واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

واضی فایل

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

دانلود چکیده فرآیند واحد پلی پروپیلن .

دانلود چکیده فرآیند واحد پلی پروپیلن .

 

 

 

چکیده فرآیند واحد پلی پروپیلن

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات:24

 

 

 

بخشی از متن

کاتالیست که ماده اصلی تولید مواد پلیمری از مونومر می باشد ( مونومر مصرفی بسته به تولید گریدهای مختلف پلیمر ممکن است مایع پروپیلن ،گاز اتیلن یا مایع  1- بوتن  باشد) می بایست با نسبت مشخص و کنترل شده ای از گریس ، روغن ، تیل و دنر مخلوط تا یک ترکیب پایدار(complex) بوجود آید  .

ترکیب حاصل شده جهت انجام واکنش پلیمریزاسیون ابتدایی و تولید prepolymer  به  baby loop reactor  ارسال میگردد.

Prepolymer حاصله جهت تولید پلی پروپیلن به راکتورهای اصلی (R-2001&R-2002) که حاوی پروپیلن مایع  می باشد ،ارسال تا واکنش پلیمریزاسیون  تحت شرایط (فشارbarg  33-34و دماc    °70 )انجام گردد.

پلیمر تولیدی با مونومر مایع تشکیل محلول دوفازی شیری رنگی به نام slurry را می دهد که در مرحله degassing گازها شامل پروپیلن ، هیدروژن، اتیلن ، 1- بوتن و افزودنیها در اثر اعمال کاهش فشار سیستم از پودر جدا شده و طی مراحل مختلف از یکدیگر تفکیک و پس از خالص سازی مجددا مورد استفاده قرار می گیرند.مواد زاید به ناحیه blow down و basin هدایت می شوند.

پودر تفکیک شده از مرحله degassing جهت دی اکتیو شدن کاتالیست های فعال وحذف هیدروکربنهای موجود نظیر روغن¸ گریس، پروپیلن و پروپان،  به ناحیه   steaming ارسال تا پس  از حذف آنها بوسیله بخار آب جهت خشک شدن به ناحیه drying منتقل تا از هرگونه رطوبت عاری گردد.

پودر خشک در intermediate silos ذخیره و به ناحیه اکستروژن منتقل تا پس از  ترکیب با مواد افزودنی از جمله پایدار کننده ها ، پراکسیدها ،اتمر ، روغن و سایر افزودنیها، گرانول پلی پروپیلن تولید شود .یکنواختی گرانولها به لحاظ کیفیت و دانه بندی در مرحله هموژنیزاسیون انجام تا به ناحیه بسته بندی ارسال گردد.محصول بصورت بسته های kg 25 در ناحیه bagging تهیه و به بازار عرضه می گردد.

این واحدتوانایی تولید گریدهای مختلف پلی پروپیلن به شرح زیر را دارد.:

1)         homopolymer

2)         random copolymer

3)         high impact copolymer

4)         terpolymer

پلی پروپیلن در تولید انواع وسایل منزل ، محصولات پزشکی ، قطعات خودرو ، نگهدارنده های مواد غذایی ، اسباب بازی ، ظروف حاوی مواد پاک کننده ، تولید الیاف ،انواع فیلم و لوله و.... کاربرد دارد.



خرید و دانلود دانلود چکیده فرآیند واحد پلی پروپیلن .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.