لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 83
گــزارش کــارآمــوزی
واحد گرگان
صنایع شیمیایی
مکان: شرکت کشت و صنعت گرگان (یک و یک)
موضوع: سیستم سردخانه و تصفیهخانه
استاد کارآموزی: استاد جلیلیان
تهیه کننده: مصطفی براری چمازکلائی
ترم: تابستان سال: تابستان 84
مقدمه 3
تاریخچه: 4
مشخصات کلی شرکت کشت و صنعت گرگان: 5
ساختار سازمانی شرکت کشت و صنعت گرگان: 5
طرحهای توسعهای در دست اقدام 9
آمار کارکنان شرکت در سالهای 77.78 به تفکیک 11
نمودار تولید سالیانه شرکت از سال 1372 لغایت 1378 12
خط تولید خلال نیمه سرخ و منجمد سیبزمینی (فرنجفرایز) 12
توضیحی مختصر درمورد سردخانه: 12
سیکل زیر صفر: 12
سیکل تبرید: 12
1) کمپرسور: 12
2) سپراتور: 12
3) کندانسور: 12
4) رسیبل: 12
5) اواپراتور: 12
6) شیرهای فشارشکن: 12
سیکل تونل انجماد: 12
سیکل بالای صفر: 12
اهداف کارآموزی 12
فصل اول 12
انواع محصولات و نحوه تولید آن در شرکت 12
فصل دوم 12
تعاریف و آشنایی با اصطلاحات 12
فصل سوم 12
سیستم تولید بخار (Steam Generation) 12
اجزاء مربوط به سیستم (System Components) 12
دیگ لوله آتشی (Fire tube): 12
دیگ بخار (Boilers): 12
بدنه اصلی دیگ: 12
وسایل جانبی: 12
محل و شرایط نصب دیگ: 12
سیستم هدایت سوخت: 12
آشنایی با آب و ناخالصیهای آن (Introduction to water and to impurities): 12
مشکلات آب صنعتی (Industrial water problems): 12
منبع آب تغذیه: 12
شرایط آب تغذیه: 12
توضیح مختصری در مورد سختیگیرها: 12
خوردگی: 12
کنترل خوردگی: 12
1. انتخاب سوخت: 12
خوردگی ناشی از خاکستر سوخت مایع: 12
علل ایجاد عیوب در دیگهای بخار 12
تشکیل رسوب: 12
لولهکشی عبور بخار: 12
دستورالعمل راهاندازی دیگهای بخار: 12
عملیاتی که باید در هر شیفت انجام گیرید (برنامه روزانه): 12
برنامه هفتگی دیگهای بخار: 12
برنامه ماهانه: 12
برنامه فصلی: 12
روشهای تمیزکاری: 12
خاموش کردن دیگ برای مدتی کوتاه: 12
خاموش کردن دیگ برای مدتی طولانی: 12
عیوبی که ممکن است در سیتسم کار بوجود آید: 12
جدول شماره 1 12
مقدمه
شرکت کشت و صنعت گرگان، یکی از واحدهای تولید گروه دشت مرغاب (یک و یک) میباشد. گروه تولیدی دشت مرغاب در واقع به عنوان بنیانگذار صنعت کنسروسازی با سابقهای بر یک ربع قرن در ایران است که تولیدات آن با مارک (یک و یک) در داخل و خارج کشور توزیع میشد.
گروه تولیدی دشت مرغاب، با گستردگی در جنوب (شرکت دشت مرغاب) و شمال (شرکت کشت و صنعت گرگان) و غرب (شرکت ارومدشت ارومیه) به عنوان بزرگترین صنعت تبدیلی محصولات باغی و زراعی کشور مطرح میباشد و علاوه بر
دانلود گزارش کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 85
تاریخچه
در سال 1356 مجوز تاسیس نمایندگی فرهنگ و هنر به شهرستان خمین داده می شود و در محل کتابخانه عمومی شهرستان واقع در میدان مدرس آغاز به کار می کند. در سال 1368 نمایندگی تبدیل به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می شود و پس از چند مورد جابجایی در ساختمان های استیجاری واقع در میدان مدرس، خیابان امام، میدان عاشورا، خیابان آیت الله سعیدی در سال 1372 با تاسیس کتابخانه عمومی شهید بهشتی واقع در پارک شهید بهشتی به آنجا نقل مکان می کند. و تا سال 1381 با تاسیس مجتمع فرهنگی و هنری کوثر واقع در بلوار بهشتی کوی قائم جنب پارک مجتمع اداری در آنجا استقرار می یابد و هم اکنون در همین مکان مستقر می باشد.
