پاورپوینت اوقات فراغت: پردیس های دانشگاه و اجتماعات
جامعه کوچک چیست؟
تئوری فراغت جدی
گروه دانشجویی و گروه اجتماعی
تئوری مشارکت
تفریح در جامعه کوچک
کاوش تفریحات پردیس دانشگاهی
برنامه های تفریح دانشگاه
کشف فرصت ها: اجزای تفریحات پردیس دانشگاهی
ورزش تفریحی
آمادگی جسمانی
سفرهای برون دانشگاهی
برنامه های دانشجویی
فراغت انگیزشی
باشگاه ها و سازمان های دانشجویی
درگیر شدن در فرصت های شغلی و دواطلبی پردیس دانشگاه
اجتماع خود را پیدا کنید
کشف فرصت ها در تفریحات اجتماعی
سهیم شدن در حال حاضر و آینده
***
چه چیزی باعث افتخار مردم به یک سازمان می شود؟
اغلب احساس تعلق یا وابستگی است. احساس وابستگی را می توان در روش های مختلفی مانند کسب لذت از زمان صرف شده در فعالیت های فراغتی به دست آورد.
احساس تعلق یکی از جنبه های مهم از یک جامعه کوچک و بخش جداناپذیری از تفریحات اجتماعی است.
ما دارای یک حس ارزش گرایی، فردگرایی، پذیرش در داخل دانشگاه و فعالیت های تفریحی اجتماعی هستیم، این وابستگی ها به ما اجازه می دهد که روابط منحصر به فردی را که در جامعه کوچک تشکیل می شوند، توسعه دهیم.
جامعه کوچک چیست؟
جوامع کوچک اغلب دنیای مینیاتوری نامیده می شوند.
بنابراین، دنیای مینیاتوری یک جامعه کوچکی است که در آن زندگی می کنیم و به زندگی روزمره ما اشاره دارد. این جهان کوچک ممکن است از دوستان، گروه های اجتماعی، باشگاه ها و گروه تفریحی تشکیل شده باشد.
تئوری فراغت جدی:
تئوری فراغت جدی در ارتباط با مفهوم گروه های اجتماعی کوچک است و پیگیری متدولوژیکی یک آماتور یا فعالیت داوطلبانه است که شرکت کنندگان، زندگی خود را در مهارت های خاص، دانش و تجربه مرتبط با تفریحات دنبال می کنند. افراد با شرکت در فراغت جدی، به گروهشان احساس تعلق می کنند و یک اجتماع کوچک را تشکیل می دهند. مانند دوندگان ماراتن
در بسیاری از زمان ها، فراغت جدی مردم را از گروه ها و سنین مختلف بر اساس علایق مشترک گرد هم می آورد و منجر به تشکیل یک گروه کوچک اجتماعی می شود.
درباره پیش و بعد رفتن به دانشگاه خود فکر کنید.
** دوستان شما چه کسانی بودند؟
** آیا دوستان شما همان افراد قبلی هستند یا دوستان دیگری به شما اضافه شده اند؟
تغییرات دیگر در جامعه شما می تواند شامل شغل جدید، شروع روابط جدید و انتقال به مکان جدید باشد
دنیای کوچک شما چه دنیایی است؟
گروه دانشجویی و گروه اجتماعی:
تیم های ورزشی، ورزش ها باشگاهی، گروه های دارای علایق خاص، انجمن های برادری و بانوان، نمونه هایی از جامعه دانشجویی است. این جوامع علاوه بر داشتن قوانین رسمی و غیررسمی، خودشان دارای هویت و ارزش هستند. زندگی دانشجویی بیشتر از رفتن به کلاس یادگیری یک کتاب درسی است.
بخش مهمی از تجربه دانشگاهی، یادگیری درس های زندگی و بخشی از جامعه بودن است.
حس یک جامعه دانشجویی به عنوان یک فرد ارزشمند پذیرفته شدن در جامعه و بهبود کیفیت فردی در زندگی اجتماعی پردیس دانشگاهی است.
تئوری مشارکت :
برادری و دوستی نمونه های اولیه ای از جامعه کوچک است.
