واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

تحقیق در مورد نبوت

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 43 صفحه

 قسمتی از متن .doc : 

 

نبوت

نویسنده : آیت اله شهید

سید عبدالحسین دستغیب

گردآورنده :

نبوت

بعضی از بزرگان دکر فرموده اند : از جمله شرایط پیغمبر آنست که به بیماریهایی که موجب نفرت و کناره گیری مردمان از او می شود مبتلا نباشد و علتش را نیز در حکمت پیغمبری ذکر می کنند یعنی چون پیغمبر برای راهنمایی مردم می آید نباید وضعش طوری باشد که مردم از او فرار کنند و نتواند مأموریتش را انجام دهد و بعضی از این بیماریها را بطور صریح می شمارند مانند « خوره » و نسبت به بعضی دیگر بعنوان خلاف مطرح می سازد . کمال بزرگواری این است که در عین قدرت بر انتقام عفو کند ودر حالیکه توانایی درگیری دارد بردباری نماید . این دستورالعملی است که قرآن مجید به همه پیروانش داد .هر چند شخص حضرت محمد ( ص ) را مخاطب قرار می دهد که : « عفو را بگیر و به نیکی فرمان ده و از نادانان رو بگردان » اجرای این دستور خداوندی را در روش محمد ( ص ) بخوبی می یابیم که با اینهمه ناملایمات که از مشرکین می دید جز صبر از او سراغ نداریم و جز بردباری در برابر جهل آنان کاری نمی کرد .

در مقابل وعده هایی که خداوند به پیغمبرش داده است نخستین بشارتی که داد این بود که ما با تو هستیم یار و یاور تو هستیم در مکه که شرحش کمی داده شده مکه ای که 360 با در آن قرار دارد هر بتی را با طلا و جواهرات زینت کرده بودند مکه ای که جز مشرک در آن جا نداشت خدا وعده که حبیب ما پیروز در اینجا وارد می شوی .

زین العابدین ( ع ) در دعای ابوحمزه عرض می کند گریه کنم برای وقتی که سر از قبر در می آورم . نگاه می کنم به اطراف خودم عده ای شادمان روسفید برخی نالان و روسیاه نمی دانم عاقبت من چه می شود . مسلمانان باید افتخار کنند به شرافت حضرت محمد ( ص ) که خداوند وعده حکومت و امامت به امتش داد . یک قرن نشده و خود وجود مقدسش در حیات بود یعنی درهمان بیست و سه سال ایام رسالتیش یمن جز متصرفاتش شد و نجاشی از چشمه اسلام اختیار کرد . پس از پیغمبر ( ص ) یک قرن نشد که این نور ادامه پیدا کرد از غرب تا رسید به اقضای اندلس که بیرق لا اله الا الله محمد رسول الله و از شرق تا پشت دیوار چین بلند شد و خداوند خلافت را به امت اسلام مرحمت فرمود و آنان را به امن و امان رسانید .

خواستند نور خدا را خاموش کنند ولی خدا نخواست مگر آنکه این دین مقدس را بر جمیع ادیان غلبه عنایت فرماید به حسب حجت و برهان بر همه ادیان غالب بوده و هست هیچ وقت اسلام در مقابل دلیل و برهان مغلوب واقع نشده است و همیشه قوانین بر طبق فطرت بشر بوده و هست لذا مغلوب شدنی هم نیست . اشرف انبیاء محمد مصطفی ( ص ) در زمان حیات خودش مخصوصا پس از هجرت به مدینه روز به روز بر تعداد امتش افزوده شد تا در سال حجه الوداع سال آخر عمرش که خودش رفت برای حج و اعلان فرمود و مسلمانان نیز در التزام



خرید و دانلود تحقیق در مورد نبوت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.