اهداف و وظایف
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ایجاد محیط مساعد برای اشاعه ارزشهای اسلامی و رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی و نفوذ فرهنگی اجانب و بالا بردن سطح آگاهیهای عمومی در همه زمینه های فرهنگی و هنری و احیاء و معرفی فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی و نیز میراث تمدن اسلامی و اقدام در جهت شناساندن پیشرفت های جمهوری اسلامی به جهانیان و برقراری روابط برادرانه و گسترش مبادله فرهنگی بر اساس معیارهای اسلام با همه مسلمانان و مستضعفان جهان در واقع به مثابه مهم ترین تشکیلات دولت جمهوری اسلامی در عرصه فعالیت های فرهنگی و به طور کلی حیات معنوی جامعه ایران در دوران حساس شکوفایی و بالندگی ارزشها و تعالیم اسلامی است. مروری بر وظایف اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر رسالت عظیم این نهاد دولتی در تعیین سیاست های فرهنگی و هنری و ارشادی مهر تایید می نهد و نشان می دهد که برنامه ها و فعالیتهای این وزارتخانه با تاثیر گسترده و عمیقی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در حیات معنوی جامعه بر جا می گذارد تا چه حد فراگیر و بنابراین مستلزم دقت و تامل کافی است.
برای آشنایی بیشتر با وظایف و فعالیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آگاهی از جهت حرکت کلی این نهاد اهم وظایف آن را از نظر می گذرانیم.
- کوشش در شناساندن انقلاب اسلامی و رشد آگاهیها و هنر و فرهنگ اسلامی مردم منطقه از طریق کمک به ایجاد و توسعه کتابخانه ها و مراکز و انجمن های هنری و فیلمسازی و برگزاری اجتماعات، نمایشگاه ها و نمایش فیلمهای فرهنگی و مستند و آموزشی.
- ایجاد هماهنگی و نظارت بر اجرای طرحها و برنامه های فرهنگی و انتشاراتی و تبلیغاتی در حوزه فعالیت اداره.
- فراهم آوردن امکانات لازم جهت رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و اجرای مسابقات و جشنواره ها برابر خط مشی ها و دستورالعملهای ابلاغی از مرکز استان.
- نظارت بر حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی و رسیدگی به امور باستان شناسی و تشکیل شورای حفاظت در صورت وجود ابنیه تاریخی در حوزه واحد.
- نظارت بر امور مربوط به ایرانگردی و جهانگردی در سطح شهرستان.
- نظارت بر امر جمع آوری آمار و اطلاعات و ارسال گزارشات لازم به اداره کل.
- تهیه و تنظیم بودجه واحد تحت سرپرستی ..
- انجام کلیه امور اداری و مالی واحد تحت سرپرستی با توجه به قوانین و مقررات و اختیارات تفویض شده.
- نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله توسط عوامل تحت نظارت.
- انجام سایر امور محوله از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان.
وضعیت نیروی انسانی
بر اساس چارت مصوب سازمانی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین 8 پست سازمانی پیش بینی شده است. و در حال حاضر فقط پست رئیس اداره، کارشناس فرهنگی و مطبوعات و متصدی امور دفتری و بایگانی فعال می باشد و مابقی پست ها بلاتصدی هستند. در سال 1386 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی چارت جدیدی را به وزارت متبوع پیشنهاد کرده است که عبارتند از : رئیس، معاون و مسئول امور عمومی، حسابدار و جمعدار، متصدی امور دفتری و بایگانی، کارشناس امور فرهنگی، کارشناس امور هنری، کارشناس امور سینمایی و سمعی و بصری، کارشناس امور مطبوعاتی و تبلیغاتی، کارشناس موسیقی، کارشناس امور پژوهش، کاردان روابط عمومی و نگهبان.