یک جزء کلیدی از زندگی یونانی، ایجاد یک جهان مینیاتوری منحصر به فرد، قوانین و فعالیت های اجتماعی است. تئوری مشارکت دانشجویان اشاره به کمیت و کیفیت انرژی حسمی و روانی دارد که دانشجویان برای تجربیات دانشگاهی روی آن سرمایه گذاری می کنند. این نظریه عنوان می کند که دانشجویان بیشتر در گیر آن دسته از فعالیت های تحصیلی و دانشگاهی هستند که باعث توسعه روانی – اجتماعی آنها از طریق ورزش می شود.
ترک دانشگاه در بین دانشجویان درگیر زندگی یونانی کمتر است.
***
مهمترین جنبه تئوری مشارکت دانشجو این است که دانشجویان درگیر در فعالیت ها دارای تجارب مثبت و تکامل هستند.
*****
در نتیجه؛ افزایش مشارکت در جوامع کوچک باعث انسجام جامعه دانشجویی می شوند. پردیس های دانشگاهی پر از فرصت هایی برای تبدیل شدن به جوامع کوچک هستند.
تفریح در جامعه کوچک:
جوامع کوچک، جهانی هستند که به طور مناسب در درون جهان بزرگ تری قرار دارند. پردیس های دانشگاهی جامعه کوچک به عنوان یک جهان در درون خود قرار دارند.
مشابه پردیس های اجتماعی، تفریحات اجتماعی شامل جامعه کوچک هستند. باشگاه های ورزشی، گروه های اجتماعی، خانواده، همسایگان، دوستان و دیگر گروه های تفریحی شامل جوامع کوچک می شوند.
البته جوامع کوچک به ورزش محدود نمی شوند. می توان با جوامع کوچک در تمام جنبه تفریحات اجتماعی فعالیت کرد. مانند: باشگاه باغبانی تا سازمان های مذهبی
کاوش تفریحات پردیس دانشگاهی:
تعداد زیادی از دانشجویان از دانشگاه بدون استفاده کامل از فرصت های تفریحی موجود در دانشگاه، فارغ التحصیل می شوند.
کارامدترین راه برای پیدا کردن مراکز تفریح دانشگاهی، استفاده از اینترنت است. پردیس دانشگاهی معمولاً مراکز تفریح خود را از طریق وب سایت، اعلامیه و تعیین زمان بندی آن اعلام می کنند.
امور دانشجویی، فهرستی از فعالیت های «زندگی دانشجویی» یا «برنامه های دانشجویی» را که در وب سایت دانشگاه اعلام می شوند، ارائه می کند.
دانلود گزارش کارآموزی شرکت تارابگین
( بازیافت سرباره حاصل از کوره بلند ذوب آهن اصفهان )
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 17
مقدمه شرکت تارابگین
از آنجایی که نگرش صحیح به مباحث انرژی و بهره گیری مفید از آن امروز ذهن صنعتگران را به خود مشغول نموده به جرات می توان بیان کرد که عایق و به طور جامع صنایع تولید کننده عایق توانسته است تا حد بسیاری در نیل به این هدف روششن یاریگر مجموعه صنعت کشور باشند .
امروز یکی از مهمترین و بارزترین صنایعی چون پالایشگاهها ، نیروگاهها ، کارخانه های تولید سیمان ، پتروشیمیها ، صنایع خودرو سازی ، ساختمان و تاسیسات خانگی مبحث عایق بوده که با استفاده از آن می توان فرایند اتلاف انرژی را کنترل کرد .
شرکت تارابگین با هدف بازیافت سرباره حاصل از کوره بلند ذوب آهن اصفهان و همچنین تامین بخشی از نیازهای این مجموعه توسط شرکت معتر اتریشی VOEST- ALPINE در منطقه صنعتی ذوب آهن در قطعه زمینی با مساحت چهل هزار متر مربع احداث گردید که پس از نصب ماشین آلات و آموزش پرسنل در کشور اتریش رسماً از سال 1357 به بهره برداری رسید .
این مجموعه از بدو سرمایه گذاری تا سال 1373 تحت پوشش شرکت ملی فولاد بوده که از ان سال در راستای سیاست خصوصی سازی دولت محترم به شرکت تکادو که خود از طلایه داران و پیشروان این جریان بوده واگذار گردید . از آن زمان تا به امروز توانسته ایم توجه کارخانجات و شرکت های داخلی و خارجی بسیاری را به خود جلب کنیم . نگرش کلی و اساسی ما بر تامین کمی و کیفی نیازمندیهای صنایع مختلف بوده که در این راه تخصص و فن آوری را خدمت گرفته ایم .
