دانلود گزارش کارورزی بانک کشاورزی مرکزی
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 46
تأسیس بانک
بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد ماه سال 1312با عنوان بانک فلاحتی و صنعتی ایران تاسیس شد و اینک با پشتوانه 73 سال تجربه و به عنوان تنها نهاد مالی تخصصی در بخش کشاورزی ایران با تعداد بیش از 1800شعبه در سراسر کشور، حدود 70درصد تامین مالی این بخش را انجام میدهد. در خلال دهه گذشته این بانک با حضور موثر در بازارهای مالی و با تکیه بر تجهیز منابع کافی در تحقق اهداف خود به خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز بخش کشاورزی مثمرثمر بوده است. رشد اعتبارات و سپردههای بانک به عنوان دو رکن اساسی در فعالیتهای بانکی نشان از افق روشن و موفقیتهای چشمگیر این بانک در دستیابی به استانداردهای یک بانک پیشرفته و نوین امروزی است.
این بانک در سال 1384 با اعطای حدود 50هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی از رشد 33درصدی نسبت به سال 1383برخوردار بوده است.از اقدامات دیگر بانک وصول به موقع مطالبات است که یکی از شاخصهای کارآیی همه موسسات بانکی به شمار میرود، چرا که درصد وصولی بالاتر به معنای توانایی بیشتر در پرداخت تسهیلات و در نتیجه تداوم فعالیت بانک است.افزایش نسبت وصولی به مطالبات سررسید بانک در سالهای اخیر نشانگر پیگیری موثر و موفقیتآمیز بانک در وصول مطالبات سررسیده است.ارزشیابی عملکرد بانک کشاورزی لوح تقدیر و کسب رتبه اول جشنواره خدماترسانی و پاسخگویی و تقدیر از سوی جشنواره شهید رجایی را به ارمغان آورد. در عین اینکه در آخرین ارزیابی به عمل آمده از سوی موسسه بینالمللیthe Banker که 138کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.بانک کشاورزی برای سومین سال پیاپی در نظام بانکی کشور به عنوان بانک برتر در سال 2005 میلادی معرفی شد. موسسه مذکور براساس شاخصهای تخصصی کمینظیر بازده سرمایه، بازده دارایی، سودآوری، رشد سود، نسبت هزینهها به درآمدها، نسبت سود به متوسط سرمایه، رشد داراییها و برخی شاخصهای کیفی نظیر توسعه فناوری، کیفیت خدمات و... هر ساله بانکها را مورد ارزیابی قرار میدهد و برترینها را در سطح جهانی، منطقهای و کشوری معرفی میکند.
عملکرد بانک کشاورزی در آستانه هفته بانکداری بدون ربا که کارنامه خوبی در کاهش نرخ سود بانکی داشته انگیزهای برای گفتوگو با حسننوربخش مدیرعامل بانک کشاورزی شد. وی که در مدت مدیریت خود بر این بانک ثابت کرده مدیر یک بانک پاسخگو است و به حق این بانک مقام اول جشنواره خدماترسانی و پاسخگویی را از آن خود کرده است. وی با تاکید بر اینکه بانک کشاورزی در دهه گذشته به منظور تامین منابع مالی لازم برای حمایت گستردهتر از فعالیتهای مولد بخش کشاورزی رویکردهای جدیدی را مدنظر قرار داده است، اقداماتی همچون گسترش شعب بانک به عنوان کانونهای تجهیز سپرده و ارائه خدمات در نقاط شهری و روستایی کشور و تنوع بخشی به خدمات و ارائه خدمات بانکی به عموم مشتریان با تاکید بر کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی را از جمله اقدامات صورت گرفته برای اجرای رویکردهای فوق اعلام کرد.
نوآوری در خدمات بانکی و معرفی خدمات جدید، توسعه کیفی خدمات به موازات توسعه کمی آن و بهکارگیری فناوری نوین در عرصه خدمات بانکی که نمونه آن خدمات بانکداری الکترونیک است با سرعت مطلوبی در شعب در حال انجام است از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است. به عقیده نوربخش این رویکردها باعث شده است که بانک ضمن افزایش چشمگیر در ارائه تسهیلات پرداختی به فعالان و بهرهبرداران بخش کشاورزی و فعالیتهای وابسته به سطح خوبی از خوداتکایی مالی دست پیدا کند.