امور اداری
با توجه به نقش مهمی که اسناد و مدارک برای حفظ حیات فرهنگی، علمی، تاریخی جامعه دارند اهمیت مدیریت اسناد ، مدارک و بایگانی تا حدود زیادی مشخص می گردد. بدون تردید در هر سازمان نگهداری و بهره برداری از اسناد و مدارک بسته به استقرار نظام صحیح و تنظیم اسناد بویژه اجرای دقیق آن دارد. واحد امور اداری توسط یک نفر پرسنل زن با 13 سال سابقه و یک دوره آموزش کوتاه مدت امور اداری با مدرک کاردانی کتابداری اداره می شود. و مسئولیت تایپ، ثبت و بایگانی مکاتبات را به عهده دارد.
جمعدار و امین اموال
با توجه به کمبود نیروی انسانی یک نفر پرسنل مرد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محلات به صورت پاره وقت با ابلاغ انشایی مسئولیت جمعداری و امین اموال را به عهده دارد. و کار ثبت و ضبط اموال اداری را انجام می دهد.
کمیسیون پژوهشی
کمیسیون پژوهشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین به عنوان زیر مجموعه شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، ایجاد انگیزه، تدبیر، تامل و پژوهش را در ابعاد مختلف فرهنگی در برنامه های خود مورد توجه دارد.
این کمیسیون با ترکیبی از مسئول محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست کمیسیون و 1 نفر مشاور پژوهشی و 1 نفر دبیر کمیسیون و 4 نفر کارشناس تحقیقات با اهداف زیر تشکیل گردیده است:
شناخت امکانات، قابلیت ها، تنگناها و تحلیل وضع شرایط فرهنگی به منظور حل مسائل و مشکلات و بهره برداری از آن در برنامه ریزیهای توسعه فرهنگی، اجتماعی.سازماندهی، هدایت و هماهنگی امور پژوهشی و حمایت از پژوهشگران در چهارچوب وظایف و نیازهای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.اعتلای پژوهش های فرهنگی، هنری و تعمیم فرهنگ پژوهش در شهرستان خمین.کاربردی کردن پژوهش ها به منظور بهره گیری از نتایج و یافته های پژوهشی در برنامه ریزی های فرهنگی و هنری در سطوح مختلف منطقه ای و ملی و ارتقاء اصلاح فرهنگ عمومی.بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز
ارتقای اثر بخشی مطالعات مهندسی ارزش با استفاده از مدیریت ریسک
کارائی و اثربخشی در کنار مدیریت و حسابرسی داخلی در سازمان
چکیده
هر یک از قسمتهای یک سازمان در جهت اثربخشی و کارائی نیاز به ویژگیهائی در محیط فعالیت خود دارد. تعاملات و روابط حرفهای حسابرسان داخلی، به عنوان یکی از قسمتهای مهم سازمان، با سایر مدیران، عامل مهمی در جهت نیل به اهداف حسابرسی داخلی و در مرحله بعد بهره مند شدن سازمان از آن است. حسابرسان داخلی و مدیران قسمتهای مختلف سازمان باید به دقت از وظائف و کارکردها و منافع متقابل همدیگرآگاهی داشته باشند. حسابرسان داخلی باید منطبق با استانداردهای حرفه عمل کرده و همواره در حفظ استقلال نسبی و بیطرفی خود بکوشند. محدوده فعالیتها ، روشها و وظایف حسابرسی داخلی در سازمان و چگونگی گزارشگری آن باید به روشنی مشخص بوده و افراد و گروههای ذیصلاح دائما عملکرد حسابرسی داخلی را مورد ارزیابی قرار دهند. مدیران سازمان نیز باید از نتایج فعالیتهای حسابرسی داخلی در جهت بهبود سازمان و اصلاح عملکردها استفاده کنند.
مقدمه
حسابرسی داخلی یکی از ارکان سازمانهای امروزی است و شناخت متقابل کارکردها و نیازهای کارکنان حسابرسی داخلی و مدیران سطوح مختلف سازمان از یکدیگر سازمان را در رسیدن به اهدافش یاری می کند. بسیاری از مدیران هنوز به حسابرسی داخلی به صورت سنتی نگاه کرده و اطمینان چندانی به نقش و اهمیت آن در سازمان ندارند در حالی که تحولات زیادی در کارکردها و نقش سازمانی حسابرسی داخلی به وجود آمده است. حسابرسی داخلی نیز مانند سایر بخشهای سازمان باید در جهت اهداف سازمان بطور مؤثر عمل کرده و به ایجاد ارزش افزوده در سازمان کمک کند. در این مقاله سعی شده کارکردهای حسابرسی داخلی و نقاط تماس آن با سایر قسمتهای سازمان توضیح داده شود.
