لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 72
ریشه ها و پیامدهای فساد مالی
نام استاد: سر استاد موسی خانی
پژِوهشگران: مهسا پازیار – زهره محمودی
دانشکده امور اقتصادی
فصل اول
فساد مالی
تعاریف و گونه های فساد مالی
عوامل مستقیم و غیر مستقیم موثر بر فساد و مالی
پیامدهای فساد مالی
جایگاه نسبی اانشاز تغییر جامعه در یک نظام فاسد
دولت رانتی و فساد اقتصادی
راهبردهای مبارزه با فساد مالی
اجرای توافقین اصلاحی
سخن آخر
فصل دوم
فساد مالی در ایران
اقتصاد غیر رسمی سایه ای در ایران
بررسی علل در ریشه های فساد مالی و اقتصادی در ایران
ساختار سنتی اقتصاد ایران
منشاء رانت ها در اقتصاد ایران
نقش مسلط دولت در اقتصاد
روند تاریخی مداخله دولت در اقتصاد ایران
انحصارات
انحصارات/ مقدمه وتعریف
انحصارهای دولتی و مداخله دولت
شرکت مصی دولتی
عوال موثر بر عملکرد در شرکت های دولتی در ایران
موسسات انتفاعی وابسته به دولت
بانک ها
پیامدهای دخالت دولت در فعالیت های اقتصادی
غیر واقعی شدن بودجه و برنامه های دولت
تعصیف بخش خصوصی
تحدید رقابت
عدم کارایی در اقتصاد
عدم نظارت موثر
فراگیر شدن مفاسد مالی و اقتصادی
عدم کارایی نیروی انسانی
فساد مالی یک پدیده پیچیده, چند بعدی و دارای علل و آثار چند گانه است که در شرایط مختلف, نقش و نمودهای متفاوتی پیدا می کند.
دامنه تعریف فساد مالی از اصطلاح گسترده سوء استفاده از قدرت عمومی وفساد اخلاقی تا چار چوب محدود حقوقی آن به عنوان عمل رشوه خواری یک مامور دولتی در تغییر است.
تعاریف و گونه های فساد مالی
پژوهشگران فساد مالی را به عنوان یک رابطه خاص حکومت به جامعه تعریف می کنند و بین فساد سیاسی و فساد اداری و نیز فساد کاربردی وفساد نا کارکردی تفاوت قایل می شوند. و فساد مالی را به عنوان یک ساز و کار نشت از با یا توزیع مجدد رو به پایین دسته بندی کرده اند.
تعریف کارکردی فساد مالی که توسط بانک جهانی, سازمان بین المللی شفافیت مالی ومراجع دیگر ارائه شده عبارتست از « سوء استفاده از قدرت عمومی برای کسب منافع خصوصی»
با توجه به تعریف فساد مالی به عنوان یک رابطه خاص حکومت جامعه فساد مالی در دو زمینه کنش و واکنش بین حکومت و جامعه در صحنه ملی وعرصه بین المللی ظهور پیدا می کند. در عرصه بین المللی باجهانی شدن بازارها, فرصت تبانی ومعاملات پنهانی بین بازیگران گوناگون غیر حکومتی غیر حکومیت و دولت های میزبان و همچنین نمایندگان آنها گسترش یافته به عنوان مثال: شرکت های چند ملیتی به خرید امتیازها یا به چنگ آوردن پروژه های برتر وانحصارات بادرت می کنند و برای فرایده ها,معاملات وقراردها رشوه پرداخت می کنند. و اغلب پروژهای عمرانی را در قبال پیشنهاد یک
دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت تعاونی مرزنشینان باجگیران
دوره کارشناسی ناپیوسته حسابداری
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 46
فهرست
مقدمه
فصل 1 )
تاریخچه مرزنشینان خراسان
تاریخچه شرکت تعاونی مرزنشینان باجگیران
محل فعالیت کارآموزی
مساحت محل کارآموزی
تعداد پرسنل
موضوع شرکت
نوع فعالیت
انواع خدمات
مالکیت در اقتصاد شرکت
ترکیب مدیران
اهداف شرکت
کلیات تشکیل شرکت های تعاونی
تغییرات سرمایه در شرکت های تعاونی و نحوه ثبت حسابداری آنها
تقسیم سود در شرکت تعاونی
چارت سازمانی شرکت
فصل 2 )
گزارش فعالیت های انجام شده در مدت کارآموزی
گزارش فعالیت ها به صورت روزانه
گزارش فعالیت ها به صورت هفتگی
گزارش فعالیت ها به صورت ماهانه
سیستم حسابداری شرکت
نرم افزار حسابداری شرکت
ارزیابی بخش های مرتبط با فعالیت کارآموزی
فصل 3 )
نتیجه گیری
پیشنهادات
ضمائم و پیوست ها
مقدمه :
تعاون پایه و اساس زندگی اجتماعی است . در اصطلاح لغوی تعاون به معنای کمک و همکاری ، تشریک مساعی در رفع نیازمندیهای همگانی می باشد که در بالاترین حد خود به عنوان یک سازمان اجتماعی بالاترین حد تفکر نوع دوستانه را پدیدار می نماید و تجلی کار آن نهضت تعاون جدید است که با تلاش های پیگر و انسان دوستانه افرادی همچون رات اون ، دکتر ویلیام کینگ از انگلستان و سن سون و چارلز فوریه از فرانسه و هزاران تلاشگر دیگر در واکنش به نابسامانی های ناشی از نظام صنعتی صورت گرفت ، و بالاخره در انگلستان تشکیل شرکت تعاونی پیشگامان عدالتخواه را چندین نقطه عطفی که نهضت تعاون را به عنوان نوعی مکتب اجتماعی ، اقتصادی با اصول و آرمان های مشخص ثبت نمود .