در حال حاضر با مجموعه ای در حدود یکصدو بیست نوع محصول متنوع با هفت خانواده همگن در خدمت چرخهای صنعت و توسعه میهن عزیزما ایران هستیم .
سخنی از مدیر شرکت تارابگین
شریاط اقتصادی در کشورمان ایجاب می نماید که افزایش کارائی کل شرکت افزایش قابلیت رقابت و تسخیر بازار به عنوان اهداف کلان در دستور کار مدیران قرار گیرد .
بنابراین شناخت بایدها و نبایدهای این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و دستیابی به یک بنگاه اقتصادی ایده آل کخ بتواند ضمن احترام و اعتقاد متقابل بین افراد کل شرکت ، خود رهبری و مشارکت فراگیر را توسعه بخشد ، همانا توجه داشتن به :
مشتری و ارضاء نیاز و کسب رضایتمندی او تهیه و تدوین آیین نامه ها و احرای استانداردها در جهت ارتقاء کیفیت تولید بهسازی مستمر و تمرکز بر فرایندها به منظور خلق مزیتهای خاص بهینه کردن نقطه سربه سر با کاهش استراتژیک هزینه ها و تعیین قیمت تمام شده هدف تحویل به موقع و توجه به کار گروهی با استقرار نظام پیشنهادات .تقویت روحیه و احساس غرور بین همکاران با تشکیل هسته های تحول و تاثیر تصمیم سازیهای منتج از ان ، در تدوین استراتژی شرکت می باشد که به عنوان خط مشی در سر لوحه فعالیتهای شرکت تارابگین قرار داشته و دنبال می شود .سرباره
به منظور تولید آهن ابتدا سنگ معدن آهن که شامل ترکیبات اکسید آهن ، منگنز، کلسیم و سیلیکاتها می باشد . پس از حمل به کارخانه ذوب اهن طی مراحلی به صورت آگلومره در می آید . پس از شارژ آگلومره در کوره بلند آهک به ان اضافه می شود . همچنین در این مرحله کک هم اضافه شده که نقش گرما زائی فرایند را دارد و عملیات اصلی که همان احیاء آهن می باشد را انجام ی دهد .
پس از طی این پروسه در کوره بلند ، آهن ذوب شده از قسمت پایین کوره خارج شده و از قسمت بالای آن ذوب سرباره خارج می گردد . این ذوب در پاتیلهای 20 تنی به کارگاه سرباره منتقل شده و در وانهای مخصوصی که تزریق جت آب دارد تبدیل به رسباره جامد می شود که این سرباره جامد به عنوان مواد اولیه به شرکت تارابگین حمل می گردد .
با توجه به نیازهای اساسی صنایع و مصرف کننده گان ، شرکت تارابگین عایقهای حرارتی و صوتی خود را از سرباره کوره بلند ذوب آهن می نماید .
مزیت ویژه و اصلی تولیدات این شرکت در مقایسه با دیگر عایقهای مشابه را می توان چنین عنوان نمود که با عنایت به جریان صنعتی تولید سرباره در ذوب آهن به عنوان ماده اصلی عایقهای تارابگین دارای آنالیز شیمیایی نسبتاً ثابتی بوده که خصوصیت ثبات در عناصر تشکیل دهنده باعث تولید محصولاتی با حداقل تغییرات شده است .
دانلود گزارش کارآموزی نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 39
«فهرست مطالب»
مقدمه
فصل اول :
تاریخچه تاسیس واحد
آشنایی با مکان کارآموزی
فصل دوم :
روابط عمومی پل ارتباطی با پل اسقاطی
مقدمه ای بر روابط عمومی
رسالت تبلیغ در روابط عمومی
تعریف روابط عمومی
وظایف روابط عمومی
ویژگی روابط عمومی کارآمد
نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی
نمودار تشکیلاتی مصوب اداره کل روابط عمومی
جایگاه مدیریت در روابط عومی
شرح وظایف مصوب اداره کل روابط عمومی
مدیریت و فساد اداری و نقش روابط عمومی
اداره ارتباطات
اداره اطلاع رسانی و تبلیغات
فصل سوم :
عملکرد دفتر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
فصل چهارم :
روابط عمومی کردن یا روابط عمومی بودن
فصل پنجم :
آزمون و آموخته ها
نتیجه گیری
پیشنهادات
آدرسها و شماره های موردنیاز
مقدمه :
روابط عمومی پل ارتباطی بین دانشگاه و مردم به فعالیت می پردازد.