حسابرسی داخلی در سازمان
در دهه های اخیر تعاریف فراوان و گوناگونی توسط مراجع و صاحبنظران امور مالی و حسابداری در مورد حسابرسی داخلی ارائه شده است و سرانجام انجمن حسابرسان داخلی آمریکا در ژوئن 1999 در هیأت مدیره انجمن به اتفاق آرا تعریف جدیدی از حسابرسی داخلی به شرح زیر ارائه کرده است:
‹‹حسابرسی داخلی فعالیتی مشاورهای ، اطمینان آور ، مستقل و بی طرفانه است که به منظور افزودن ارزش و بهسازی عملیات سازمان طراحی میشود . هدف آن کمک به سازمان برای نیل به اهداف خود از طریق ارزیابی و بهسازی کارآیی فرایندهای مدیریت خطر، کنترل و نظارت سازمانی، با رویکردی منظم و منضبط است .››
متأسفانه بیشتر سازمانها وظیفة اصلی حسابرسی داخلی را بررسی کفایت کنترل های داخلی و قابلیت اتکای اطلاعات صورتهای مالی تعیین کرده اند. اما در حال حاضر همان طور که از این تعریف برمیآید دامنة فعالیتهای حسابرسی داخلی به مراتب بیش از پیش گسترش یافته است آنها به بررسی کارایی عملیات، قابلیت اتکای فناوری اطلاعات، اثر بخشی و کارایی معاملات تجاری داخل و خارج از کشور، کمک به بهبود فرایندها و عملیات شرکت و نظارت بر رضایت مشتریان میپردازند. این وظیفه جدید در کنار همان کارکرد قدیمی یعنی جست جو و کشف تقلب، صورت میگیرد. به عبارتی دیگر، دامنة فعالیت آنها به مراتب از فضای کنترل مالی و نقش مباشرتی سنتی فراتر رفته است. از این زمان حسابرسان داخلی هم موقعیت موجود را درک کرده و تصمیم گرفتند از نقش حمایتی خود فراتر رفته و نقش پویاتر و اساسیتری در ساختار مدیریت داشته باشند و خدمات متنوعی را ارائه دهند. مدیریت نیز به گسترش خدمات ارائه شده از سوی آنها واکنش خوبی نشان داد و حسابرسان داخلی نقش و اهمیت بیشتری در بهبود عملیات سازمان پیدا کردند. این نقش نوین نیز برای مدیریت به مراتب ارزشمند تر بود زیرا توصیه حسابرسان داخلی غالباً مفیدتر از توصیههایی بود که نوعاً از طرف حسابرسان مستقل ارائه می گردید و مهمتر آنکه یافته ها در داخل سازمان باقی مانده و منتشر نمیشود.
به طور کلی حسابرسی داخلی طراحی و اثر بخشی سیستم کنترل را ارزیابی میکند. یک سیستم کنترل داخلی که از طراحی خوب برخوردار باشد اطمینان می دهد، که اهداف سازمان با هزینه های معقولی انجام خواهد شد . منظور از سیستم کنترلی کارا سیستمی است که آنچه در هر مرحله طراحی مد نظر بوده به انجام برساند .