تاریخچه مرزنشینان خراسان :
خراسان با مساحت 313000 کیلومتر وسعت ، برزگترین استان کشور می باشد که از طرف شمال شرق کشور 750 کیلومتر مرز مشترک ،کشورهای افغانستان و ترکمنستان را دارا است .
در قدیم الایام به لحاظ فرار داشتن مسیر جاده ابریشم خراسان ازاهمیت ویزه ای در زمینه تجارت و صادرات مرزی برخوردار بود .
مرزنشینان این مناطق بخاطر برخورد با کاروانها و بازرگانان ، با ملیت و معاشرت و فرهنگ های متفاوت و متمایز ملل آشنایی یافته اند ، لذا از شخصیت ویژه و با ثباتی و حتی متمایز برخوردارند و علی رقم محرومیت و استضعاف و کمبود امکانات رفاهی صرفاً به لحاظ عرق میهن دوستس و عزت و رمزداری از این مناطق گاهاً با آب و هوای نامناسب و متغیر سکنی گزیده و روزگار را سپری می کنند .
مرزنشینان با زندگی در این مناطق وسوسه عده ای سود جو و دنیا پرست که با تشکیل باندهای درون مرزی و برون مرزی با عوامل غیر بوهی به امر قاچاق اشتغال دارند مبارزه و به لحاظ تداوم و تحکیم مقابله به مثل با آنان مبادلات مرزی مشروع را کار خود دانسته و با اختصاص سهمیه ارزی برای مرزنشینان بسترسازی مناسبی برای کسب و کار قاونونی و شرعی از اشتغال زایی مثبت و سازنده فراهم نموده است .
همانطور که از سالیان دور در سایر استان ها طرح مبادلات مرزی به اجرا در آمده بود ، با پی گیری های استانداری محترم استان خراسان درسال 1377 سهمیه ارزی مرزنشینان خراسان برقرار گردید و حسننظر مدیریت محترم اداره کل تعاون و وصاطت بی شائبه کارشناسان محترم اداره تعاون خراسان و ادارات تعاون شهرستان ها در همان سال 18 شرکت تعاونی مرزنشینان درسرتاسر نقاط مرزی استان تأسیس گردیده و قسمت نظارت هیأت محترم اجرایی مرکب از استانداری و ادارات کل تعاون و اداره کل بازرگانی و ناظر محترم گمرکات سهمیه ارزی سال 77 جذب گردید .
دانلود گزارش کارورزی دادگستری
دادگستری مرودشت
تعداد گزارش ها:101
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 145
مقدمه
وکالت امر مباح و مشروع بوده و به قائم مقامی موکل در انجام کاری صورت می گیرد در این میان وکالت در دادگستری که به بعضی دفاع یا استیفای حقوق موکل در مراجع و محاکم قضایی است با توجه به فنی و تخصصی بودن دارای شرایط و ضوابط و رفتار کنشی و واکنشی خاصی است که باید قبل از شروع و آغاز به کار از اهل فن و تجربه و اطلاعات و آموزش کافی تحصیل نمود. شغل وکالت بیش از جنبه علمی و آکادمیک آن دارای جنبه فنی و حرفه ای است یعنی قبل از نگاه علمی و حقوقی باید بدان نگاه فنی و حرفه ای داشت چه بسا کسانی که در زمینه تئوریک و علمی آگاهی و وقوف کامل داشته باشند ولی از لحاظ فنی و حرفه ای دچار فاقد اطلاع و تجربه باشند در نتیجه موفقیت لازم را در این زمینه کسب نمی نمایند آنچه که محتوا و فحوای فنی و حرفه ای این شغل را تشکیل می دهد روابط عمومی فعال و آگاهانه با موکل و قضات است و با عوامل موثر و دخیل در کار یعنی مواجهه خوب و به موقع و بهینه و با تمام عوامل موثر در انجام کار و با بهره گیری از تجارب دیگران که بی شک موفقیت در این بعد در گرو هر چه بهتر و بیشتر استفاده از تجارب خود و دیگران است.