نوآوری در خدمات بانکی و معرفی خدمات جدید که نوربخش از آن یاد میکند در بانک کشاورزی نمود فراوانی یافته است، همچنانکه با توجه به اهمیت بانکداری الکترونیک در بانکداری نوین، بانک کشاورزی با هدف ارائه خدمات مطلوبتر جهت رسیدن به استانداردهای بانکداری الکترونیک از سال 1380 اجرای طرح عظیم بانکداری الکترونیک خود را با نام مهر (مدیریت هوشمند رایانهای) آغاز کرد، بانک کشاورزی اولین بانکی است که به شبکه تبادل اطلاعات بانکی (شبکه شتاب و همه دستگاههای خودپرداز بانکهای فعال در کشور بحرین) پیوست. در این راستا بانک تا پایان خردادماه سال 1385 با نصب 513 دستگاه خودپرداز و دههزار و 534 دستگاه پایانه فروش (POS) تاکنون توانسته است بهترین خدمات را به مشتریان این شبکه عظیم ارائه کند و برای اولین بار در تاریخ بانکداری ایران نسبت به صدور کارت اعتباری مهر اقدام نموده است.
دارندگان این کارت میتوانند در فروشگاههای زنجیرهای و مراکز رفاهی که پایانه فروش نصب شده است، بدون پرداخت وجه خرید کنند. در حال حاضر تعداد کارتهای مهر صادر شده، یکمیلیون و 228هزار و 568 عدد و کارتهای اعتباری دوهزار و 367 عدد و تعداد شعب مهر در سراسر ایران حدود 500 شعبه است. این بانک از سال 1378 سیستم پاسخگویی تلفنی به مشتریان بانک را در جهت اطلاعرسانی به حسابهای آنها نصب و راهاندازی کرد. همچنین به منظور کاهش ازدحام و حضور نامنظم مشتریان در جلوی باجه شعب بانک و در اجرای «طرح تکریم ارباب رجوع» نوربخش در خصوص راهاندازی شعب الکترونیک بانک اظهار میدارد که تا پایان سالجاری 500 شعبه سیستم جامع الکترونیک مهر گستر بانک کشاورزی راهاندازی میشود. وی تصریح میکند: تاکنون 14 شعبه بانک کشاورزی در استانها به سامانه الکترونیک مهرگستر مجهز شدهاند که با اجرای این سیستم خدمات بانکی از طریق ماهواره به مشتریان ارائه میشود.
اجرای این طرح علاوه بر سرعت بخشیدن به امور بانکی نقش بسزایی در نظام هماهنگ بانکی دارد.با انجام بررسیهای کارشناسی و مطالعه تجارب بانکها و موسسات مشابه خارجی، برای اولین بار در نظام بانکی کشور «سیستم نوبتدهی الکترونیکی» یا «پذیرش مشتریان» را در تعدادی از شعب سراسر کشور مورد استفاده قرار داده است.
با توجه به نتایج مثبت حاصل از این طرح به زودی سایر شعب بانک به این سیستم مجهز خواهد بود.در کنار تنوع خدمات بانکی در بانک کشاورزی که مورد اذعان همگان است، این بانک برای اولین بار در کشور اقدام به راهاندازی مرکز کارشناسی 24ساعته بانکی (CALL CENTER) تحت عنوان مرکز ارتباط سبز کرد.حساب قرضالحسنه پسانداز ویژه کشاورزی از سال 1377 به طیف خدمات بانک اضافه شد.
این حساب عمدتا برای جذب منابع حاصل از فروش محصولات کشاورزی به ویژه گندم طراحی شده است.ضمن آنکه افتتاح آن برای سایر اقشار نیز امکانپذیر است.
از نیمه دوم سال 1381 فعالسازی طرح بانک کودک و نوجوان بانک با اهداف آموزش پسانداز و تامین آتیه (در چارچوب اهداف کلی بانک) و بانکپذیر کردن آنها آغاز و گسترش آن در سطح شعب تهران بزرگ (فاز اول) و شعب اصلی مدیریتها (فاز دوم) مورد نظر قرار گرفت.در سال 1382 شعب نمونه این طرح با طراحی ویژه در تهران افتتاح شد و به ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان مشغول است.همچنین در حال حاضر در شعب تهران باجه مخصوص ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان مدنظر گرفته شده است.در عین اینکه در همه مراکز استانها و تعدادی از شهرها این مراکز راهاندازی شده است.از سایر طرحها و خدمات نوین بانک میتوان به خدمات ویژه برای زنان (طرح ایران، طرح حضرت زینب کبری«س» و...) حساب سرمایهگذاری آتیه، مشارکت در فعالیتهای بورس، طرح ناظران ویژه و... اشاره کرد.
