش دردهای ناشی از ترکاعتیاد میشود.وی ادامه داد: ویتامین<ث>نیز در دز پایین موجب تقویت دوسامانه مغزی<گلوتامینرژیک>و<دوپامینرژیک>شده و برعکس مصرف دز بالاموجب تضعیف این دو سامانه می شود.این ویتامین بهترین درمان دارویی برای کاهش آثارترک اعتیاد یا تکمیل روند اعتیاد است، زیرا براساس مطالعات مصرف ویتامین<ث>در دز بالا فعالیت این دو سامانه مغزی را مختل می کند.

بابونه در درمان بی خوابی و رفع کابوسهای شبانه موثر است

    یکی از ترکیبات اصلی تشکیل دهنده بابونه روغنی فرار ، لطیف و آبی رنگ است کهاز گل آن به دست می آید و مسبب عطر خاص گل بابونه است. مصرف جلدی این روغن، تاثیربسزایی درضدعفونی و برطرف کردن التهاب های پوستی دارد و ترمیم آسیب های سطحی پوسترا تسریع می کند. همچنین ماساژ با روغن این گیاه مسکنی موثر برای دردهای سیاتیکاست.

    گل بابونه تاثیر آرام بخش شگرفی بر روی سیستم عصبی و همچنین دستگاهگوارش دارد و نقش قابل ملاحظه آن در درمان بی خوابی و رفع کابوس های شبانه شهرتدارد.

    اثر ضدالتهاب، ضد اسپاسم، ضد نفخ، ضدعفونی کننده، ضد حساسیت، تاثیراتآرام بخش و تسکین دهنده درد و همچنین تقویت دستگاه هاضمه از مهمترین خواص بابونهاست.

    گفتنی است، بابونه یک ماده ضدحساسیت طبیعی است و از اثرات ضدآلرژی بخور آنمی توان جهت تسکین آسم، آلرژی های تنفسی فصلی، زکام و سینوزیت سود برد.

    بخورگل بابونه جهت بهبود آکنه و جوش های صورت نیز توصیه شده است.

    بابونه مسکنیفوق العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی است و به دلیل خواص شناختهشده این گیاه دارویی، به صورت چای کیسه ای نیز امروزه در بازار موجود است.



خرید و دانلود تحقیق درباره: اثر گل بابونه در درمان بیماریها


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.