اداره کنندگان واحد تجاری که از خدمات حسابرسی داخلی بهرهمند می شوند، هیئت مدیره و مدیران اجرائی واحد تجاری هستند. ارائه اطلاعات مربوط به کفایت و کارآیی نظام کنترل های داخلی و کیفیت عملکرد واحد تجاری به مدیریت ، از مسئولیتهای حسابرسان داخلی است. اطلاعاتی که به هر یک از حوزههای مدیریت و مدیران ارائه میشود، ممکن است با توجه به نیازها و خواستههای آنان، از لحاظ شکل و جزئیات متفاوت باشد. حسابرسی داخلی با بررسی و ارزیابی عملکرد واحدها و بخشهای تابعه نسبت به عملکرد مناسب مدیران واحدها در جهت منافع سازمان، اطمینان میدهد. دامنة فعالیتهایِ وسیع و جامعِ حسابرسی داخلی، بررسی ادواری و ضمنی سازمان توسط حسابرسیداخلی و استقرار حسابرسیداخلی در داخل سازمان، حسابرسی داخلی را مرجعی مناسب و صاحب صلاحیت برای کنترل و ارزیابی تصمیم گیریهای مدیران ساخته است. برقراری و پیاده سازی حسابرسیداخلی نقطهای برای شروع یک سیستم مدیریت پیشرفته است و به تبع آن برقراری یک نگرش مناسب برای حسابرسیداخلی یکی از مهمترین اقدامات است. برای دستیابی به اهداف حسابرسی داخلی نیز باید سطح بالایی از عملکرد و اثربخشی در حسابرسی داخلی وجود داشته باشد.
حسابرسی داخلی و حسابداری مدیریت
به دلیل ویژگیهای کاری و عملیاتی حسابرسی داخلی و حسابداری مدیریت دارای نقاط مشترک فراوانی هستند. حسابرسی داخلی نوین به دلیل مهارت حسابرسانش، ارائه پیشنهاد برای همه جنبههای سازمان، اختیارات و استقلال تاریخیاش در موقعیت خوبی برای ایجاد مشارکتی سازنده با سایر قسمتهای سازمان، قرار گرفته است. وسعت آموزشها، حسابرسان را قادر به درک فرایندهای تجاری و تولید و مشارکت در امر بهبود آن کرده و اختیار حسابرسی برای کمک به سازمان در جهت نگهداری و بهبود مستمر محیط کنترلی موجب ایجاد فرصتی برای حسابرسی داخلی در ایفای نقش فعال برای بهبود سازمانها شده است. حسابرسی داخلی دائماً نسبت به علائم هشدار دهنده ساختار هزینه یابی و مراکز هزینه از طریق رسیدگی به آنها حساسیت نشان میدهد و از این طریق آشکارا در استفاده بهینه از منابع و کارایی سازمان مشارکت میکند. حسابرسان داخلی می بایست بر تمامی مراحل پیادهسازی و استفاده از سیستم های هزینهیابی نظارت کنند. آنها میبایست از همان مراحل ابتدائی پیاده سازی سیستم ها و در جلسات طراحی محصول، جلسات مهندسی تولید و جلسات برنامهریزی و کنترل تولید شرکت کنند. علاوه بر این، حسابرسان داخلی با ردیابی شاخصهای ضایعات ، ارزیابی اثربخشی و کارایی، حسابرسی عملیاتی را گسترش می دهند و به طور کلی بهعنوان یک ارزیاب مستقل، حسابرسان میتوانند مشاهده کنند، درخواست نمایند و فرصتهای حذف اتلاف و ساده سازی عملیات را بشناسانند.
حسابرسان داخلی محرکی برای پذیرش سیستم های جدید توسط مدیران بوده و در پیاده سازی موفقیتآمیز و نگهداری مؤثر سیستم های اطلاعاتی نقش دارند و نیاز به تغییرات سیستم های اطلاعاتی را تشخیص میدهند.
بنابراین، برخی اطلاعات به دست آمده در طول حسابرسی داخلی ممکن است مورد استفاده مراجع و نهاده های بررسی کننده ای چون ارائه کنندگان خدمات مشاوره مدیریت و حسابداران مدیریت (وبالعکس) قرار گیرد که در جست جوی راهکارهایی برای بهبود عملکرد سازمان هستند.
از سوی دیگر، بسیاری از نوشتارهای مربوط به مضامین مدیریت در 30 سال گذشته در بارة مفهوم کنترل بحث کرده اند. بزرگان و نظریه پردازان علم مدیریت همگی به شکلها و تعاریف متفاوت کنترل را به عنوان یکی از وظایف مدیریت شناسایی کردهاندو مدتها است که مدیران سازمان موفق دریافتهاند که کنترل بدون جانبداری و اغماض مکمل سازماندهی و هدایت بوده و میتواند عملکردها را سنجش، ارزیابی و اصلاح کند و از انجام کامل برنامه ها اطمینان دهد. در سازمانهای کشورمان کنترل مؤثر و بدون جانبداری حلقه گم شده در فعالیتهای اجرائی مدیران است و اثربخشی عملکردها را با چالش جدی روبه رو ساخته است و از آنجا که حسابرسی داخلی نقش مهمی در فرایند کنترل ایفا می کند توجه و استفاده بهینه از توانائی و قابلیتهای حسابرسی داخلی مزایای فراوانی برای مدیران دارد.