بسمه تعالی
دفاتر موجود در دفتر کارگاه به دو دسته کلی تقسیم می شوند:
الف) دفاتر عمومی که معمولاً در ادارات از آنها استفاده می شود.
دفتر اندیکاتور: که نامه های وارده و صادره در آن ثبت و از ابتدای سال با شماره یک شروع می شود.دفتر ارسال: مراسلات هر گونه نامه ای که از شعبه خارج می شود شماره آن در این دفتر ثبت می گردد.ب) دفاتر حضوری:
1- دفتر ثبت کل: این دفتر در کلیه واحدهای قضایی مورد استفاده قرار می گیرد هر پرونده اعم از حقوقی و کیفری قبل از ثبت در شعبه در دفترکل ثبت می شود.
2- دفتر آمار دادنامه: در این دفتر نتیجه دادرسی کلیه پرونده ها ثبت می شود و دادنامه هایی که توسط دادگاه نوشته می شود در این دفتر ثبت می شود و کلاسه پرونده و نوع جرم و تاریخ جرم و همچنین طرفین و شرحی از موضوع در آن قید می گردد.
3- دفتر اوقاف: در این دفتر اوقاف دادرسی حضور اصحاب دعوی به سال، ماه و روز تعیین و ثبت می شود نتیجه اقلامات انجام شده از جمله وقت دادرسی که به جلسه دیگر موکول شده است در این دفتر ثبت می شود.
4- دفتر ثبت لوایح: لوایح که از طرف اصحاب دعوا وکلای آنها به دادگاه تقدیم می شود در این دفتر ثبت می گردد و با یادداشت شماره ثبت در دفتر لوایح امکان پیگیری لوایح میسر می گردد.
5- دفتر ثبت عرایض: هر پرونده حقوقی و کیفری پس از ثبت در دفتر کل در دفتر شعبه نیز ثبت می شود.
6- دفتر بازداشتی: افرادی که توسط قضات محاکم به زندان یا بازداشتگاه معرفی می شوند در این دفتر ثبت می شود و نتیجه آزادی آنها نیز قید می شود با بررسی این دفتر به آسانی می توان تعداد بازداشت شدگان و کلاسه پرونده هایی که دارای زندانی می باشد را مشخص کرد.
7- دفتر اجرائی: پس از صدور احکام و قطعی شدن آن به تقاضای خواهان در پرونده های حقوقی اجرائیه ها در آن ثبت و به دایره اجرای احکام حقوقی ارسال می شود. و اجرائیه های صادره در این دفتر ثبت می شود.
8- دفتر تجدید نظر: برای تسهیل در امر پاسخگویی به مراجعین پرونده هایی که به دادگاه تجدید نظر ارسال می شود در دفتر مخصوص ثبت می شود و این دفاتر در دسترسی به پرونده ها موثر می باشند و مراجعین می توانند زودتر به پرونده خود مراجعه نمایند.
9- دفتر راکد: پرونده هایی که تصمیم نهایی در مورد آنها اتخاذ شده و اقدامی ندارد و به بایگانی راکد فرستاده می شود در این دفتر ثبت می شود که در شعب دادگاه بدوی کیفری و حقوقی می باشد و در دادگاه تجدید نظر دفتر راکد نداریم.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 7
درخواست استفاده از مبلغ 900 میلیون ریال
تسهیلات فروش اقساطی مواد اولیه
از محل بند ذ-ژ تبصره 2 قانون بودجه
معرفی شده از طرف: مرکز ملی فرش
وزارت بازرگانی ایران
توسط: آقای مرتضی پیرهادی
مقدمه
امروزه صنعت فرش یکی از مهمترین و اشتغالزاترین صنایع کشور میباشد و بعد از نفت و پتروشیمی عمدهترین محصول صادراتی ایران میباشد و با توجه به نیروی کار فراوان و ماهر در اقصی نقاط کشور، سرمایهگذاری در این صنعت دارای توجیهات لازم میباشد استفاده از مواد اولیه مرغوب و تجربه و تبحر بافندگان فرش در حال حاضر صنعت فرش کشور را در جهان بیهمتا کرده است در سالهای اخیر با استفاده از مشکلات فراوان پیش روی کشور در عرصه سیاسی و اجتماعی که مانع حضور به موقع این صنعت در جهان گردیده است لذا کشورهای پاکستان و چین و هند تلاش خود را جهت گرفتن سهم بازار جهانی فرش ایران با بافت فرشهای ارزان قیمت نمودهاند که این امر تنها در سایه تلاش گسترده مسئولین فرش کشور و حمایت به موقع از طیف وسیع بافندگی فرش با مواد اولیه مرغوب و حضور به موقع در نمایشگاههای خارج از کشور میتواند خنثی گردد.