در این گزارش کارآموزی سعی شده است به نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی که از جمله اهدافش برقراری ارتباط با ارباب رجوع، ارگانها، سازمانها، ادارات و دیگر نهادهای رسمی و غیررسمی می باشد و نیز با همکاری دوایر مختلف به عنوان بازوی اجرای توانمند محسوب می شود، می پردازیم، تهیه، تنظیم و انعکاس اخبار دانشگاه به رسانه های گروهی اعم از صدا و سیما، جراید کشوری و محلی، برگزاری مراسم، همایشها، سخنرانی ها، چاپ جزوات، نشریات، عملکردهای سالانه، تبلیغات در سطح شهر به مناسبتهای مختلف، شرکت در مراسم ملی، مذهبی شهر و ... از فعالیتهای این دفتر می باشد.
کار اصلی من در این سازمان ارتباط است.
من در این مدت توانستم یک شناخت کامل از تمامی کارهای این قسمت به دست بیاورم.
در این گزارش یک توضیح درباره آشنایی با روابط عمومی، وظایف، اهداف و ... آن به صورت مختصر و مفید بیان شده است.
با تشکر از استاد عزیز خود جناب آقای شکراللهی
فصل اول :
تاریخچه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
با توجه به سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر گسترش هرچه بیشتر اندیشه و فراهنگ در جای جای کشور به همت جمعی از علاقمندان و اهالی خیر شهرستان حاج آقای مرسلی نماینده وقت مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین منطقه در جهت نیل به اهدافی چون ارتقاء سطح دانش وفرهنگ منطقه، ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت همه جانبه در بالا بردن آموزش عالی و پژوهشی و همچنین نیروی انسانی متعهد و متخصص موردنیاز، نخستین گامهای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در سال 1368 برداشته شد. و به صورت عملی در مهر ماه 1369 با جذب تعداد 85 دانشجو در مقطع کارشناسی ادبیات فارسی آغاز به کار نمود و اینک با پیمودن راهی پرفراز و نشیب به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی استان در زمینه اعتلای فرهنگی و علمی کشور قدم بر می دارد.
آشنایی با مکان کارآموزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر :
دفتر روابط عمومی در تمام مراکز اداری، بازوی اجرائی قدرتمندی محسوب می شود، دفتر روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در جهت سرویس دهی و ارائه خدمات اداری فرهنگی دانشجویان فعالیت می نماید. این دفتر درخصوص جمع آوری اطلاعات، آمار و اخبار واحد و انتشار آنها، تنظیم سخنرانی و مراسم مختلف و مصاحبه های تلویزیونی و رادیوئی تهیه مطبوعات، انتشار و توضیع بروشورهای اخبار و اطلاعات واحد، جهت آگاهی معاونین، مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان، تنظیم برنامه و انعکاس برگزاری مراسم مختلف به مطبوعات و صدا و سیما و نیز مطالعه جراید و نشریات مهم به صورت روزانه و استخراج مطالب اساسی برای نصب آنها در تابلو، انجام کلیه امور مطبوعاتی، تهیه و توزیع مطبوعات و نشریات از جمله کارها و وظایف روابط عمومی می باشد.
این حوزه دانشگاه از سه بخش مختلف تشکیل یافته است که عبارتند از :
1 ) دفتر روابط عمومی ؛
2 ) واحد تبلیغات ؛
3 ) واحد سمعی و بصری.
1 ) دفتر روابط عمومی :
از فلسفه وجودی دانشگاه از طریق کلیه اموری که مربوط به روابط عمومی است انجام می گیرد و عمده ترین وظیفه آن آگاهی دادن به جامعه از فلسفه وجودی دانشگاه از طریق رسانه های گروهی و برنامه های تبلیغاتی و انتشاراتی می باشد یک نفر به عنوان کارشناس روابط عمومی در این دفتر انجام وظیفه می نماید.