آنچه که مدیران باید از آن آگاهی داشته باشند این است که حسابرسی داخلی با داشتن چهار شرط کلی اثر بخش خواهد بود که این شروط عبارتند از: 1) برطرف کردن نیازهای ذینفعان، 2)دستیابی به ظرفیتهای بهترین سطح(کلاس)، 3) به کارگیری استانداردهای حرفهای قابل اجرا، 4) اندازهگیری نتایج. البته این شروط بسیار کلی در نظر گرفته شده اند. رویکرد حسابرسی داخلی باید اصولی , منطقی و شامل روشهای کنترل و بررسی نهایی کار باشد. حسابرس داخلی باید شواهد و مدارک کافی را برای همه نتیجه گیریها و قضاوتهای خود به دست آورد.
دانلود گزارش کارآموزی بیمه سامان
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات:41
مقدمه
امروز دیگر تصوراین که گونه ای از فعالیت انسان بدون وجود بیمه شکل پذیردمشکل است . به ویژه آن که در قرن بیستم تحولات تکنولوژی ، حمل و نقل وارتباطات با سرعت و وسعت شگفت آوری انجام پذیرفته است . برجسته ترین نمونه این موضوع پیشرفت موتور اتوموبیل است که متعاقب آن بیمه اتوموبیل به یکی ازمهم ترین بخش های صنعت بیمه تبدیل شده است . توسعه مهم دیگر، افزایش تعداد ریسک های یگانه خیلی بزرگ است .نفتکش های غول پیکر و هواپیماهای بسیار بزرگ نمونه هایی هستند که نشان می دهند سرمایه تحت پوشش بیمه ممکن است صدها میلیون تومان ارزش داشته باشد. مشکلات مربوط به پوشش چنین سرمایه های عظیمی باعث شده است که بیمه گران به پشتیبانی یکدیگر، یک خطر بزرگ را در سطح داخلی و بین المللی به صورت بیمه اتکایی مجدد بین خود توزیع کنند و از عهده جبران خسارت های هنگفت برآیند. همراه با ارتقا و پیچیدگی بیشتر زندگی انسان امروز، بیمه ها نیز از زوایای مختلف و با شتاب توسعه یافته اند. زیان هایی که ممکن است به طور ناخواسته در جریان فعالیت و زندگی عادی هر فردی به دیگران وارد آید و در قبال آن ها مسؤول واقع شود بابیمه مسؤولیت تحت پوشش قرار می گیرند. در این خصوص ، می توان به بیمه مسؤولیت پزشکان و بیمه مسؤولیت تولید کنندگان اشاره کرد. نمونه های جدیدتر، بیمه افترا برای روزنامه نگاران و ایستگاه های رادیو و تلویزیون و بیمه آلودگی ناشی از نشت نفت از تانکرهاست . بیمه های سیل ، زلزله و خرابی کامپیوترنیز بر همین منوال ظهور کرده اند. بیمه های زندگی نیز پیشرفت های شگرفی یافته و مجموعه متنوعی از انواع این نوع بیمه را ارائه کرده است . در این زمینه انواع بیمه های مستمری و عمر و پس انداز به طور چشم گیری افزایش یافته است . در ادامه ، بیمه گران رشته زندگی مجبور شده اندکه با مشکلات جدیدی نظیر بیماری ایدز مواجه شوند و درباره پیشرفت علم ژنتیک بیندیشند
ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی
تشریح کلی از نحوة کار، وظایف و مسئولیتهای کارآموزی در محل کارآموزی و ارائه لیستی از عناوین کارهای انجام شده توسط دانشجو:
از جمله وظایف انجام شده در بیمه سامان کد نمایندگی 821 شیراز به شرح زیر می باشد
مشاهدات آشنایی ها نحوه مشارکت های اجرا
از اولین روزی که وارد نمایندگی 821بیمه سامان شده ام،مسئول بیمه سامان با استقبال گرم از من پذیرایی کرد. مسئول بیمه بعد از آشنایی ، من را با انواع بیمه و همچنین مسئولیت پذیر بودن آنها را نسبت به هموطنان گرامی، آشنا کرد و این حس را در روحیه من تقویت کرد و من را با قسمتهای مختلف بیمه از جمله:
فرم های ثبت ناممبالغ قابل پرداخت در مورد هر بیمهسمینارهای که در رابطه با خدمت به مردم گرفته می شد.همچنین در رابطه بت رفاه و بهبودی کار مسئولین بیمهنحوه برخورد و لحن صحبت و توجیح صحیح با متقاضیانوظیفه ما نسبت به هموطنان این است که ملاک و مزیت بیمه شدن در برابر تمام خطرات و حوادثی که ممکن است که ناگهانی گریبان گیر هر کسی بشود، آگاه سازیم.من در این مدتی که در این شرکت بیمه کار کردم ه تنها راهنمایی برای مردم یودم ،بلکه برای خانواده و آشناییان خود سود فراوانی داشتم.دراین مدت بعضی از این مراجع کنندگان که با حضورخود در سمینارهای بیمه،کمکهای زیادی در فرهنگ سازی کشور به ما می کردند و روز به روز به تعداد مراجعه کنندگان اضافه می شود.
ازدیگرمسئولیتهایی که من دراونجا داشتم، با استفاه از محیط word جدولهایی درست می کردم که مختص به هر مشتری بود.این جدول شامل:
مشخصات شخصینوع بیمهتاریخ اعتبار بیمهمی باشد.که باید آنها را در سیستم ثبت می کردم وهمچنین از تمامی فرم های مشتری Backup می گرفتم و در دفتر بیمه ثبت می کردم.درکناراینها اتیکتهای تبلیغاتی و کارت ویزیت را بااستفاده ازمحیط فتوشاپ و colerdrow طراحی می کردم.توی این 55 روزی که در این بیمه کارآموز بودم، ویندوز سیستم را update می کردم.همچنین از طریق خط IDSL ، online می شدم و وارد سایت بیمه می شدم وازآنجا اسامی کسانی که ثبت نام کرده بودند را برمی داشتم و تحویل مسئول کارآموزبیمه می دادم.اینجور مسائل فقط تحت نظر مسئول مستقیم کارآموزی انجام می شد.از طریق سایت بیمه کسانی که درشهرستانها بودند و دسترسی به شرکت بیمه سامان را نداشتند،می توانستند وارد این سایت بشوند و ثبت نام به عمل آورند.این کار باعث صرفه جویی در وقت مشتریان عزیزورفاه جان آنها می شود.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 127
1-1 مقدمه
امکانات موجود در جهان محدود است و برای استفاده از این امکانات محدود باید بهینه عمل کرد. استفادههای نابهینه و ناکارا از سرمایههای موجود مانعی در جهت پیشبرد اهداف مطلوب میباشند. در طول زمان و اعصار مختلف بشر همواره در پی این بود که کارها را سادهتر و در زمان کمتری انجام دهد و با همان میزان منابع، محصول بیشتری را کسب کند. با مشاهده تفاوت در سطح زندگی انسانها در جوامع مختلف این، سؤال در ذهن خطور میکند که علت این تفاوت در چیست؟
یک دلیل میتواند تفاوت در میزان برخورداری از عوامل و امکانات طبیعی باشد، اما با مشاهده کشورهایی که از امکانات بسیار زیادی برخوردارند ولی سطح زندگی و رفاه در آنها پائین است (مانند کشورهای در حال توسعه)، به این نتیجه میرسیم که این نمیتواند تنها دلیل باشد. پس باید به دنبال علت دیگری بود.
یکی از علل دیگر میتواند در چگونگی استفاده از منابع و امکانات در اختیار جوامع باشد. این کشورها از منابعی که در اختیار دارند به طور بهینه استفاده نمیکنند.(پورکاظمی و غضنفری 1384: 69)
در نتیجه بررسی کارایی و ارایه راهکار برای استفاده بهینه از منابع موجود میتواند به رشد اقتصادی بیشتر و افزایش سطح رفاه جوامع کمک کند.