مشخصات فنی محل کارگاه
آدرس: تهران، خیابان خیام، کوچه مشتاق، پلاک 54
متراژ: 612 متر مربع در چهار طبقه
طبقه زیرزمین: محل رفوگری و رنگرزی به مساحت 153 متر مربع
طبقه اول: دفتر تولید به مساحت 153 متر مربع
طبقه دوم: انبار مواد اولیه به مساحت 153 متر مربع
طبقه سوم: کارگاه تولید به مساحت 153 متر مربع
نوع مالکیت: شش دانگ سند مالکیت بنام آقای مرتضی پیرهادی میباشد.
برق کارگاه: برق کارگاه 25 آمپر و تک فاز میباشد.
آب مصرفی: از طریق آب لوله کشی شهری تأمین میشود.
گاز: کارگاه مذکور دارای لولهکشی گاز شهری میباشد
تعداد دارهای موجود: در حال حاضر تعداد 7 عدد دار قالی به عرض حداکثر 5/4 متر در محل کارگاه موجود میباشد.
مجوز فعالیت: کارگاه مذکور دارای پروانه تولید به شماره 7899 مورخ 31/3/85 از سازمان بازرگانی استان تهران میباشد.
تعداد نیروی انسانی: در حال حاضر با توجه به تعداد دارهای قالی موجود (7 عدد) میتوان تعداد 30 نفر کارگر بافنده را در یک شیفت 12 ساعته مشغول بکار کرد که متأسفانه به علت کمبود مواد اولیه در حال حاضر، تعداد 10 بافنده فرش مشغول به فعالیت هستند.
با احتساب تولید ماهانه بطور متوسط 5/2 متر مربع فرش برای هر بافنده میزان تولید فرش در ظرفیت کامل و با بهرهبرداری از تعداد 30 نفر بافنده به شرح ذیل میباشد:
2m900= 12(30×5/2)
میزان حقوق و دستمزد پرداختی:
میزان حقوق پرداختی طی یک ماه 5400.000 = 1800.000 × 30
میزان حقوق پرداختی طی سال 648.000.000 = 12 × 5.400.000
میزان دستمزد پرداختی برای تولید هر متر مربع فرش 720.000= 900 ÷ 648.000.000
دانلود گزارش کارآموزی مدیریت موسسه حقوق پرداز خمین
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 70
آشنایی با مکان کارآموزی
تاریخچه :
آگهی تاسیس موسسه حقوق پرداز خمین با شماره ثبت 30 به تاریخ 1/8/85 به ثبت رسید. با توجه به مواردی از قانون تجارت و تائیدیه شماره 5851/ن/23-10/7/85 اداره ثبت شرکتها خلاصه اساسنامه و شرکتنامه مذکور جهت اطلاع عموم آگهی شد:
1- نام موسسه : موسسه حقوق پرداز خمین
2- موضوع موسسه : کلیه خدمات حسابداری
3- مرکز اصلی شرکت : خمین – خیابان امام خمینی – پاساژ ولیعصر
4- تابعیت : ایرانی
5- سرمایه موسسه : مبلغ 000/500/1 ریال نقداً تحویل مدیر موسسه می باشد
6- اولین مدیران موسسه : آقای هاشم عجمی به عنوان رئیس هیئت مدیره و آقای محمد عجمی به سمت خزانه دار موسسخ و آقای سعید اسدی مدیر عامل موسسه برای مدت دو سال مالی انتخاب گردیدند.
7- دارندگان حق امضاء : کلیه اسناد و اوراق بهادار بانکی از قبیل چک، سفته، بروات و غیره که برای موسسه ایجاد تعهد می نماید با امضاء خزانه دار و مدیرعامل موسسه متفقاً همراه با مهر موسسه معتبر می باشد.
بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز
بررسی روشهای مدیریت هزینه وانتخاب مناسبترین روش
مطالعه موردی شرکت واگن پارس اراک
با توجه به این موضوع که شرکت حقوق پردازان در یکی از پروژه های خود که در شرکت واگن پارس اراک بود، اینجانب بر آن شدم تا روشهای مدیریت هزینه در یکی از صنایع ایران را که ارتباط نزدیکی با آنچه که به صورت تئوری در طی این چهار سال خوانده ام را به رشته تحریر درآورم. در ابتدا یک شمال کلی از مدیریت هزینه داده می شود و در نهایت به طور اختصار در این واحد صنعتی پرداخته می شود.
مقدمه:
پیشرفت سریع و شگرف تکنولوژی همراه با افزایش روز افزون رقابت در بازارهای جهانی، مدیران واحدهای اقتصادی از جمله بانکها را ناگزیر به ارائه خدماتی مطلوب به مشتریان و در عین حال با کمترین بهای تمام شده نموده است. این انتظارات، الزامات بیشتری را از لحاظ تامین اطلاعات موردنیاز مدیران، برای سیستم حسابداری[1] ایجاب می کند. فراهم نمودن این اطلاعات مستلزم داشتن سیستمی کارآمد با نگاه به شرایط رقابتی و اوضاع اقتصادی، ممکن است. بسیاری از واحدهای انتفاعی، سیستم های سنتی هزینه یابی خود را با "سیستم های مدیریت هزینه"[2] جایگزین می کنند. در سیستم مدیریت هزینه، هزینه هر یک از فعالیتها، اندازه گیری شده و هزینه های بدون ارزش افزوده، مشخص و زمینه تقلیل و حذف آنها فراهم می گردد. تاکید بر سیستم مدیریت هزینه موجب می شود تا محصولات و خدماتی با کیفیت برتر و کمترین بهای تمام شده ممکن تولید و ارائه گردد، در این صورت توان رقابت واحدهای انتفاعی افزایش خواهد یافت. در مقاله حاضر سعی گردیده ضمن معرفی مزایای حسابداری مدیریت، مدیریت هزینه در شرایط رقابتی نیز بررسی گردد.
در موسسات انتفاعی انجام تولید و ارائه خدمات مستلزم صرف هزینه های ثابت و متغیر می باشد، اینکه تولید کالاها و ارائه خدمات به چه قیمتی صورت گیرد تا ضمن حفظ سهم بازار، سودی معقول نیز برای موسسه کسب گردد سوالی است که پاسخ به آن نیازمند شناخت روشهای هزینه یابی است.
بسیاری از واحدهای اقتصادی بتدریج از دیدگاه حسابـــــداری بهای تمام شده سنتی فاصله می گیرند و به ایجاد "سیستم مدیریت هزینه" تمایل نشان می دهند. هدف اصلی از ایجاد مدیریت هزینه، کاهش بهای تمام شده خدمات (هزینه های ثابت و متغیر) جهت کمک به افزایش سودآوری است. اهداف مهمی مانند سودآوری، رشد سهم بازار، خودکفایی مالــــــی، حداقل کردن بهای تمــام شده، تنوع محصولات و خدمات، افزایش کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده و...... در موسسات انتفاعی که به طور مکرر مورد تاکید مدیران و متخصصان مالی قرار می گیرند به نحوی با مدیریت هزینه در ارتباط می باشند. یکی از ابزارهای نوین جهت تحقق اهداف فوق سیستم محاسبه بهای تمام شده کالاها و خدمات بر مبنای "هزینه یابی مبتنی بر فعالیت" [3] است، این سیستم از طریق بازنگری اطلاعات مالی (ترازنامه ای وسود و زیانی) موسسه، شناسایی فعالیتهای اصلی، تعیین هزینه عملیاتی هریک از فعالیت ها، انتخاب عوامل ایجاد هزینه و محاسبه هزینه های عملیاتی مربوط به هر یک از موضوعات هزینه، نسبت به ارائه اطلاعات به مدیران اقدام می کند. از طرف دیگر و بر خلاف گذشته که از حسابداران به عنوان محاسبه کنندگان اعداد و ارقام یاد می کردند، امروزه عدم وجود حسابداری مدیریت در موسسات انتفاعی دور از ذهن بنظر می رسد، بطوریکه ارائه راهکارهای گوناگون جهت مدیریت کردن هزینه ها به یکی از مهمترین وظایف آنها تبدیل شده است.