آشنایی با اهداف بانک
منبع:
دیدگاههای نو در برنامه ریزی آموزشی/فریده مشایخ._تهران:سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)،مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی،1379.
فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف مفهوم توسعه انسانی
اندازه گیری توسعه انسانی و نشانگرهای آن
الف)نشانگرتوسعه انسانی و محاسبه آن
ب)نشانگر فقرانسانی و محاسبه آن
ج)نشانگر مشارکت زنان درتوسعه انسانی ومحاسبه آن
تاملی در روند توسعه انسانی در مقیاس جهانی
نتیجه گیری
------------
توسعه انسانی دارای مفهوم پر اهمیتی است که در آن، انسان ها با توانایی های خاصی پا به دنیا می گذارند. هدف از توسعه ایجاد محیطی است که در آن همه مردم بتوانند توانایی های خود را گسترش دهند و هم برای نسل های حاضر و هم برای نسل های آینده فرصت های وسیع تری فراهم آید.
از جمله راههای مبارزه با نابرابری در سطح تجارت جهانی،
سرمایه گذاری در انسان شناخته شده است.
در توسعه انسانی هم به توسعه توانایی های انسان و هم به کارگیری آنها در تولید توجه می شود.
بنابراین بر ضرورت افزایش تولید ناخالص ملی به عنوان وسیله و نه هدف برای تحقق«توسعه انسانی» تاکید می شود.
تعریف مفهوم توسعه انسانی:
«توسعه انسانی فرایندی است که بر کران بهزیستی انسانها می افزاید؛ در نتیجه امکان برخورداری از گزینشهای بهتر را فراهم می سازد»
در گزارشهای«توسعه انسانی» «بازار جهانی» از دیدگاه انسانی مورد تحلیل قرار گرفته است؛گزارش سال 1997:«هر چقدر جهانی شدن از نظر اقتصادی سودآور باشد اگر سودآوری در خدمت توسعه انسانی قرار نگیرد باید گفت وسیله،جایگزین هدف شده است»
فقر توسعه انسانی به معنای محروم ساز ی افراد از امکانات انتخاب و فرصت های دستیابی به بهزیستی بازبینی شده است.
امکانات اساسی برای توسعه انسانی عبارت اند از:طولانی و سلامت زیستن، دستیابی به شناخت و ساختن دانشدستیابی به منابع لازم برای بهزیستی.
البته آزادی های دینی، سیاسی و اقتصادی-اجتماعی نیز جزئی از فرایند توسعه انسانی به شمار می روند.
شامل 21 اسلاید POWERPOINT
گزارش کارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 16
فهرست مطالب:
مقدمه
سیستم جرقه پلاتینی
اتصالات مهم دستگاه اسکوپ
کلیدهای کنترلی دستگاه اسکوپ
تشریح الگوی ثانویه در سیستم جرقه پلاتینی
ناحیه آتش ثانویه
ناحیه میانی ثانویه
ناحیه دوال Dwellثانویه
ناحیه احتراق اولیه
ناحیه میانی اولیه
ناحیه دوال اولیه
کلیدهای عملیاتی و انتخاب حالت موج
مقدمه
امروزه موتورهای خودروها و سیستمهای جانبی آن به صورت یک قوای محرکه پیچیده دائماً در حال تغییر،تحول و بهینه شدن می باشد . در این راستای این تغییرات روشهای تست و عیب یابی موتور خودروها در حال تغییر و تحول می باشد و همین امر باعث بوجود ابزارهای جدیدی برای عیب یابی دقیق و متناسب با تکنولوژی روز موتورهای احتراقی داخلی می باشد . یکی از مهمترین این ابزارها دستگاه اسیلوسکوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) می باشد .
اسکوپ تعمیرگاهی که عموماُ ((اسکوپ )) نامیده می شود در واقع یک ولتمتر عینی (Visual Voltmeter) می باشد ولی برخلاف ولتمترها که عقربه آنها به کندی حرکت می کند و مقدار ولتاژ را نشان می دهد اسکوپ مقادیر لحظه ای ولتاژ را روی لامپ تصویر به صورت منحنی گرافیکی نشان می دهد که به این منحنی الگو می گویند .