بانک ها در رشد و پیشرفت اقتصادی کشورها نقش اساسی ایفا میکنند. به این صورت که دارائیهای نقدی سرگردان در دست مردم را جمعآوری کرده و برای تامین مالی پروژههای سرمایهگذاری واحدهای اقتصادی و دولت به کار میگیرند. از طرفی دیگر بانکها با قدرت پولآفرینی که دارند میتوانند بعنوان ابزاری برای اعمال سیاستهایپولی مورد استفاده قرار گیرند.(بهمنی 1379: 42)
در ایران چون بازار سرمایه رونق و گسترش چندانی ندارد، بانک ها بعنوان تأمین کننده سرمایه موسسات تولیدی نقش اساسی ایفا میکنند. بنابراین ارزیابی و بررسی عملکرد بانکها و ارایه راهکار برای بهینه عملکردن آنها میتواند به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک قابل توجهی کند و مانع به هدر رفتن منابع شود.
یکی از راههای بررسی عملکرد بانک ها، ارزیابی و سنجش کارایی و بهرهوری آنها است و اینکه این کارایی و بهرهوری در طول زمان چه تغییری کرده است، و این تغییر به چه دلیل بوده است.
1-2 مساله اصلی تحقیق
کارایی بانک ها و نحوه محاسبه آن ازجمله موضوعات مهمی است که علاوه بر مدیران بانک ها و صاحبان سهام این موسسات مالی، مورد علاقه بخش نظارتی نظام بانکی و مشتریان استفاده کننده از خدمات بانکی میباشد. با توجه به چالش های موجود هم چون ورود بانک های خصوصی وافزایش فعالیتهای مؤسسات مالی و اعتباری، ارزیابی عملکرد صنعت بانکداری و بررسی روند کارایی این صنعت حایز اهمیت می باشد. کارایی نظام بانکی ایران در سطح مطلوب نمی باشد. نارضایتی عموم مشتریان بانکی از عملکرد بانک ها دلیلی بر این ادعاست. علل افت کارایی نظام بانکی متعدد می باشد که ازآن جمله می توان به دولتی بودن بانکها، ناکارآمدی مدیریت دولتی وتسهیلات تکلیفی به بانکهای تجاری و... اشاره نمود. ازآنجا که مجموعه دست اندرکاران نظام درصدد ارتقاء کارایی نظام بانکی برآمده اند، انجام تحقیقاتی از این قبیل که کارایی نظام بانکی را در یک دوره زمانی مشخص مورد بررسی و مقایسه قرار می دهد حائز اهمیت می باشد. به رغم اهمیت نظام بانکی کشور در اقتصاد داخلی و منطقه تحقیقات نادری در زمینه بررسی روند کارایی نظام بانکی در دوره بلندمدت انجام شده است.
بنابراین مساله اصلی تحقیق این است که روند کارایی بانک های تجاری ایران در طی سال های 1374تا1385 چگونه بوده است؟
1-3 تشریح وبیان موضوع
کارایی بیانگر این مفهوم است که یک سازمان به چه خوبی از منابع خود در راستای تولید نسبت به بهترین عملکرد در مقطعی از زمان استفاده کرده است.موضوع این تحقیق ارزیابی عملکرد سیستم بانکی ایران در طی سال های 1374تا1385 می باشد. از آنجا که روش های موجود ارزیابی و سنجش عملکرد بانک ها اغلب تجربی و فاقد پشتوانه علمی محکمی بوده و به علاوه به دلیل استاندارد نبودن این روش ها، نتایج آنها در بانک های مختلف با یکدیگر قابل مقایسه نیستند، در این مطالعه از روش علمی تحلیل پوششی داده ها (DEA) که از روش های متداول ارزیابی عملکرد در زمینه های مختلف برای واحدهای تولیدی و خدماتی می باشد، استفاده شده است.
در فرایند تحقیق پس از تعیین معیارهای سنجش کارایی و تعیین ورودی ها و خروجی ها و جمع آوری اطلاعات مالی بانک ها، با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها کارایی بانک های تجاری و با استفاده از شاخص مالم کوئیست روند بهبود بهره وری حاصل شده است و در نهایت راهکارهایی جهت بهبود عملکرد سیستم بانکی ارایه شده است.