واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

مقاله درمورد... میگرن

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

مقدمه

سردرد که یک شکایت شایع در اغلب مردم می باشد ، به طوریکه بیش از 90 درصد در طول عمر خود ، سردرد را تجربه کرده اند . اکثر سردردها مدت زمان کوتاهی طول می کشد . برای مثال سردردی که به علت یک بیماری عفونی ایجاد می گردد ، بعد از بهبود این بیماری ، از بین خواهد رفت ، این نوع سردردها معمولاً باعث نگرانی نمی شوند چون علت ایجاد آن ها مشخص است اما سردردهایی که چنین علت های مشخصی ندارند می توانند منجر به نگرانی و اضطراب کردند . خوشبختانه در اثر موارد ، علت ایجاد سردردها ، موارد بدی چون وجود تومور مغزی با سکته مغزی نیستند ، بلکه آن ها را می توان تحت عنوان سردردهای خوش خیم عمود کننده طبقه بندی کرد . این سردردها مسئول ایجاد حداقل سه چهارم سردردها می باشند ، بنابراین شایع ترین نوع سردردهایی هستند که پزشکان هر روزه با آنها مواجه می شوند . تشخیص این سردردها شایع نسبتاً راحت می باشد ، اما این تشخیص بستگی به شرح حال دارد که بیمار برای پزشک از وضعیت سردردش شرح خواهد داد چون معمولاً در معاینات چیز مشکوکی بدست نخواهد آمد .

سردردهای عمود کننده

میگرن

سردرد تنشی

سردردهای همراه با درد

عضلات سر و گردن

1- میگرن چیست ؟

میگرن را می توان به صورت سردردهای دوره ای که از 4 ساعت تا 72 ساعت طول کشیده و همراه با تهوع یا استفراغ می باشد تعریف نمود . بعضی از حملات میگرن با یک او را یا پیش درآمد شروع می شود که معمولاً علایم بینایی هستند . این نوع میگرن را میگرن کلاسیک می نامند . در بین فواصل حملات میگرن بیمار هیچگونه سردرد یا ناراحتی دیگری ندارد سردردهایی که هر روزه ایجاد می شوند میگرن نیستند .

نام میگرن از کلمۀ همی کرانیا گرفته شده که به معنی یک طرف سر می باشد ، گر چه بعضی سردردهای میگرنی می توانند همه جای سر را هم درگیر کنند . میگرن بیشتر از فقط یک سردرد می باشد و سردرد در میگرن لزوماً اصلی ترین مشکل نیست . اکثر افراد در هنگام حملات میگرنی کاملاً بیمار شده و نمی توانند به کارهای روزمره شان ادامه بدهند . بعضی از مبتلایان به میگرن مجبور هستند که در یک اتاق ساکت و تاریک ، بی حرکت دراز بکشند تا حمله میگرنی پایان یابد . بعضی از این بیماران نمی توانند حتی فکر غذا خوردن را هم داشته باشند چون حالشان بهم می خورد ، اما بعضی از مبتلایان به میگرن با غذا خوردن به تهوعشان پایان می دهند. خواب آلودگی و رخوت یک علامت شایع این بیماری می باشد فعالیت و عملکرد طبیعی معده مختل شده و باعث می گردد داروهایی که برای تسکین میگرن خورده می شود به خوبی جذب نشوند . گاهی اوقات یک حمله میگرنی با استفراغ به پایان می رسد اما در اکثر موارد ، سردرد بعد از یک خواب خوب یا به تدریج تسکین می یابد .

یک حمله میگرنی می تواند خیلی وحشتناک باشد . بیمارانی که تجربه اختلالات بینایی را به عنوان پیش درآمد حملات میگرنی دارند ، از ایجاد دائمی این اختلالات بینایی هراس دارند . این افراد همچنین از ایجاد یک تومور مغزی با سکته مغزی می ترسند . خوشبختانه وجود چنین موارد خطرناکی نادر هستند و سایر علایم ممکن است قبل از بروز سردرد اتفاق بیفتد . گر چه علایم میگرن می توانند باعث بروز مشکلاتی شوند ، اما علایمی نیستند که تهدید کننده حیات باشند و بعد از پایان حملات میگرنی ، بدن دوباره به وضعیت طبیعی خود برگردد تا حمله بعدی دوباره شروع شود .

طول مدت حملات میگرنی

یک سردرد میگرنی معمولاً بعد از 24 ساعت بهبود می یابد با این حال می تواند مدت آن از 4 ساعت تا 72 ساعت هم طول بکشد . اغلب بعد از بهبودی سردرد ، یک روز هم طول می کشد تا بدن به حالت طبیعی برگردد و خستگی که در اثر بیماری ایجاد شده از بین برود ، با این حال بعضی از افراد بعد از پایان یافتن یک حمله میگرنی احساس می کنند که حالشان حتی از قبل از بروز سردرد هم بهتر شده است .

کودکان اغلب دارای حملات میگرنی شدید اما کوتاه مدتی هستند که فقط چند ساعت طول می کشد و به سرعت بهبود می یابد . با افزایش سن ، از شدت حملات کاسته می شود اما به طول مدت آن افزوده می گردد و پیش درآمد حملات میگرنی نیز بیشتر می شود .

تعداد حملات میگرنی

تعداد حملات میگرنی در افراد مختلف و حتی در یک فرد در زمان های مختلف تفاوت می کند حملات میگرنی می توانند ماهی یک یا دوبار هم



خرید و دانلود مقاله درمورد... میگرن


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.