2 ) واحد تبلیغات :
این قسمت از روابط عمومی دارای امکانات پارچه نویسی، خطاطی روی کاغذ و طراحی می باشد که در مناسبتهای مختلف از امکانات آن استفاده می گردد در این بخش یک نفر مشغول به کار است و کار خطاطی دانشگاه را انجام می دهد.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 26
آشنایی با عناصر گوناگون آمیخته های تبلیغات
چکیده :
تبلیغات ، بعد از ارتباطی استراتژی بازاریابی است . ارتباط عملی فراتر از ارائه اطلاعات ( ارسال اطلاعات ) است . ارتباط موثر هنگامی برقرار میشود که شخص اطلاعات درستی دریافت و تحلیل کند . بنابراین ارتباط باید به عنوان فرآیندی که دارای عوامل متعدد است نگریسته شود .
گام اول دربسط وگسترش یک استراتژی موثر بازاریابی ، تشخیص مخاطب هدف است . تشخیص وتحلیل مخاطب هدف عملی است چون مخاطب مورد نظر روی آمیخته ابزارهای تبلیغات زمان ارتباط ، پیام ارسالی و تعداد بیشماری از سایر عوامل دخیل در یک استراتژی تبلیغات تاثر میگذارد .
شرکت های زیادی نیاز به بسط و ایجاد استراتژی های تبلیغات را مورد توجه قرار داده اند . پاسخی که مدیریت از مخاطبان هدف خود در بازار میگیرد ، تعیین کننده اهداف برنامه تبلیغات خواهد بود .
سلسله مراتب مدل تاثیر در تعیین این که آیا اهداف باید به صورت پاسخ فروش یا پاسخ به ارتباط مطرح شوند ، ازارزش ویژه ای برخوردار است . یکی از جوانب توجه به اهداف تبلیغات بر این نکته مبتنی است که آیا استراتژی برای آگاه دادن ، تشویق و ترغیب و با یادآوری طرح ریزی شده است یا خیر ؟ مقدار بودجه در نظر گرفته شده برای تبلیغات از صنعتی تا صنعت دیگر و یا از مارک و محصولی خاص تا محصولی دیگر متفاوت است . عوامل ایجاد تفاوت در سطوح گوناگون بودجه عبارتند از : کانال ، تناوب ابداع محصول و تغییر شکل آن ، تعداد و وجود مشتریان ، پیچیدگی واحدهای تصمیم گیری ، درجه استاندارد بودن محصول یا خدمت ، مقدار آگاهی مصرف کنندگان از فواید کالا یا خدمت و تناوب زمان خرید .
روش های گوناگونی برای تعیین بودجه تبلیغات مورد توجه قرار میگیرند . روش های معمول عبارتند از درصد فروش ، اهداف و وظایف و تساوی رقابتی .
مقدمه :
تبلیغات یکی از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی یک شرکت محسوب میشود . فعالیت های مرتبط Promotion نقشی کلیدی در برقراری ارتباط بین بازار هدف و استراتژی اتخاذ شده ایفاد می کنند . به همین دلیل ، برنامه های تبلیغاتی سازمان باید به گونه ای طراحی شوند که استراتژی رقابتی کلی سازمان را مورد حمایت قرار داده و به همین دلیل باید با تصمیمات مرتبط با قیمت گذاری نیز تعاملی پایدار ایجاد کند .
Promotion واژه ای است که در طول زمان معانی گوناگونی به خود گرفته است . ریشه این کلمه در زبان لاتین به معنای حرکت به سمت جلو بوده ، اما در تعریفی دیگر اخیرا" بدین گونه معنا شده است : " برنامه ای تحت کنترل و کامل از ارتباطی برقرار شده بین روش ها و ابزار که برای ارائه و معرفی یک شرکت و محصولاتش به مشتریان بالقوه در کنار یکدیگر قرارداده شده اند . " تبلیغات جنبه وظیفه ای ارتباط در بازاریابی را به عهده دارد . حال آنکه ارتباط چیزی بیش از ارائه اطلاعات است . ارتباط زمانی موثر محسوب میشود که افراد ، پیام ارسالی را به خوبی درک کنند و پاسخی مناسب ابراز دارند .
استراتژی تبلیغات از طریق آگهی ، تبلیغات و روابط عمومی ، فروش شخصی و پیشبرد فروش جنبه عملی به خود میگیرد .