به عبارت دیگر اسکوپ وسیله ای است که تغییرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان می دهد که محور افقی X آن جهت نمایش حرکت شفت دلکو بر حسب درجه یا درصد و یا نمایش زمان واقعی که بر حسب میلی ثانیه است ، می باشد .
برای این منظور به ترتیب به موارد زیر خواهیم پرداخت :
مرور مجدد بر سیستمهای جرقه و احتراق عملکرد دستگاه اسکوپ سیستم جرقه خودروقبل از پرداختن به روشهای استفاده از دستگاه اسکوپ ابتدا سیستم جرقه خودرو را مورد مطالعه قرار می دهیم .
سیستم جرقه پلاتینی
وظیفه سیستم جرقه ، احتراق مخلوط سوخت و هوا در سیلندر (محفظه احتراق) در زمان مناسب و در کلیه سرعتها و تحت شرایط مختلف بار (نیروی محرکه ) می باشد .
سیستمهای جرقه دارای دو مدار جداگانه بنام مدار اولیه و مدار ثانویه می باشند مدار اولیه (Primar) همان مدار ولتاژ پائین است . در این مدار جریان عبوری در کلیه اجزاء دارای ولتاژی تقریباً در حد ولتاژ باطری می باشند .
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 24
مقدمه :
زنجیره کارهای اجرائی در بازرگانی خارجی در برگیرنده امور مختلف و متفاوت و در عین حال به هم پیوسته ای است که مدیران بازرگانی خارجی و تجار و کلیه اشخاص و شرکتهائی که به نحوی با واردات و صادرات کالا سر و کار دارند لزوماً از وقوف و کاربرد آن بی نیاز نمی باشند و بالطبع آگاهی از اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی برای نامبردگان از ضروریات امر می باشد.
این جزوه با هدف ارائه مهمترین اطلاعات و مقررات و مسائل مختلف در بازرگانی خارجی تهیه شده و حاوی اطلاعات ، مفاهیم و واژه های بنیادی در مسائل اجرائی بازرگانی خارجی می باشد. که امید است مورد بهره برداری همکاران محترم و جامعه بازرگانی استان قرار گرفته شود.
1- اینکوترمز (INCOTERMS) یا شرایط تجارت بین الملل :
در دهه 1930 میلادی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) مطالعاتی را در زمینه تفسیر اصطلاحات تجاری به عمل آورد و مقرراتی را برای تفسیر یکنواخت اصطلاحات بازرگانی بین المللی در سال 1936 برقرار نمود که به اینکوترمز معروف گشت.
اینکوترمز که در برگیرنده اصطلاحات بازرگانی بین المللی است در واقع تعیین کننده ضوابط بین خریدار و فروشنده در معاملات تجاری است که آخرین آن اینکوترمز 2000 می باشد که منتشر گردیده است.
اینکوترمز 2000 به چهار گروه اصلی طبقه بندی شده است :
گروه E : در این گروه فقط از یک واژه EXW به معنی تحویل کالا در نقطه عزیمت استفاده شده است. (نقطه عزیمت ممکن است محل کار، محل انبار، کارخانه، مزرعه و یا هر نقطه دیگری باشد که توافق شده است.) فروشنده کاری نمی کند مگر واگذاری کا لا در محل تعیین شده به خریدار.
گروه F : که دارای سه واژه می باشد :
* FAS : کالا در کنار کشتی و روی اسکله در بندر بارگیری (مبداء) تحویل می گردد.
* FOB : کالا لزوماً باید روی عرشه کشتی و در مبداء تحویل گردد.
* FCA : کالا به شرکت حمل در نقطه یا محل تعیین شده تحویل گردد.
گروه C که در این گروه فروشنده مسئولیت انعقاد قرارداد حمل و پرداخت کرایه حمل کا لا تا مقصد را بعهده دارد و شامل اجزاء زیر است :
* CFR : فروشنده مسئولیت پرداخت کرایه حمل تا بندر تعیین شده در مقصد را قبول می کند.
* CPT : تحویل کالا با کرایه و یا هر نوع وسیله نقلیه تا محل تعیین شده در مقصد انجام می شود.
* CIF : فروشنده علاوه بر کرایه حمل ، مسئولیت انعقاد قراداد بیمه و پرداخت هزینه آن تا محل تعیین شده در مقصد را نیز عهده دار می شود.
* CIP : تحویل کالا با کرایه حمل و بیمه بدون کشتی و تا محل تعیین شده در مقصد انجام می شود.
گروه D : در این گروه فروشنده بیشترین مسئولیت را در معامله به عهده دارد در حالی که کمترین مسئولیت متوجه خریدار است و اجزاء آن عبارتند از :
* DES : خریدار باید کالا را برای ورود ترخیص کند. ( تحویل کالا در عرشه کشتی و در مقصد )
* DEQ : ترخیص کالا در گمرک مقصد بعهده خریدار است . (تحویل کالا در اسکله و در مقصد)
* DAF : ترخیص کالا برای ورود بعهده فروشنده است. (تحویل کالا در مرز تعیین شده )
* DDU : تحویل کالا در محل تعیین شده در مقصد بدون ترخیص و بدون پرداخت حقوق گمرکی آن
* DDP : ترخیص کالا برای ورود بعهده فروشنده می باشد. (تحویل کالا در انبار خریدار یا گمرک مقصد و پرداخت تمام حقوق و عوارض مربوطه)
2- مناطق آزاد تجاری (FREE TRADE ZONE)
مناطق آزاد تجاری عبارت از نواحی محصور و حفاظت شده ای است که معمولاً در کنار سواحل دریاها و یا مناطقی که از جهت حمل و نقل سریع کالاها دارای امتیازات و تسهیلات ویژه ای می باشد ایجاد می گردد.
سازمان UNIDO وابسته به سازمان ملل متحد مناطق آزاد تجاری را اینگونه تعریف می کند : «مناطق آزاد تجاری عبارتست از محرکه ای در جهت تشویق صادرات صنعتی»
3- تجارت متقابل (Counter trade) :
تجارت متقابل قدیمی ترین شیوه مبادلات تجاری است. در این نوع معاملات معمولاً قراردادها و مقاوله نامه هایی بین دو دولت انجام می پذیرد و بانکهای مرکزی دو دولت با افتتاح حساب های ویژه نسبت به عملیات تجاری و مالی اقدام می کنند.
شیوه های مهم تجارت متقابل عبارتند از :
الف: معاملات دو جانبه (فروشنده خریدار) در اینگونه معاملات فروشنده یا صادرکننده در ازاء کالائی که به طرف دیگر می دهد صد در صد کالا دریافت می کند.
ب: معاملات سه جانبه ( فروشنده واسطه خریدار)
ج : همکاری صنعتی (Buy Back) : در این روش یک طرف ماشین آلات و دانش فنی و امکانات تولید یک محصول را در اختیار دیگری قرار می دهد و طرف دیگر تعهد مـی کند پس از بهره برداری برای یک دوره زمانی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه
قسمتی از متن .doc :
عوامل موثردرتوسعه کشاورزی
بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای در ساختار اقتصادی کشور برخوردار است بطوریکه این بخش با تمرکز بیش از 20درصد جمعیت فعال کشور نزدیک به 14 درصد تولید ناخالص داخلی را تولید می نماید.
از سوی دیگر وجود امکانات بالقوه خدادادی در کشور از جمله زمین های قابل استفاده و منابع آب غنی ، نیروی کار فراوان و ... نهایتأ وجود طیف گستره آب و هوایی شرایط مساعدی را برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کرده است.
بدیهی است که این بخش جهت بکارگیری مطلوب از امکانات و مزیت های فوق و جلوگیری از اتلاف منابع نیاز به اصلاح ساختار سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه و حمایت بخش کشاورزی ، بالا بردن سطح مدیریت و ارتقاء سطح تکنولوژی و آموزش نیروی انسانی دارد و این امر هم صرفأ از طریق سرمایه گذازی دولتی امکان پذیر است . زیرا که سرمایه گذاری دولتی به لحاظ نظری اگر در زمینه فعالیت های تولیدی باشد بعنوان جایگزین قدرتمند برای بخش خصوصی عمل می کند و مانع رشد بخش خصوصی است ولی اگر در حیطه کالاهای عمومی باشد بعنوان بخش مکمل برای سرمایه گذاری خصوصی بوده و این امر یک ضرورت در جهت توسعه فعالیت کشاورزی و حفظ اشتغال در بخش و ماندگاری آنها در روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها را در پی خواهد داشت.