تبلیغات آگاهی دهنده ، مشوق و یادآوری کننده است . به کمک تبلیغات و ابزار تبلیغاتی است که برای مثال ، یک فروشگاه از ارائه تخفیف ویژه خبر میدهد و مکان ، زمان وسایر تسهیلات ارائه شده برای خرید ( مثل استفاده از کارت های اعتباری ) را به اطلاع مشتریان بالقوه خود میرساند . با کمک تبلیغات و ارتباطات مفید آن میتوان مشتریان بالقوه را به خرید کالا تشویق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه
قسمتی از متن .doc :
تحقیق درباره عوامل تأثیر گذارمبلغان بر جوانان
فرمت فایل :word( قابل ویرایش) تعداد صفحات: 17 صفحه
تحقیق درباره
کلمه کلیدی: تحقیق درباره عوامل تأثیر گذارمبلغان بر جوانان , عوامل تأثیر گذارمبلغان بر جوانان , عوامل تأثیر گذارمبلغان , تحقیق درباره مبلغان ,
توضیح کوتاه: این تحقیق درباره عوامل تأثیر گذارمبلغان بر جوانان می باشد
قیمت : 3300
مبلغ می تواند در اینجا به معنای عام آن بکار رود و همه مبلغین را اعم از والدین، مربیان ، روحانیون و ... را شامل شود که ایشان درامر تبلیغ یک سری عوامل تأثیر گذار ومثبت بر جوانان دارند ویک سری عوامل منفی و باز دارنده که در اینجا به برخی از آنها اشاره می شود.
عوامل مثبت وتأثیر گذار1:
1. ایمان مبلغ ومؤمنانه بودن
2. آگاهی مبلغ و حکیمانه بودن تبلیغ
3. خیر خواهی مبلغ وصادقانه بودن تبلیغ
4. استمداد از خداوند وتوسل به اولیای دین
5. بهره برداری ازعوامل مشروع و مؤثر ومورد علاقه نسل جوان
عوامل منفی وبازدارنده2:
1. ضعف ایمان
2. ضعف آگاهی مکتبی وارائه چهره ای ناموزون وغیر منطقی از مکتب
3. ضعف آگاهی نسبت به مخاطب و عدم رعایت شرایط سنی، تحصیلی ، محیطی وروانی مخاطب
4. ضعف آگاهی از شرایط تبلیغ و شیوه های مؤثر آن . چنانکه قرآن کریم می فرماید: « واتو البیوت من أبوابها»
5. ضعف آگاهی ازتوطئه های تبلیغی دشمنان
6. خصلت های شخصیتی منفی
صفات مبلغ از دیدگاه قرآن وروایات:
1. آگاهی:
مبلغ باید هدف از تبلیغ را به خوبی بشناسد تا بتواند در راه رسیدن به آن قدم بردارد.
قل هذه سبیلی أدعوا الی الله علی بصیرة أنا ومن اتبعنی
بگواین راه من است همراه با پیروانم با بصیرت وآگاهی کامل، همه را به سوی خدا دعوت می کنیم.( یوسف /108 )
2. مؤمن به هدف و با اراده3:
مبلغ باید آنقدر به هدف خود ایمان داشته باشد که همچون خضر در حالت گرسنگی وتشنگی رسالت خویش راانجام دهد.
استطعما أهلها فابوا أن یضیفوهما فوجدا فیها جداراً یرید أن ینقض فأقامه
حضرت موسی و خضر (وارد قریه ای شدند در حالیکه گرسنه بودند) واز مردم آنجا خواستند که به ایشان غذا دهند ولی آنها ازمهمان کردن ایشان خودداری کردند(با این حال ) آنها در آنجا دیواری یافتند که می خواست فرود آید پس آن را بر پاداشتند (تعمیرش کردند وبی وفائی مردم وترک پذیرائی در اراده آنها اثر نگذاشت) . ( کهف/ 77 )
نبی مکرم اسلام خطاب به عمویشان می فرمایند: عموجان اگر خورشید را در دست راست من وماه رادردست چپ من بگذارند هرگز از رسالت خویش دست بر نخواهم داشت .
3. اخلاص و پرهیز از حب وبغض4:
مؤثر واقعی خداونداست واگر تبلیغ به خاطر خدا انجام گیرد بردلها اثر خواهد گذاشت.