بدیهی است که این بخش جهت بکارگیری مطلوب از امکانات و مزیت های فوق و جلوگیری از اتلاف منابع نیاز به اصلاح ساختار سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه و حمایت بخش کشاورزی ، بالا بردن سطح مدیریت و ارتقاء سطح تکنولوژی و آموزش نیروی انسانی دارد و این امر هم صرفأ از طریق سرمایه گذازی دولتی امکان پذیر است . زیرا که سرمایه گذاری دولتی به لحاظ نظری اگر در زمینه فعالیت های تولیدی باشد بعنوان جایگزین قدرتمند برای بخش خصوصی عمل می کند و مانع رشد بخش خصوصی است ولی اگر در حیطه کالاهای عمومی باشد بعنوان بخش مکمل برای سرمایه گذاری خصوصی بوده و این امر یک ضرورت در جهت توسعه فعالیت کشاورزی و حفظ اشتغال در بخش و ماندگاری آنها در روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها را در پی خواهد داشت.
منظور از سرمایه گذاری دولت در امور زیربنایی در بخش کشاورزی شامل:
1- تسطیح اراضی و زهکشی در سطوح مزارع ، بهبود شبکه های سنتی توزیع و بهره برداری از منابع آب و خاک و تنظیم مناسب برای آن
2- سرمایه گذاری لازم در امر تحقیق ، آموزش و ترویج و توسعه آنها در روستاها زیرا شرایط نوین کشاورزی ایجاب می کند که واحدهای تولیدی با بهبود مدیریت مزارع خود در جهت استفاده بهینه از منابع ، نهاده ها و ماشین آلات و کاهش هزینه های تولید گام بردارند و در این راه تحقیق ، آموزش و ترویج در حقیقت کلید ادامه حیات بهره برداران در آینده خواهند بود.
3- ایجاد امنیت ، حمایت و تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش
4- برقراری نظام تامین اجتماعی و خدمات بهداشتی و درمانی در قطب های تولیدی کشاورزی
5- اتخاذ سیاست های مناسب اقتصادی ، اعم از سیاست های قیمت گذاری منطقی (هزینه تولید+ سود تولید کننده) تامین نهاده های مورد نیاز بخش ، بازاریابی و بیمه محصولات کشاورزی و همچنین تقویت بورس محصولات کشاورزی و توسعه آن
6- ارائه برنامه های هماهنگ و منسجم در زمینه بهره برداری از زمین های زیر کشت با توجه به قابلیت های منطقه و ارشاد کشاورزان به پیروی از برنامه های مذکور
7- سرمایه گذاری و برنامه ریزی در ایجاد زنجیره تولید کالاهای کشاورزی ، عملیات صنایع تبدیلی و تکمیلی بازاریابی ، بسته بندی برای صادرات یا مصرف داخلی
8- تعریف مجدد از وظایف کمسیون ها و نهادهایی که بطرق مختلف عهده دار کنترل و تنظیم بازار تولید و مصرف کالاهای کشاورزی می باشد . بدین منظور نحوه عمل بصورتی تغییر یابد که بجای تداوم حضور همه جانبه دولت ، مقدمات اسقرار ساز و کار بازار فراهم گردد.
منظور از سرمایه گذاری دولت در امور زیربنایی در بخش کشاورزی شامل:
1- تسطیح اراضی و زهکشی در سطوح مزارع ، بهبود شبکه های سنتی توزیع و بهره برداری از منابع آب و خاک و تنظیم مناسب برای آن
2- سرمایه گذاری لازم در امر تحقیق ، آموزش و ترویج و توسعه آنها در روستاها زیرا شرایط نوین کشاورزی ایجاب می کند که واحدهای تولیدی با بهبود مدیریت مزارع خود در جهت استفاده بهینه از منابع ، نهاده ها و ماشین آلات و کاهش هزینه های تولید گام بردارند و در این راه تحقیق ، آموزش و ترویج در حقیقت کلید ادامه حیات بهره برداران در آینده خواهند بود.
3- ایجاد امنیت ، حمایت و تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش
4- برقراری نظام تامین اجتماعی و خدمات بهداشتی و درمانی در قطب های تولیدی کشاورزی